أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۰۳۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
پنجره در یادداشتی به تلاش‎‎هاي مذبوحانه دشمن براي القاي بيماري و اخبار ناگوار درباره درگذشت مقام معظم رهبري پرداخته است و پس از آن نیز به اظهارنظرها و واکنش ها به عمل رهبر انقلاب پرداخته شده است.
به گزارش پایگاه 598، شماره ۲۱۰ هفته‌نامه پنجره با پرونده‌های متعدد در زمینه‌های عمل جراحی رهبرانقلاب، انقلاب یمن، کشته شدن ریگی، گزینه‌های احتمالی وزارت علوم و ... بر روی دکه‌های مطبوعاتی آمد.

جلد این شماره نشریه پنجره تصویری از رهبر انقلاب پس از جراحی اخیر ایشان است و سرویس سیاست داخلی نیز به حواشی این عمل و واکنش های به آن پرداخته است. سرویس سیاست داخلی در کنار این، به موضوعاتی چون اجلاس مديريت يکپارچه شهری، اختلافات بين جندالشيطان و جيش‌الظلـم، گزينـه‎‎های احتمالی وزارت علوم و نشاندن هواپيمای متجاوز به حريم کشورمان نيز پرداخته است. فاطمه سعیدیان در یادداشتی به تلاش‎‎هاي مذبوحانه دشمن برای القای بيماری و اخبار ناگوار درباره درگذشت مقام معظم رهبري پرداخته است و پس از آن نیز به اظهارنظرها و واکنش‌ها به عمل رهبر انقلاب پرداخته شده است.

مسعود رضائي کارشناس ارشد علوم سياسي و عضو دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران در گفت و گویی انتخاب رهبر انقلاب پس از فوت امام خمینی و نیز آرامش ایجاد شده پس از آن را بررسی کرده و تاکید نموده که مسئولان سياسي ما بايد بدانند که هرگاه بين آن‎ها وحدت و اتفاق‌نظر وجود داشته باشد دشمنان ما از رخنه در انقلاب و از ايجاد آشوب و بلوا در کشور ما نااميد هستند.

در ادامه پرونده سیاست داخلی معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در یادداشتی به بررسی چالش‌هاي شوراي شهر براي ايجاد مديريت نوين پرداخته است و مهندس مهدي چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در گفت وگویی ضمن بررسی ضمانت مدیریت اجرایی شوراها به انتخاب خود توسط اعضای شورای شهر اشاره کرده و گفته است تغيير اين فضا، مگر اينکه فرصت بهتري براي خدمت‎رساني ايجاد کند، تفاوتي برایش ندارد.



علی اصغراحمدزاده در مطلبی با عنوان چهارمين سوار بر اورنگ آموزش عالي به بررسی گزینه های مطرح برای وزارت علوم دولت یازدهم پرداخته است و از علی اکبرصالحی،محمد فرهادی، سورنا ستاری، محمدحسین امید،حسن صدوق و علی عباسپور تهرانی به عنوان گزینه های مطرح اسم برده است.در ادامه مسعود پزشکیان و قاسم جعفری نمایندگان مجلس نیز در گفت و گوهایی به این موضوع پرداخته اند.

باشگاه اهل قلم که بخش ثابت این نشریه است یادداشت هایی از احمد رهدار(نقطه ثقل فرهنگ اسلام)، مهدی نصیری(محدثي ساده‌نگريا عالمي نقاد،نقد يک باور مشهور درباره بحارالانوار)و سید محمد روحانی(انقلابي که يک‎شبه ره صدساله مي‎برد) دارد.

بخش ترجمه نیز که همانند باشگاه اهل قلم بخش ثابت این نشریه است با مطالب دعوا بر سر داعش، بشارت تغییرات اسد، هیچ کس در بحرین راضی نیست، موردعجیب فقدان اعتماد، کارت بازی تروریست ها از رسانه های نیوزویک، المانیتور، الاخبار، تایم و البناء منتشر شده است.

بخش اندیشه این شماره نشریه به موضوع فلسفه اسلامی پرداخته است.دکتر محمد فنایی در یادداشتی نقش معارف اسلامی در شکل گیری فلسفه را بررسی کرده است و حجت‎الاسلام والمسلمين دکتر سيدسلمان صفوي در گفت وگویی فلسفه اسلامي را پلي برايگفت‎وگوميان اسلامو غرب دانسته است.

تفاوت‎هاي سنت فلسفه اسلامي معاصر با فلسفه علوم انساني معاصر غربي، گفت‎وگو با دکتر منوچهر صانعي دره‎بيدي، سنجش تحليلي‌ـ زباني اصطلاح فلسفه اسلامي، بررسي و نقد ديدگاه‎‎هاي افراطي و تفريطي در فلسفه اسلامي، گفت‎وگو با حجت‌الاسلام و المسلمين محسن غرويان، هويت فلسفه اسلامي و فيلسوفان مسلمان و تاملاتي درباره سرشت فلسفه اسلامي از جمله یادداشت ها و گفت و گوهایی است که در این پرونده مفصل منتشر شده است.

اما موضوع اصلی پرونده سیاست خارجی مبارزات مردم یمن علیه دولت این کشور است.حميدرضا کاظمي در یادداشتی به بررسی تحولات و قیام های کشورهای منطقه، پس از انقلاب اسلامی ایران پرداخته است و متحدان مقاومت و متحدان اصلی آمریکا در این تحولات را مشخص کرده است.حسين رويوران مدير سابق شبکه العالم در گفت و گویی با این هفته نامه تاکید کرده است که آمریکا در تحولات یمن به مردم این کشور احترام نمی گذارد و تنها راه حل بحران يمن نيز پاسخ دادن به خواسته‎‎ها و مطالبات مردم اين کشور است. دکتر صباح زنگنه، تحليل‌گر مسائل سياست خارجي و خاورميانه نیز در گفت و گویی دیگر نقش عربستان در این بحران را مورد بررسی قرار داده است. بررسی تحولات عراق و انتخاب کابینه جدید این کشور نیز بخش دیگری از پرونده سیاست خارجی را تشکیل می دهد.

امید مهدی نژاد نیز در ضمیمه رایگان پنجره گفت و گویی با جواد محمد زمانی شاعر آیینی داشته است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها