أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۸۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
گزارشی از سمت‌های بستگان اکبر هاشمی در دانشگاه آزاد:
آقای هاشمی درباره وقف دانشگاه آزاد در جلسه هیات موسس گفته است: «ما وقتی می‌خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم پنج، شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت‌ها و اینجا را به ثبت رساندیم، از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت‌ها، مالک محسوب می‌شویم و در صورت فوت ما فرزندان ما می‌توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام کنند. ما طبق قانون ثبت شرکت‌ها مالک هستیم و می‌توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند!»
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، از زمانی که حمید میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد، حضور رفسنجانی‌ها در دانشگاه آزاد بیشتر از گذشته شده است. حالا فائزه هاشمی‌رفسنحانی، دختر جنجالی حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌رفسنجانی هم به عنوان یکی از مسؤولان رده‌بالای یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده است.

در همین خصوص فارس گزارش داد فائزه هاشمی‌رفسنجانی معاون آموزشی و دانشجویی واحد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شده است. سرپرست واحد پردیس دانشگاه آزاد، خانم فرح حبیب است و قاعدتا بر اساس این گزارش حکم فائزه باید به امضای او رسیده باشد. واحد پردیس از سال 85 آغاز به کار کرده است و آنگونه که مسؤولان دانشگاه آزاد می‌گویند قرار است نخستین واحد صنعتی دانشگاه آزاد شود.



اما حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد باز هم موضوع نسبت خاندان آقای هاشمی با دانشگاه آزاد را مطرح می‌کند. تعداد قابل‌توجهی از خاندان آقای هاشمی در دانشگاه آزاد حضور دارند. در حال حاضر مهم‌ترین جایگاه در دانشگاه آزاد را خود حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی‌رفسنجانی دارد. او رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد است. در واقع در راس تصمیم‌گیری برای دانشگاه آزاد، اکبر هاشمی‌رفسنجانی قرار دارد. پس از پدر، این محسن هاشمی است که نسبت به سایر اعضای خاندان نقش ویژه‌تری در دانشگاه آزاد دارد.

محسن هاشمی اکنون معاون عمرانی دانشگاه آزاد است. با توجه به توسعه وسیع دانشگاه آزاد در کشور، معاونت عمرانی یکی از مهم‌ترین معاونت‌های دانشگاه آزاد به شمار می‌رود. معاونت عمرانی را حمید میرزاده، 8 مهرماه، یعنی 11 روز پس از آنکه به ریاست دانشگاه آزاد منصوب شد؛ به محسن هاشمی داده است.  یاسر هاشمی هم‌اکنون مشاور رئیس دانشگاه آزاد است.

فاطمه هاشمی هم در دانشگاه آزاد دارای سمت است. او اکنون مدیرگروه رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد است. در این میان شاید نام هیچکدام از رفسنجانی‌ها به اندازه نام مهدی هاشمی با دانشگاه آزاد همراه نبوده باشد. مهدی سال 88 با حکم بابا، مسؤول دفتر و نماینده ریاست هیات‌های موسس و امنا در همه واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی شد. مهدی با همین حکم بابا توانست از ایران خارج شود و به بهانه سرکشی به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد، مدت‌ها در انگلیس اقامت کند. او در این مدت ماهانه چند هزار پوند دریافت می‌کرد.

براساس این گزارش، همه اعضای خانواده آقای هاشمی جز یک نفر، در دانشگاه آزاد سمت داشته و دارند. حجت‌الاسلام هاشمی و همه فرزندانش در دانشگاه آزاد بوده‌اند و در این میان این خانم عفت مرعشی، همسر آقای هاشمی است که تاکنون در دانشگاه آزاد سمتی نداشته است. نام بردن از همسر آقای هاشمی به این دلیل است که خانم مرعشی یک چهره سیاسی است و مواضع وی در مراحل حساس سیاسی نشان می‌دهد از برنامه‌ها و اقدامات آقای هاشمی یا جریان سیاسی مطبوع خود اطلاع داشته است.

به هر حال اکنون می‌توان دانشگاه آزاد را یک دانشگاه خانوادگی برای اعضای خانواده آقای هاشمی دانست البته نوع نگاه این خانواده به دانشگاه آزاد پیش از این و در جریان وقف این دانشگاه مشخص شده بود. در همان ایام که اعتراض‌های گسترده‌ای نسبت به وقف غیرقانونی دانشگاه‌ آزاد در سراسر کشور به وجود آمده بود؛ روزنامه کیهان نوشت آقای هاشمی درباره وقف دانشگاه آزاد در جلسه هیات موسس گفته است: «ما وقتی می‌خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم پنج، شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت‌ها و اینجا را به ثبت رساندیم، از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت‌ها، مالک محسوب می‌شویم و در صورت فوت ما فرزندان ما می‌توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام کنند. ما طبق قانون ثبت شرکت‌ها مالک هستیم و می‌توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند!»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
۸
۳
اشاءالله در سال 96 و با انتخاب رئیس جمهور باعرضه و غیرت ملی و شجاع در برابر مفتخوران مانند احمدی نژاد که طوفانی شد و 8سال ....
پاسخ
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
۸
۱
باسلام
البته مستحضر هستيد كه جناب ميرزاده شوهر خواهر آقاي هاشمي هستند. ضمنا يكي از اين آقايان اين ميرزاده نيز همين سه چهر سال قبل ( تا الان را نمي دانم ) مدير روابط عمومي مترو بودند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
۱
۵
.... نیستی اگه از دانشگاه امام صادق ع تحقیق نکنی و ننویسی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
۸
۱
کاشکی فقط این خانواده به مالکیت این دانشگاه قانع باشند!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
۲
۵
۵۹۸ تو راس میگی و درست و بقیه اشتباه می کنن،فقط تو رو به خدا دست از جو سازی بردار.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
۲
۴
با این دیدگاه که شما عرضه داشتید بفرمائید اگر خانواده ای کار بزرگی کرده (حتما بی عیب نخواهد بود) در این مملکت خاطی است؟! و مستحق اشد مجازات. . لطفا بفرمائید پس خانواده ...
پاسخ
نیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
۵
۲
زرشک راستی می توانید همه هم شرکت هواپیمایی داشته باشند اینها را خود ایشان در ان وقتها که رئیس جمهور بودند افاضه فرموده ب.ند اما هر چه ما رفتیم به ما این مجوز را ندادند چرا نمی دادانم اما چرا ایشان هواپیمایی ماهان را دارند شاید بخاطر اینکه ایشان خیلی ماه هستند راستی نکند ایران را هم بدون اطلاع ما در ثبت اسناد به نام خوتان کرده باشید که اینگونه از مردم طلب کار هستید البته همه می دانند که کسی که الان روی کار است یکی از دست پرورده های شما است وایشان به هر بد بگوید به شما از گل نازکتر هم نمی گوید...
پاسخ
سیاوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
۵
۱
دانشگاه آزادی های یواشکی...
پاسخ
بدبخت ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
۳
۲
خانواده هاشمی شمارا به خدا دست از التهاب آفرینی در کشور بردارید در غیر اینصورت خدا شما را جد در جد واولاد در اولاد نیامرزد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
۱
۲
خلاصه مردم نا اگاه كلا ه گشادي اين دفعه رفت كه اقا ما در ست مي كنيم همه چيزه گراني و تحريم و بيكاري و...... خدا به داد اين مردمئ برسه كه اين هزار فاميل بگذارند مردم يك نفسي بكشند !
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها