أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۰۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
حمایت از آثار منتخب تئاتر «مقاومت» در تهران و 10 استان کشور، پایان اجرای «در همین نزدیکی»، روی صحنه رفتن نمایش «خانواده تت» در فرهنگسرای ارسباران، اظهارات بهاره رهنما در اجرای خیریه نمایش «البته»، اجرای نمایش خیابانی «دو کلمه حرف حساب» و معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه 5 تئا‌تر «سوره ماه» مهمترین اخبار تئاتر امروز هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سینما خبر، نمایش «در همین نزدیکی» با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتر کشور به کار خود پایان داد. نمایش «در همین نزدیکی» به کارگردانی جلال تجنگی شامگاه 21 شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان تئاتر کشور در تالارسایه مجموعه تئاتر شهر به کار خود پایان داد. این نمایش آخرین پنجشنبه اجرای خود را میزبان حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی بود.

طی شب های گذشته نیز هنرمندان و مسئولان و منتقدان تئاتر همچون علی موذنی، رضا صابری، کاظم هژیرآزاد، صادق موسوی، محمدرسول صادقی، نصراله قادری، کورش سلیمانی، محمدرضا الوند، رضا مهدی زاده، فربد فرهنگ، محمدحسین ناصربخت، سعید اسدی و میلاد اکبرنژاد، منصوره یزدانجو، بهنام بهزادی، رامین ناصرنصیر، سجاد افشاریان، حسین جمالی، عطااله کوپال، بهزاد صدیقی، احسان فکا، حسن جودکی و هاله مشاقی‌نیا به تماشای «در همین نزدیکی» نشستند.

«در همین نزدیکی» با بازی مهدی حاجیان، مهران حسینی، آفاق میرقاسمی، علی نجفی، سعید هاشمی پور ماجرای چهار دوست از دانش آموختگان دانشگاهی معتبر را نشان می دهد که کسب و کاری بدون ارتباط با تحصیلشان دارند و مسائل و مشکلات دنیای تجارت را تجربه می کنند.

در این نمایش طراح صحنه و لباس مهدی دیلمی، دستیار کارگردان عباس شاه محمدزاده، برنامه ریز و مدیر اجرایی میلاد حاجی زاده، مشاور امور رسانه ای و تبلیغات وحید لک، مدیر روابط عمومی زهرا شایان فر، طراح نور بابک شاه علیزادگان، طراح پوستر و بروشور سعید بهداد، منشی صحنه مرتضی شمیری، عکاس مصطفی قاهری، ساخت تیزر روح الله رضایی، ساخت دکور سعید وثاق همدانی، مصطفی خیرخواه، مدیران صحنه هادی پدرام و رضا ذوالفقاری بودند.

حمایت از آثار منتخب تئاتر «مقاومت» در تهران و 10 استان کشور

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با حمایت از چندین اثر برگزیده در حوزه تئاتر مقاومت به استقبال هفته دفاع مقدس می رود. جواد تمدنی مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر افزود: با توجه به حجم استقبال و تعدد آثار مطلوب و با کیفیت تئاتر مقاومت در سطح کشور و بر اساس سیاست های جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در حمایت از اینگونه آثار در سطح کشور، قصد داریم تا علاوه بر تهران در استانهای گلستان، سمنان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، قزوین، یزد و گیلان حوزه فعالیت تئاتر مقاومت را در سراسر ایران بسط و گسترش بیشتری دهیم تا جریان و روند رو به رشد تئاتر مقاومت سیر صعودی خود را حفظ کند.

وی افزود: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با توجه به رضایت مخاطبین و اقبال عمومی که هنگام برگزاری جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» سال گذشته توسط نمایش «پرسه در لابه لای فریم های به هم چسبیده روی تایم لاین» به کارگردانی مجتبی رستمی فر مواجه شد، قصد دارد تا این نمایش را در هفته دفاع مقدس در تهران و در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد که امیداواریم با توجه به فضای نو و جدید این نمایش بتوانیم در اجرای عمومی نیز به موفقیت دست پیدا کنیم که این امر تنها با یاری رسانه ها و همیاری و همدلی نهادها سازمان های مربوطه امکان پذیر است.

تمدنی در پایان عنوان کرد: با یاری خدا تاکنون توانسته‌ایم از 3 اثر برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت با عناوین «بذار یه امشب بگذره» به کارگردانی علی برجی و مریم فتحی، «شهر مورچه ها» به کارگردانی رضا بیات و «پوتین ها» به کارگردانی کاوه مهدوی جهت اجرای عمومی حمایت کنیم و امیدواریم پس از کار «پرسه در لابه لای فریم های به هم چسبیده خطوط تایم لاین» تا پایان سال بتوانیم با حمایت مسئولان ذیربط دیگر آثار فاخر و برگزیده جشنواره را در معرض دید عموم جامعه قرار دهیم.

بهاره رهنما: تئاتر بهترین اتفاق دنیا برای احساس همدلی است

کارگاه نمایش «باران» با همکاری گروه اجرایی نمایش «البته» اجرای خیریه ویژه کودکان بی سرپرست برگزار کرد و تمام عواید حاصله از فروش بلیت این نمایش در جهت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت اهدا شد.

بهاره رهنما که در این مراسم حضور داشت تئاتر را بهترین اتفاق دنیا برای احساس همدلی دانست و گفت: شاید بهترین بهانه برای شکل دادن به یک حرکت انسان دوستانه تماشای اثری نمایشی باشد تا پس از مشارکت در این جریان آرزو کنیم هرگز رنگ و عطر لبخند از زندگی هیچ ایرانی حذف نشود.

وی تاکید کرد: اگر خواستار رشد فرهنگ در جامعه‌مان هستیم باید این اقدام را از سطوح کودک و نوجوان آغاز کنیم. بنابراین وقتی از سوی انجمن حمایت کودکان برای همکاری‌های بیشتر دعوت شدم، دیدم این انجمن فعالیتی بسیار جامع دارد و با دیگر انجمن‌ها در ارتباط است و در همین راستا دوره‌های تئاتر و کلاس‌های آموزشی برای بچه‌ها برگزار کردیم.

کارگردان نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» در ادامه متذکر شد: خیریه هایی که در ایران فعالیت می کنند بسیار پویا هستند و خوشبختانه مردم ما در طبقات مالی مختلف به یاری این خیریه ها آمده‌اند.

رهنما شناساندن حقوق کودکان را یکی از وظایف مهم چهره‌های معروف و سرشناس در هر جامعه‌ای دانست و یادآور شد: در هر کشوری چهره‌های هنری و ورزشی فعالیت‌های بشر دوستانه‌ای را برای حمایت از حقوق کودکان انجام می‌دهد، البته در ایران تمرکز اصلی حقوق کودکان وظیفه دولت و دیگر ارگان‌ها شناخته‌ شده هستند. خوشحالم که کارگاه نمایش باران و یک گروه تئاتری جوان اجرای‌شان را به نفع خیریه روی صحنه می برند و امیدوارم این عمل در بین همه هنرمندان تئاتر ما تسری پیدا کند.

نمایش «البته» به همت کارگاه نمایش «باران» با حمایت از خرید مایحتاج تحصیلی دانش آموزان بی‌سرپرست در آستانه سال تحصیلی جدید با حضور بهاره رهنما و آناهیتا غنی زاده در کارگاه نمایش «باران» روی صحنه رفت.

نمایش «خانواده تت» در ارسباران روی صحنه می رود

نمایش «خانواده تت» نوشته ایشتوان ارکنی نویسنده اهل مجارستان با ترجمه کمال ظاهری و کارگردانی نادر نادرپور 23 شهریور تا 2 آبان هر شب ساعت 20 در فرهنگ سرای ارسباران روی صحنه می رود.

این نمایش  درسال1967 نوشته شده که دارای جنبه های سرگرمی، احساسی و تعقل گرایی است. داستان نمایش روایتگر سربازی از روستاهای دور دست کشور مجارستان است که در جبهه، خدمت سربازی می گذراند به فرمانده خود پیشنهاد می‌دهد مدتی برای استراحت به روستای محل زندگی او برود اما  حضور و شرایط روحی این فرمانده موجب اتفاقات طنز و در عین حال دردناکی برای خانواده آن سرباز می شود.

جلیل فرجاد، شعله پاکروان، رضا امامی، آویشن بیکاپی، آرش آزاد و زهره وحیدنژاد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. علاقمندان به تماشای نمایش می‌توانند هر شب به جز شنبه ها به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خ جلفا، فرهنگ سرای ارسباران مراجعه کنند.

تئاتر خیابانی «دو کلمه حرف حساب» در مجتمع بوستان

فرهنگسرای فردوس عصر امروز شنبه 22 شهریورماه تئاتر خیابانی «دو کلمه حرف حساب» به کارگردانی هادی عطایی را با محوریت اخلاق شهروندی در مجتمع بوستان پونک برگزار می کند.

«دو کلمه حرف حساب» اجرای نمایش خیابانی است که در محل های از پیش تعیین شده به اجرا در می آید و با مخاطب به طور مستقیم ارتباط برقرار می کند.

این نمایش های میدانی تا کنون با موضوعاتی همچون فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی، فرهنگ مسافرت بین شهری با اتوبوس، فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ استفاده از وسیله نقیله عمومی، ایجاد آلودگی صوتی، فرهنگ استفاده از تلفن همراه، بزهکاری و اعتیاد، فرهنگ دید و بازدید برگزار شده است.

با توجه به این که تئاتر خیابانی ریشه در فرهنگ کهن ایرانیان و قدمتی دیرین دارد و از نقش موثری در حوزه فرهنگ سازی برخوردار است بنابراین برنامه ای مناسب برای آشنایی عموم شهروندان با مباحث آموزشی در حوزه های مختلف به شمار می رود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای تئاترهای خیابانی «دو کلمه حرف حساب» می توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه کنند.

برگزیدگان جشنواره منطقه 5 تئا‌تر «سوره ماه» معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره منطقه 5 از بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر «سوره‌ ماه» معرفی شدند. مراسم اختتامیه جشنواره منطقه 5 تئا‌تر «سوره‌ ماه» چهارشنبه، 19 شهریورماه با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

نمایش «آقای قاضی صدایم را می‌شنوید» نوشته مرتضی شاه‌كرمی و به كارگردانی حسن سبحانی به عنوان اثر برگزیده این رویداد منطقه‌ای به بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر «سوره ماه» راه پیدا کرد.

همچنین نمایش‌های «گفتگوی خانوادگی» كار عبدالرضا سواعدی از خوزستان و «سرخورده» نوشته یونس حیدری و به كارگردانی مجید میرزایی مشروط به بازبینی مجدد برای حضور در جشنواره بیست و سوم تئا‌تر «سوره ماه» به دبیرخانهٔ این جشنواره معرفی شدند.

كار قضاوت جشنواره منطقه پنج تئا‌تر «سوره‌ ماه» بر عهده مهرداد رایانی مخصوص، حسین فرخی و فرشاد منظوفی‌نیا بود. جشنواره منطقه پنج از بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر «سوره‌ ماه» با حضور گروه‌هایی از استان‌های ایلام، كهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، خوزستان و بوشهر از 17 تا 19 شهریورماه به میزبانی حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر «سوره‌ ماه» با حضور منتخبین و برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای پنجگانه، از 22 تا 28 مهر‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها