أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۰۶۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
دکتر حسین طلا در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
53درصد کل درآمد مالیاتی کشور از تهران تامین میشود! اما در عوض بودجه بسیار محدودی به خودش بر میگردد. امسال فقط 78 میلیارد به استانداری تهران اختصاص داده اند. این عدد اصلا قابل اعتنا نیست. شما شهرداری تهران را ببینید، خودش با کمک مردم و از محل درآمدهای مردمی توانسته 16هزار میلیارد درآمد داشته باشد و خرج آبادانی و فرهنگ شهر کند.

دکتر حسین طلا در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه 598 ضمن بیان تاریخچه ای پیرامون بحث انتقال پایتخت گفت: 25 سال است که بحث انتقال پایتخت مطرح است، یک بار دولت پیش قدم میشود، یک بار مجلس! اما هر بار به این نتیجه میرسند که فعلا این کار شدنی نیست. بنده عرض میکنم نه فعلا! بلکه به طور کلی این کار شدنی نیست.

وی با تاکید بر ملزومات مورد نیاز یک پایتخت افزود: شما فقط موضوع سرانه را نگاه کنید! سرانه آموزش، سرانه ورزشی، سرانه فضای سبز، سرانه بهداشت و غیره؛ کدام شهری در کشور هست که ما به یکباره سیل جمعیت را به آن روانه کنیم و سرانه مورد نیاز را دارا باشد؟ خب، میگویند میسازیم! برفرض که بتوانید مطابق رشد سریع جمعیت آن شهر بسازید، هزینه اش را چه میکنید؟ از کدام جیب پرداخت میشود؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردش مالی در پایتخت گفت: 53درصد کل درآمد مالیاتی کشور از تهران تامین میشود! این عدد نشان دهنده گردش بالای مالی این استان است که بیش از نیمی از در آمد مالیاتی را میتواند تامین کند. اما در عوض بودجه بسیار محدودی به خودش بر میگردد. امسال فقط 78 میلیارد به استانداری تهران اختصاص داده اند. این عدد اصلا قابل اعتنا نیست. شما شهرداری تهران را ببینید، خودش با کمک مردم و از محل درآمدهای مردمی توانسته 16هزار میلیارد درآمد داشته باشد و خرج آبادانی و فرهنگ شهر کند.

ایشان با ناکارآمد خواندن بحث انتقال پایتخت افزود: وقتی شما استانی دارید که نه تنها خرج خودش را خودش میدهد، بلکه خرج بسیاری از استانهای دیگر را هم او میدهد، چه دلیلی برای انتقال آن و از بین بردن این فرصت دارید؟ چگونه آن استان فرضی –که قرار است پایتخت شود- میتواند این هزینه ها را تامین کند؟ چگونه میتوانید این افت درآمد را جبران کنید؟

دکتر طلا با اشاره به اقدام همکاران خود در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون همکاران من در مجلس مشغول مطالعه طرح انتقال پایتخت اند و این کار دوسال زمان خواهد برد. ما در مجمع نمایندگان سکوت کردیم تا این مطالعات انجام شود، اما فکر میکنم آنها نیز پس از مطالعه با بنده هم‌نظر میشوند که بهترین راه، ساماندهی پایتخت است نه انتقال آن.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها