کد خبر: ۲۵۰۹۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
محمد رویانیان می گوید عقد قرارداد سه ساله با دایی برای ایجاد ثبات فنی در پرسپولیس بوده است.

فرهاد عشوندی / نقشی که محمد رویانیان در شرایط فعلی پرسپولیس دارد کم نیست. اینکه قرارداد علی دایی طوری بسته شده که فسخ آن برای باشگاه هزینه سنگینی به بار می آورد، به دلیل نوع قراردادی است که رویانیان با دایی بسته. البته علی دایی اعلام کرده که فقط پول روزهایی که در پرسپولیس کار کرده را می گیرد و برنامه ای برای گرفتن پول سال آینده و نیم فصل دوم ندارد. اما با این حال هنوز هم انتقاداتی به رویانیان می شود که چرا در عقد قرارداد با دایی، این همه امتیاز به او داده است. محمد رویانیان در گفت و گو با خبرآنلاین در مورد قراردادی که با دایی بسته صحبت می کند.

*چه اتفاقی افتاد که شما تصمیم گرفتید با علی دایی قرارداد 3 ساله ببندید؟

در مورد قرارداد سه ساله با علی دایی یک سری معیار و شاخص داشتیم. در دو سال اول حضورم در پرسپولیس بابت مربی سختی های زیادی کشیدم. ما در این مدت چند بار مربی عوض کردیم. از استیلی و دنیزلی گرفته تا یحیی گل محمدی و مانوئل ژوزه. ولی همیشه چیزی که به من می گفتند این بود که چرا معیار کاری ات مشخص نیست.

*معیار کاری از چه نظر؟

از این نظر خرده می گرفتند که چرا تیم ثبات فنی ندارد و معیار مشخصی برای کار در پرسپولیس نداریم. می گفتند تیم باید معیار مشخصی داشته باشد و از نظر فنی به ثبات برسد. به همین دلیل من دنبال راهکاری بودم که در تیم ثبات فنی ایجاد کنم.

*به همین دلیل با علی دایی سه ساله بستید؟

آن زمان همه ایراد می گرفتند که چرا تیم از نظر فنی ثبات ندارد و به من می گفتند اگر برنامه سه ساله داشته باشی، می توانی تیم را به یک ثباتی برسانی. می گفتند اگر یک مربی خوب بیاوری که با او قرارداد سه ساله ببندی، می توانی ثبات فکری در تیم ایجاد کنی. ما هم دنبال شخصی می گشتیم که در پرسپولیس وجهه داشته باشد. دنبال کسی بودیم که هواداران با او رابطه خوبی داشته باشند و بین هواداران محبوب باشد. در نهایت به نام علی دایی رسیدیم و دیدیم که بهترین گزینه برای سرمربیگری در پرسپولیس خود دایی است. به همین دلیل با او مذاکره کردیم و قراردادی سه ساله با این مربی بستیم.

*در مقابل این قرارداد سه ساله، چه خواسته ای از علی دایی داشتید؟

با دایی قرار گذاشتیم که پرسپولیس را قهرمان لیگ کند و به جمع چهار تیم برتر آسیا برساند. یکی دیگر از خواسته های ما این بود که دایی تیم جوانی بسازد. فکر می کنم بعد از عقد این قرارداد پرسپولیس به یک ثباتی هم رسید. من دایی را با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت آوردم و فکر می کنم در سال اول هم به هدفمان رسیدیم. در سال اول سرمربیگری او، حتی شانس قهرمانی داشتیم و می توانستیم قهرمان لیگ شویم. کلی هم بازیکن جوان به تیم اضافه شده بودند که در آینده می توانند برای پرسپولیس و حتی فوتبال ایران مثمر ثمر باشند. علی دایی در فصل اول کلی پدیده رو کرد. از این نظر شرایط برای ما ایده آل بود.

*درست است که حضور دایی برای شما آسایش فکری به ارمغان آورد اما هزینه های سنگینی هم به تیم تحمیل کرد.

قرارداد دایی 6-7 میلیارد تومان هزینه داشت ولی من گفتم با این قرارداد در تیم ثبات فنی ایجاد می کنم و مربی را می آورم که هواداران دوستش دارند و در تیم راحت کار می کند. از طرفی حسنی که این قرارداد داشت این بود که من بابت نیمکت تیم خیالم راحت می شد و با ذهنی باز به کارهای اقتصادی می رسیدم. من طوری برنامه ریزی کرده بودم که سالی 100 میلیارد تومان برای پرسپولیس درآمدزایی کنم. هنوز هم روی حرفم هستم و می گویم می توانستم سالی 100 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشم. ولی شرایط طور دیگری رقم خورد. البته من در خبرها خواندم که دایی پول قرارداد سال سومش را هم نمی گیرد و مشکلی از این بابت پیش نمی آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها