أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۰۶۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
نشست شورای برگزاری جشنواره مقاومت با رئیس سازمان بسیج مستضعفین
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: متاسفانه جشنواره‌های غربی با مکانیسم‌های گوناگون هنرمندان ما را وسوسه می‌کنند و حتی موفق شدند تعدادی را جذب کنند و اسیر و اجیر خودشان کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: رسالت بزرگ هنرمندان و سینماگران متعهد این است که اجازه ندهند با غفلت ها و تنگ نظری ها این حقیقت تاثیرگذار و جهانی مغفول واقع شد.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598 ، نشست مشترک اعضای ستاد سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با سردارمحمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آستانه برگزاری این رویداد بین المللی برگزار شد. این نشست به منظور ارزیابی روند فعالیت های انجام شده و ترسیم افق های پیش رو و ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر میان تیم های ستادی و اجرایی صورت گرفت.

بنابراین گزارش، در این نشست علاوه بر رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار آزادی معاون فرهنگی سازمان، سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت، محمدرضا شرف الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمدحسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان، نادر طالب زاده مدیر بخش بین الملل و دبیر کنفرانس افق نو، محمد صنعتی قائم مقام دبیر جشنواره، غلامرضا منتظمی مدیر اجرایی کنفرانس افق نو، ناصر درخشان مدیردبیرخانه و ارزشیابی، محمدحسین نیرومند مدیر هنری، شهاب اسفندیاری مدیر پژوهش و تحقیق، امیر نصیربیگی مدیر بخش جلوه گاه نور و وحید جلیلی حضور داشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: رسالت بزرگ هنرمندان و سینماگران متعهد این است که اجازه ندهند با غفلت ها و تنگ نظری ها این حقیقت تاثیرگذار و جهانی مغفول واقع شد.

وی ادامه داد: وقتی عنوان مقاومت بر روی جشنواره دفاع مقدس قرار می گیرد بار مسئولیت این حرکت ریشه دار سنگین و سترگ می شود.

به گفته وی این جشنواره باید نگاهی داشته باشد به همه جنبش ها و نهضت های اسلام خواهی و آزادی خواهی در منطقه و جهان، و بستری را مهیا سازد تا مظلومیت ملت های مظلوم و ستمدیده در جای جای این جهان که از سیطره استکبار و غرب به ستوه امده اند دیده شود. فریاد مظلومیت کودکان غزه، گورهای دسته جمعی گروه های تکفیری در شهرهای سوریه و جنایات حیوانی داعش در عراق تا جنایات باندها و مزدوران غربی در دیگر نقاط جهان.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان ساخت: انشاالله از ظرفیت های عظیم پیروزی مردم غزه در مسیر برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت استفاده شود. از نوع مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم غزه در برابر قدرت های بزرگ در تاریخ اتفاق افتاده است و تاکنون در کتاب ها می خواندیم و می شنیدیم که ملتی در برابر جور حاکمان زمان ایستادگی و پایداری کرده است ولی نسل ما در تاریخ معاصر به چشم خود دیده که یک ملت کوچک اما اصیل و باورمند و معتقد با مقاومت در برابر قدرت های بزرگ ایستاده است. نمونه اش پیروزی اخیر مردم غزه است.

وی اضافه کرد: در تاریخ معاصر چند نمونه از این واقعیت محقق شده است. انقلاب اسلامی، پیروزی مردم پابرهنه افغانستان، دفاع مقدس، دو نوبت مردم حزب الله لبنان و سه نوبت هم فلسطین در غزه.مردم غزه چهارمین ارتش مجهز جهان را به زانو در آورد و این تحقق وعده الهی و اصالت فرهنگ مقاومت است در برابر جریان سازش.

سردار نقدی با بیان اینکه این پیروزی ها فرصت خوبی است که در سیاست های جشنواره مقاومت دیده شود و مورد بهره برداری قرار گیرد، اظهار داشت:  نباید به جشنواره مقاومت سازمانی نگاه کنیم. باید فراسازمانی نگاه کنیم.این متعلق به همه است ؛ متعلق به شهدا و مردم.

وی افزود: جشنواره مقاومت برای جریان سازی فرهنگی و سینمایی در حوزه مقاومت کشور، منطقه و جهان است تا کسانی که می خواهند تولیدات آینده سینمایی را انجام دهند در این مسیر قرار بگیرند.جشنواره قدرت جذب هنرمندان همسو را دارد. متاسفانه جشنواره های غربی با مکانیسم های گوناگون هنرمندان ما را وسوسه می کنند و حتی موفق شدند تعدادی را جذب کنند و اسیر و اجیر خودشان کنند.

سردار نقدی تصریح کرد: امریکا در منطقه شکست خورده است. انقلاب اسلامی یک ظرفیت عظیم ضدآمریکایی در منطقه و جهان ایجاد کرده است و این روند رو به گسترش است. اگرچه اکنون آمدند یا ایجاد جریانات دروغین ضدآمریکایی مانند داعش می خواهند این ظرفیت ها را مصادره و نابود کنند ولی ناکام می مانند. شک نکنید که شکل گیری داعش توسط آمریکایی هاست. امریکا با این نوع سیاست ها و دسیسه ها هزاران نفر را در افغانستان کشت و در عراق  و سوریه هم. اما وعده الهی نزدیک است.

در این نشست دبیر جشنواره و مدیران ستادی به تشریح ابعاد برگزاری و ساختار اجرایی و برنامه های این دوره جشنواره و ارائه گزارش از روند فعالیت های بخش های مربوطه پرداختند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها