أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۵۰۱۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
وزیر فرهنگ در جشن روز ملی سینما:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم زیباییهای ایران و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را به دنیا معرفی کنیم...

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، مراسم جشن روز ملی سینما شب گذشته با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و هنرمندان اهالی سینما در هتل پارسیان استقلال برگزار شد.

 

علی جنتی که مهمان ویژه این برنامه بود با تبریک روز ملی سینما و همچنین سالروز بازگشایی خانه سینما، بازگشت و ورود رسمی روز ملی سینما به تقویم رسمی کشور را تبریک گفت.

 

وی با اشاره به آرامش نسبی موجود در سیثنمای کشور در یک سال اخیر اضافه کرد: در یکسال گذشته توفانی آغاز شده ما با همدلی و یکرنگی به آرامش در سینما رسیدیم. تجربه یک سال گذشته با اعتماد و احترام متقابل و تکریم و کرامت انسانها بسیاری از گره‌ها گشوده شود.

 

جنتی افزود: سال گذشته در این روزها بسیاری از سالن‌های سینما بسته شده بود و هیچ روزنه امیدی برای بهبود وضعیت سینما دیده نمی‌شد اما امسال 30 سالن سینمایی افتتاح شده است و 80 سالن سینما در حال ساخت است و حضور بخش خصوصی در سینما بسیار  موثر بوده است و شعار سینمای امید شعاری پسندیده و فیلم‌های بسیار خوبی با این شعار در حال تولید است.

 

وی افزود: شعار من از ابتدا شعار اقتصاد و فرهنگ است و خوشحالم که این امر در سینما در شرف تحقق است.

 

جنتی درباره برنامه های آتی وزارت ارشاد برای سینما ادامه داد: به روزرسانی سالن‌های سینما از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است و عدالت فرهنگی، گسترش سالن‌های سینما در تمام نقاط کشور ، شفافیت و حمایت از سینماگران و همچنین طرح تاسیس مدرسه عالی سینما و اجرای طرح سینماکار برای گسترش حضور مردم در سینماها موثر بوده است.

 

وی با اشاره به طرح‌هایی که در سازمان سینمایی دنبال می‌شود گفت: خوشحالم که روز ملی سینما و روز سینماسلام با اجرای نیم‌بها شدن بلیت‌های سینمایی باعث شده است که مردم به سینماها برگردند و همه این تصمیمات مرهون مدیریت صحیح و کارآمد دکتر ایوبی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از ذکر ایرادات تند و نابجا در خصوص بعضی امور در سینما گفت: برخوردهایی که در این حوزه می‌شود باعث شده است خیلی از حواشی در سینما شکل بگیرد. در دوره جدید مدیریت سینمایی تلاش داریم که فیلمنامه‌های تصویب شود که بتوانیم آنها را در زمان اکران مجوز نمایش به آنها بدهیم.

 

جنتی تاکید کرد: ما به دنبال سوژه‌های مناسب و نشان دادن زیبایی‌های ایران در سینما هستیم. با توجه به اینکه فیلم‌های سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی نیز حضور می یابند تلاش می‌کنیم زیباییهای ایران و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

 

وی افزود: در ساختار فیلم‌های سینمایی به سینمای شادی‌آفرین بها می‌دهیم و متاسفم از ساخت برخی سریال‌هایی که به بهای نشان دادن مسائل اجتماعی و خانوادگی به صورت تلخ آنها را بیان می‌کند


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها