يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۰۳۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
بازگشایی دوباره پرونده برداشت از حساب بانک ها، اعلام اقساط وام مسکن جدید، وضعیت بازار کار و اعلام آمارهای میلیونی از ورود کارجویان جدید به بازار کار، بررسی طرح واردات آب و استفاده از منابع آبی ژرف و قطع آب مشترکان پُرمصرف، زمان اجرای ارز تک نرخی و ...
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از اقتصاد آنلاین
وضعیت فاینانس چین، نتیجه جلسه 20 فعال اقتصادی با جهانگیری، بازار اجاره بهای مسکن، فاینانس جدید طرح های پتروشیمی، افت قیمت نفت به زیر 100 دلار، تعبیر وزیر اقتصاد از سال سخت اقتصادی و تصمیمات جدید دولت درباره واردات برنج؛ از مهم ترین اخبار اقتصادی هفته جاری بود.

در این هفته روابط عمومی بانک مرکزی به گزارش مستندی مبنی بر "گزارش بانک مرکزی از انحرافات ارزی بانک کارآفرین در زمان ریاست ولی الله سیف" واکنش نشان داد و اعلام کرد: بانک کارآفرین در یک مورد 1.8 میلیون دلاری ناگزیر از انجام اقدامات قانونی علیه متخلفین شده است.

مدیرکل برنامه ریزی، تجهیز منابع و اقتصاد مسکن معاونت امورمسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه تا سال 1404 به 10 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، گفت: مبلغ وام مسکن بین 40 تا 80 میلیون تومان است که میزان بازپرداخت ماهیانه آن از 400 تا 900 هزار تومان می‌شود بنابراین بهتر است اجاره نشینانی که این میزان را اجاره می‌دهند، قسط وام مسکن پرداخت کنند تا در منزل مسکونی خود ساکن شوند.

دولت دهم با محوریت بانک مرکزی در اسفندماه سال 90، 3 هزار میلیارد تومان از حساب 18 بانک دولتی و خصوصی بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی برداشت کرد که این اقدام، توسط ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی دولت تدبیر و امید "عجیب" خوانده شد. جدول ریز برداشتی بانک مرکزی از حساب 18 بانک دولتی و خصوصی در دولت دهم منتشر شد.

همچنین در این هفته اعلام کرد: تعداد بیکاران فعلی کشور 2.5 میلیون نفر است که دستکم 1.2 میلیون از آن فارغ التحصیل دانشگاهی هستند. استانداردهای آماری می‌گوید بیکاری افراد زیر 30 سال در ایران دارای بحران است و این وضعیت تا سال 1400 نیز ادامه خواهد داشت. قائم مقام وزیر کار اعلام کرده جدیدترین برآورد انجام شده نشان می‌‍دهد تا 7 سال آینده 5 میلیون کارجوی جدید نیز وارد بازار کار خواهند شد.

وزیر نیرو گفت: واردات آب از سایر کشورها در حال مطالعه بوده و یکی از گزینه‌های جدی برای تامین آب در معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، استفاده از آب‌های ژرف است. حمید چیت چیان با اعلام اینکه موضوع انتقال آب دریا و واردات آب از سایر کشورها در حال مطالعه است گفت: با ابلاغ مصوبه‌های چهاردهمین نشست شورای‌ عالی آب، زمینه‌های مناسبی برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب فراهم می‌شود.

طی هفته جاری، معاون اول و معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور تصمیم به برگزاری جلسه‌ای ویژه برای واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام دولت به بخش خصوصی گرفته‌اند تا با واگذاری کل پروژه به سرمایه گذاران، آن را به اتمام برسانند و سودشان را از محل بهره برداری به دست بیاورند.

وزیر نیرو با اعلام اینکه بسته پیشنهادی قطع آب مشترکان پرمصرف بزودی در هیئت وزیران به تصویب خواهد رسید گفت: مشترکان پُرمصرف آب بدانند اگر الگوی مصرف را رعایت نکنند، آب شرب آنها قطع خواهد شد.

قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر بازار ارز به ثبات و آرامش رسیده است، گفت: اقدام برای تک نرخی کردن ارز باید در شرایطی ایجاد شود که وضعیت پایدار، نرخ ارز را دچار تغییر و تحول نکند. اجرای ارز تک نرخی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های دولت در نیمه دوم سال جاری کلید خواهد خورد و برخی از اقدامات اولیه از جمله نزدیک کردن نرخ دلار دولتی و بازار آزاد به یکدیگر توسط بانک مرکزی به طور نامحسوس آغاز شده است.

وزیر کار در تازه ترین گزارش خود به مجلس تعداد بیکاران فعلی کشور را 6 میلیون نفر اعلام کرد و هشدار داد اگر کاری نکنیم تعداد بیکاران در سال 1400 به 10 میلیون نفر خواهند رسید. وی در این باره به نمایندگان هشدار داد و بیان داشت: اگر برای رفع مشکل بیکاری برنامه ریزی نکنیم، قطعا دچار مشکل می شویم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از تغییر رویکرد دولت در واگذاری‌ها سخن گفت و اعلام کرد: جزئیات جدید قرارداد نفتی ایران و روسیه به زودی اعلام می‌شود. وی با اشاره به مذاکرات ویژه روحانی با رئیس‌جمهور چین در سفر به شانگهای برای رفع توقف فاینانس گفت: برای حل مشکل توقف فاینانس چین نیاز به یک مفاهمه جدید است که در حال مذاکره و حل مشکل هستیم.

معاون اول رئیس جمهور خبر داد: با سومین دیداری که میان روسای جمهور ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان انجام می‌شود، خواهیم توانست میلیاردها دلار از فاینانس چین در طرح‌ها استفاده کنیم که اولویت با طرح‌های بخش خصوصی است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با تشریح جزئیات جلسه 20 فعال اقتصادی با معاون اول رئیس جمهور، گفت: با توجه به برنامه جدید دولت برای تجدید ارزیابی درآمدهای بانک مرکزی، قرار است از این محل 40 هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد شود که بر این اساس، پیشنهاد بخش خصوصی این است که بخشی از این درآمدها برای حل اختلاف بنگاه‌ها، بانک‌ها و بانک مرکزی در موضوع افزایش نرخ ارز اختصاص یابد.

با نزدیک شدن به پایان فصل اجاره بها نرخ‌ها نشان می‌دهد در این مدت اجاره واحدهای مسکونی با افزایش اندکی نسبت به سال گذشته روبرو شد و به نظر می‌رسد روند قیمت‌ها در نیمه دوم سال و با توجه به کاهش تعداد مستاجران رو به کاهش باشد.

وزیر کار می گوید دولت به دنبال تعیین لیست 2.5 میلیون نفری جدیدی برای واگذاری بسته های امنیت غذایی است و این لیست تا آبان ماه کامل خواهد شد. پیش تر و در جریان تصمیم دولت برای حمایت غذایی از 7.5 میلیون نفری که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، ماموریتی به وزارت کار برای شناسایی گروه های حقوقی زیر 600 هزارتومان و 600 تا یک میلیون تومان داده شده بود که احتمالا گروه هایی از کارگران نیز در این لیست قرار خواهند گرفت.

معاون امور بین‌الملل وزیر نفت از توافق با چین به منظور بازگشایی 4 تا 4.5 میلیارد دلار فاینانس طرح‌های جدید پتروشیمی ایران خبر داد و اعلام کرد: 12 طرح جدید صنعت پتروشیمی با استفاده از فاینانس چینی توسعه می یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی سال جاری را سالی «بسیار سخت» و دوره حاضر را سخت ترین دوران اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: دولت با اقداماتی نظیر اصلاح ساختار و اساسنامه بانک‌ها، درصدد است فعالیت بانک‌ها را سودآور کند.

وزیر نفت در واکنش به سقوط بهای نفت به زیر 100 دلار با بیان اینکه قیمت نفت هر چه بالاتر باشد بهتر است، اعلام کرد: سازمان اوپک فعلا برنامه‌ای برای برگزاری نشست فوق‌العاده با ادامه سقوط قیمت طلای سیاه ندارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از جلسه ویژه دولت به منظور تصویب خرید توافقی برنج از شالیکاران شمال کشور خبر داد و گفت: همه دستگاه های دولتی از این تاریخ و همزمان با عرضه برنج داخلی در بازار، خرید برنج وارداتی را باید متوقف کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مرکز پژوهش‌های مجلس دلائل عدم وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها را در فرآیند وثائق و تضمینات مورد بررسی قرار داد. دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مطالبات غیرجاری معضلی است که طی چند سال گذشته منابع بانک ها را به شدت منقبض کرده و امکان ارائه خدمات اعتباری توسط بانک ها به مشتریان و عوامل اقتصادی را محدود کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از انتخاب مشاور اقتصادی ویژه قطر از سوی محمدرضا نعمت زاده خبرداد و گفت: خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و قطر راه‌‌اندازی می‌شود همچنین 8 بانک ایرانی برای معاملات مالی با کشور قطر آمادگی دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها