يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۹۶۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دکترعلوی فاضل در نشست خبری افزود: تمام اطلاعات نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اختیار شرکت ارائه کننده خدمات قرار گرفته و ساعت دقیق اعلام نتایج بستگی به پهنای باند مناسبی دارد که نتایج اعلام شود.

وی با بیان اینکه نتایج کارشناسی ارشد امسال از لحاظ جنسیت به نسبت 50 – 50 بوده است، گفت: برای ورودی‌های امسال هیچ گونه محدودیت جنسی، سنی، جغرافیایی و مدرک پایه موثر نبوده است.

علوی‌فاضل با بیان اینکه نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد روز گذشته اعلام شد، گفت: داوطلبان دکتری می‌توانند از امروز بعدازظهر اقدام به انتخاب رشته و رشته‌ محل‌های جدید کنند. در مهرماه امسال قریب به 12 هزار نفر در دانشگاه‌ها ثبت‌نام خواهند کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه نتایج کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد نیز فردا پنجشنبه اعلام خواهد شد، گفت: در دوره کارشناسی حدود 40 هزار نفر با آزمون پذیرفته می‌شوند و 140 هزار نفر نیز در مرحله بدون آزمون در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: در اواخر هفته آینده نیز داوطلبان مرحله‌های بدون آزمون مجدد می‌توانند برای انتخاب رشته به سایت سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

علوی‌فاضل با اشاره به رشته محل‌های جدید در دکتری اظهار کرد: تمام داوطلبانی که برای مصاحبه فراخوانده شده‌اند چه افرادی که در رشته محل خود قبول شده و چه افرادی که قبول نشده‌اند، امروز بعدازظهر می‌توانند اقدام به انتخاب رشته مجدد در رشته‌ محل‌های جدید کنند و نتایج آن چهارشنبه هفته آینده 26 شهریور ماه اعلام خواهد شد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها به معنای افزایش ظرفیت به همان میزان نیست، گفت: رشته‌ محل‌های جدید در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد حدود دو برابر افزایش پیدا کرده، اما این به این معنا نیست که ظرفیت‌ها نیز دو برابر شده است. بلکه به این معناست که ظرفیت‌ها در رشته‌های محل توزیع شده‌اند. به طور مثال در رشته محل‌های جدید مقطع دکتری فقط 5 نفر دانشجو پذیرش خواهد شد و در رشته‌ محل‌های قدیمی ظرفیت بیشتر خواهد بود و این مساله در راستای حفظ کیفیت آموزشی بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اقدام به جذب دانشجوی دکتری پژوهش‌محور نیز خواهد کرد، گفت: مطابق مجوز وزارت علوم، دانشگاه آزاد اقدام به جذب دانشجوی پژوهش محور خواهد کرد و شرایط تصویب شده برای پذیرش این دوره‌ها براساس این است که افراد در دوره با آزمون و بدون آزمون سال 93 ثبت‌نام کرده باشند و در رشته‌های انسانی با معدل بالای 18 و برای سایر گروه‌ها معدل بالای 17 باشد.

علوی‌فاضل افزود: دانشجویان دوره‌های دکتری پژوهش‌محور موظفند زیر نظر اساتید یک طرح پژوهشی از صنعت به خدمات به عنوان رساله خودشان معرفی کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: افراد پس از بررسی پروژه معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اعتبار مدارک گفت: اعتبار مدرک دکتری پژوهش‌محور همچون دوره‌های دکتری آموزشی و پژوهشی است.

علوی‌فاضل درباره ارزش مدارک دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد نیز افزود: براساس قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ارزش مدارک فارغ‌التحصیلان با آزمون و بدون آزمون در همه مقاطع تحصیلی یکسان است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره زمان ثبت‌نام دانشجویان ارشد نیز اظهارکرد: افرادی که نمی‌خواهند رشته محل‌های خود را تغییر دهند در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند و کسانی که علاقه‌مند به انتخاب رشته مجدد هستند بعد از اعلام نتایج نهایی می‌توانند اواخر هفته آینده برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی درباره تکمیل ظرفیت دوره‌های بدون آزمون و با آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد نیز اظهار کرد: از آنجایی که وضعیت تقاضا در دوره‌های با آزمون بیشتر از عرضه بوده، تکمیل ظرفیت‌ها صورت گرفته است؛ اما داوطلبان دوره‌های بدون آزمون می‌توانند از روز شنبه اقدام به انتخاب رشته جهت تکمیل ظرفیت کنند.

علوی‌فاضل درباره برخی اخبار مبنی بر استعلام‌های صورت گرفته از مراجع ذیصلاح برای مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: اینگونه بررسی‌ها همواره در تمام دوره‌ها وجود داشته و هیچ‌گونه محدودیتی برای داوطلبان ایجاد نکرده، اما کسی که مطابق رای دادگاه از تحصیل محروم شده باشد، قاعدتا اعمال خواهد شد. در بحث استعلام‌ها محدودیت‌ها آنقدر ناچیز و منطبق بر قانون بوده که هیچ‌گاه محل اختلاف نبوده است.

امکان تحصیل دانشجویان ایرانی اخراج شده در نروژ در دانشگاه آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ضمن محکوم کردن اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ اظهارکرد: طی صحبت‌هایی که با دکتر میرزاده صورت گرفته، دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در نروژ که اخراج شده‌اند می‌توانند با درخواست به دانشگاه آزاد، در اسرع وقت پرونده‌شان در کمیته انتقال دانشجویان خارج به داخل مطرح و زمینه تحصیل آنها در داخل فراهم شود.

وی درباره افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد نیز اظهارکرد: افزایش شهریه‌ها براساس تصمیم هیات امنای دانشگاه صورت خواهد گرفت و هیات امنا نیز براساس مصوبه سالانه وزارت علوم درباره دانشگاه‌های غیردولتی تصمیم‌گیری خواهد کرد که مطابق این مصوبه در سال 93 تا سقف 25 درصد مراکز و موسسات آموزش غیردولتی حق افزایش شهریه را دارند.

میانگین 15 درصدی افزایش شهریه‌ دانشگاه آزاد

علوی‌فاضل با تاکید بر اینکه افزایش شهریه در سال 93 در دانشگاه آزاد میانگین 15 درصد خواهد بود، اظهار کرد: هیات امنا با توجه به شرایط جامعه افزایش شهریه‌ها را به میزان میانگین 15 درصد اعلام کرده و این به این معناست که در هر شهر رشته‌ محل‌های مختلف با نرخ‌های متفاوت افزایش پیدا خواهند کرد، اما میانگین افزایش شهریه در آن شهر باید 15 درصد باشد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در رابطه با شهریه رشته‌های علوم پزشکی نیز اظهار کرد: شهریه‌های دریافتی در رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد نصف شهریه دانشگاه‌های بین‌المللی علوم پزشکی و قیمت تمام شده در رشته‌های علوم پزشکی بیشتر از سایر رشته‌ها می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش شهریه‌ها لازم است اما نباید ناگهانی صورت بگیرد، گفت: در رشته‌های علوم پزشکی برای ورودی‌های سال 92 و قبل از آن فقط 15 درصد افزایش شهریه اعمال شده اما برای ورودی‌های جدید همان سقف 25 درصد وزارت علوم افزایش شهریه خواهیم داشت.

علوی‌فاضل با اشاره به پذیرش در دانشکده خبر دانشگاه آزاد اظهار کرد: این دانشکده زیرمجموعه دانشگاه آزاد تهران – مرکز خواهد بود و هویت مستقل نخواهد داشت. ما به دانشکده خبر احترام می‌گذاریم و این ذهنیت نباید ایجاد شود که دانشکده خبر دانشگاه آزاد تهران – مرکز قصد تقابل با دانشکده خبر را دارد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: امسال این دانشکده در مقطع کارشناسی 4 رشته، مقطع ارشد 3 رشته، مقطع دکتری 3 رشته پذیرش خواهد داشت و از طریق انتخاب رشته مجدد داوطلبان، دانشجو پذیرش خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها