أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۹۳۳۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
فهیم در مراسم رونمایی از پوسترهای جشنواره فیلم مقاومت:
محمدتقی فهیم گفت: جرج فرید من در جایی می‌گفت که قرن اخیر،قرن آمریکاست. آمریکا با تخریب فرهنگ ملل مختلف سعی در یکدست کردن جامعه دارد. سینمای مقاومت می‌تواند برهم زننده این هدف و آرزوی آمریکا باشد.
مراسم رونمایی از اقلام تبلیغی و پوستر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، امروز با حضور سید عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله لبنان، محمد خزائی، دبیر این جشنواره، غلامرضا منتظمی، معاون دبیر جشنواره افق نو، پژمان لشگری‌پور، مجری برنامه، حسین نیرومند، مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت، جواد جباری، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

حسین نیرومند، مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت در ابتدای این مراسم گفت: در جشنواره‌ها حوزه اقلام تبلیغی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. برگزاری این جلسه نقش موثری در بهتر دیده شدن پوسترهای جشنواره دارد.

وی افزود: در طراحی پوسترها به سه نکته توجه شد. اول توجه به ایده در طراحی پوسترها است. این ایده‌ها هستند که در ذهن مخاطب باقی می‌مانند نه فرم پوسترها. نکته دوم سادگی پوسترها و نکته سوم وجود روح ایرانی در آنهاست.

مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به 4 پوستر طراحی شده برای این جشنواره گفت: پوستر اصلی این جشنواره را سید حسن موسی‌زاده طراحی کرده است.

در ادامه برنامه خزائی، نیرومند، جباری و شرف‌ادین از پوستر اصلی جشنواره رونمایی کردند. این پوستر پس از جشنواره در موزه دفاع مقدس نگهداری می‌شود.

پس از آن سید عبدالله صفی‌الدین برای رونمایی از پوستر جایزه ویژه عماد مغنیه به روی سن آمد. وی گفت: هدف اصلی این جشنواره تعریف قدرت اسلام و مقاومت است. مقاومت به معنای حقیقی آن بعد از انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت. مقاومت به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) مدیون است.

وی افزود: عماد مغنیه به دست ولایت تربیت شد. او با فرهنگ ولایت انس داشت. هرکسی راه ولایت را انتخاب کند، خدا راه‌هایی برای او باز می‌کند و به رشد او کمک می‌کند. من از کودکی با عماد مغنیه بزرگ شدم و مراحل تحول را روز به روز در شخصیت او دیدم.

صفی‌الدین با ذکر خاطره‌ای از این شهید گفت: وقتی من به همراه چند دکترای استراتژیست ایرانی به دیدار سید حسن نصرالله رفتم، او هم در جلسه حضور داشت. صحبت‌های او باعث شده بود که کارشناسان ایرانی از من سوال کنند که آیا او مسئول مسائل استراتژیک حزب‌الله است؟ او یک نابغه در مسائل استراتژیک بود. در زمانی که حزب بعث در لبنان قدرت را در دست داشت، او به همراه جوانان دیگر حزب‌الله، طی دوسال آنها را سرنگون کردند.

وی گفت: من از همه فیلمسازان دعوت می‌کنم که روی شخصیت عماد مغنیه پژوهش کنند. او شخصیتی جامع داشت که نور ولایت در دلش بود. اکنون جامعه اسلامی نیاز به صدها نفر مانند عماد مغنیه دارد. با توجه به مسائل روز اسلام مانند تکفیری‌ها از همه برای شناخت این شخصیت دعوت می‌کنم. باید در جشنواره مقاومت هم فرصتی برای مطالعه درباره این شخصیت ایجاد کرد. خون این شهید ثمرات زیادی داشت که یکی از انها پیروزی فرزندانش دربرابر تکفیر‌ی‌ها بود.

در ادامه پوستر بخش جلو‌ه‌گاه نور جشنواره مقاومت که به آثار بسیجیان هنرمند اختصاص دارد توسط حجت‌الاسلام افضل‌بیگی رونمایی شد.

پوستر بخش افق‌نو جشنواره مقاومت نیز که از 5 مهرماه برگزار می‌شود توسط غلامرضا انتظامی رونمایی شد. نادرطالب‌زاده، دبیر جشنواره افق نو به دلیل سفر به لبنان نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. پوستر این بخش توسط مرتضی شجاعی طراحی شده بود.

انتظامی در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره افق نو در کنار جشنواره فیلم مقاومت اتفاق مهمی است. اکنون جریان مقاومتی در جهان به وجود آمده است که ایران رهبری آن را برعهده دارد. فعالان فرهنگی غربی نیز که علیه جریان مسلط صهیونیست‌ها بر فرهنگ غرب مبارزه می‌کنند تحت تاثیر ایران هستند. جشنواره افق نو پنجره‌ای برای معرفی آنهاست. از پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌ها می‌خواهم که به این افراد بپردازند.

وی افزود: تمدن غرب که اکنون تاثیرگذارترین تمدن دنیاست در حال افول است وایران نقش مهمی در این افول دارد.

در ادامه از تیزر سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که توسط امیر پوروزیری ساخته شده بود، رونمایی شد و پس از آن مراسم تجلیل از 4 چهره فرهنگی-هنری جشنواره مقاومت برگزار شد.

در بخش نخست، جباری، شرف‌الدین و خزائی از جهان بخش سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون تجلیل کردند. این بازیگر گفت: ما کسانی را در عرصه هنر مقاومت از دست دادیم که شیر مردان این عرصه بودند. از جمله این افراد می‌توان به رسول ملاقلی‌پور اشاره کرد که من 8 ماه در فیلم افق با او همکار بودم.

وی افزود:در زمان جنگ من با راعی و شرف‌الدین در سپاه بودم. در آنجا تئاتر تدریس می‌کردم. هیچوقت گروه ما برای اجرا تئاتر کامل نشد زیرا همواره کسانی که با ما برای اجرای تئاتر تمرین می‌کردند در حین تمرین‌ها در عملیات‌ها شهید می‌شدند.

مرتضی شعبانی، مستندساز و مدیر مرکز مستند حقیقت دومین فردی بود که در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت مورد تجلیل قرار گرفت. وی گفت: امیدوارم روزی قدر سینمای ایران و دفاع مقدس را بدانیم. در سفری که به ترکیه داشتم، مدیران شبکه‌های ترکیه‌ای از سینمای ایران به عنوان قله‌ای یاد می‌کردند. آنها فیلم‌های خداحافظ رفیق بهزادپور و پرواز در شب را خیلی دوست داشتند و می‌خواستند من برایشان بخرم.

وی افزود: دیگر بجز چند کشور اروپایی در دنیا صنعت سینما ملی وجود ندارد. تنها سینمای ایران است که به هالیوود طعنه می‌زند و می‌تواند روبروی آن بایستد. در افغانستان 60 شبکه وجود دارد که آمریکایی ها قبل از سلطه نظامی بر این کشور توسط این شبکه‌ها افغانستان را اشغال فرهنگ کردند.

محمدتقی فهیم، چهره رسانه‌ای بود که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت. وی گفت: این جشنواره یک خانه دوم عاطفی برای ماست. این روزها فشارهای زیادی بر روی چنین فضاهایی وجود دارد. جریانی که دنبال سود خود هستند و جریانی که به دنبال فرار مردم از سینما می‌باشند، در تلاشند تا این فضاها را تخریب و منزوی کنند. سینمای مقاومت نقش موثری در فضای سینمای کشور دارد.

وی افزود: جرج فرید من در جایی می‌گفت که قرن اخیر،قرن آمریکاست. آمریکا با تخریب فرهنگ ملل مختلف سعی در یکدست کردن جامعه دارد. سینمای مقاومت می‌تواند برهم زننده این هدف و آرزوی آمریکا باشد.

در این مراسم از ابوالقاسم طالبی نیز تجلیل شد اما وی به گفته مسئولان جشنواره به دلیل بازبینی از لوکیشن  فیلم جدیدش نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند و محمد خزائی، تهیه‌کننده آخرین فیلم طالبی«قلاده‌ای طلا» از پوستری که برای او طراحی شده بود رونمایی کرد.

خزائی، دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در انتهای این مراسم گفت: در هفته آنیده نشست خبری این جشنواره که امید سینماگران مقاومت و دفاع مقدس است برگزار می‌شود. این جشنواره استراتژیک است و دنیا و رسانه‌ها به آن چشم دوخته‌اند. امید فیلمسازان ضد استکبار و صهیونیسم گردهمایی در ایران است. برای همین از 60 مهمان خارجی دعوت کردیم که عده‌ای در روزهای نخست و دیگران از 5 مهر در بخش افق نو حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: همه می‌توانند جشنواره‌ها را کوچک و نحیف برگزار کنند اما برگزاری گسترده یک جشنواره نیازمند تلاش جمعی و نشان دهنده تاثیرگذاری برگزار کنندگان جشنواره است. شعار ما این بود که همه مردم ایران جشنواره مقاومت را ببینند و برای همین در 1400 نقطه ایران و حتی در مناطق مرزی این جشنواره به همت بسیج هنرمندان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: این جشنواره از 30 ام برگزار می‌شود و اختتامیه آن در سوم مهرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها