يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۷۸۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
اين فيلم كه براساس نوشته‌هاي مازيار بهاري خبرنگار و مستندساز ايراني - كانادايي كه براي پوشش اخبار انتخابات رياست‌جمهوري دهم به نمايندگي از هفته‌نامه نيوزويك به تهران آمده بود ساخته شده است.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، سازمان‌دهندگان جشنواره تلوراید آمریکا با انتخاب فیلم ضد‌ایرانی «گلاب» برای نمایش در بخش رقابتی چهل و یکمین دوره این جشنواره گام اول را برای معرفی بیشتر نخستین تجربه کارگردانی جان استوارت در فصل جوایز سینمایی برداشتند.

اين فيلم كه براساس نوشته‌هاي مازيار بهاري ساخته شده، در گام بعدي بلافاصله راهي جشنواره تورنتو مي‌شود تا در بخش نمايش‌هاي ويژه سي‌ونهمين دوره اين رويداد بين‌المللي روي پرده برود.

خبرنگار و مستندساز ايراني - كانادايي كه براي پوشش اخبار انتخابات رياست‌جمهوري دهم به نمايندگي از هفته‌نامه نيوزويك به تهران آمده بود، به دليل ارتباط با سازمان‌هاي جاسوسي خارجي دستگير شد و مدتي حدود 100روز را در بازداشت بود. بهاري در نهايت مهر ۸۸ با قرار وثيقه آزاد و به‌طور غيرقانوني از ايران خارج شد. او نوشته‌هايي را درباره اين مدت نوشت كه در رمان «سپس آنها به سراغ من آمدند» آمده و دستمايه توليد فيلم گلاب شده است.

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

استوارت كه سابقه اجراي دو دوره مراسم اهداي جوايز اسكار را در كارنامه دارد و از شناخته‌شده‌ترين كمدين‌ها و مجريان شبكه‌هاي تلويزيوني آمريكاست، براي نخستين تجربه كارگرداني خود با همكاري جي‌جي آبرامز فيلمنامه گلاب را نوشته است. او براي فيلمبرداري، خيابان‌هاي شهر "عَمان" پايتخت اردن را انتخاب كرد و با حضور بازيگر زن فراري از ايران فيلم را مقابل دوربين برد.

بخش‌هایی از فیلم ضد ایرانی گلاب + تصاویر

لینک دانلود
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها