أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۹۱۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی معتقد است، ارز دولتی بلای جان بازار کالای اساسی است و باید نرخ ارز آزاد شود.

به گزارش پايگاه 598 ، قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت بازار مواد غذایی اظهار داشت: بازار کالای اساسی دوران رکود خود را می‌گذراند و اگرچه قیمت‌ها ثبات دارد، اما خرید و فروش کالاهای اساسی چندان رونق ندارد.

افزایش تعرفه واردات برنج به نفع واردکننده است نه کشاورز

وی با اشاره به بخشنامه دولت برای حمایت از برنج داخلی که از اول مرداد تا اول دی ماه تعرفه واردات برنج را افزایش می‌دهد، افزود: این بخشنامه تنها به نفع واردکننده تمام می‌شود، چرا که بیشترین حجم ثبت سفارش برنج در خرداد و تیر ماه انجام شده و تنها اثر آن افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت برندهای پرفروش برنج هندی در بازار است و قیمت این نوع برنج ها از زیر 5 هزار تومان در هر کیلو به بالای 5 هزار تومان رسیده است.

ارز دولتی بلای جان کالای اساسی/ یکسان شدن قیمت ارز بازار را متعادل می‌کند

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی را یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی این بازار دانست و گفت: ارز دولتی بلای جان ما شده است، چرا که قدرت رقابت واقعی را از بازرگانان گرفته و آنهایی که امکان دسترسی به ارز دولتی دارند، بیشتر می‌توانند بازار را در دست بگیرند، در صورتی که با یکسان‌سازی قیمت ارز نه تنها قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد، بلکه به دلیل رقابتی شدن پایین‌تر هم می‌آید.

به گفته حسنی طبق قانون عمده‌فروشان مواد غذایی با کسر هزینه‌ها می‌توانند 3 درصد سود خالص بر روی قیمت‌ها محاسبه کنند، اما به دلیل رکود در بازار و رقابت زیاد مجبورند به یک درصد سود بسنده کنند.

خروج عمده فروشان باسابقه مواد غذایی از بازار

وی افزود: نتیجه آن می‌شود که برخی بنکداران قدیمی و با سابقه به اتحادیه مراجعه کرده و پروانه‌شان را ابطال می‌کنند، یعنی به نوعی تغییر شغل می‌دهند، چرا که قیمت‌ها و هزینه‌ها با سود پیش‌بینی شده سازگاری ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها