يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۰۹۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
نگاهی به هفت روز بیماری رهبر انقلاب؛
هفدهم شهریور بود که خبر ناگهانی عمل جراحی مقام معظم رهبری همه را شوک زده کرد، بلافاصله خبرهای تکمیلی و فیلم منتشره از رهبر انقلاب قبل از رفتن به بیمارستان و همچنین گفتگوی دکتر مرندی خیال همگان را آسوده نمود/ اما آنچه جالب توجه می نمود طیف بندی عیادت کنندگان بود/ حضور دکتر احمدی نژاد، هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و محتشمی پور بر بالین آیت الله خامنه ای نشان میدهد که طیف های گوناگون سیاسی اگر چه در برخی موارد با یک دیگر 180 درجه اختلاف دارند

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ هفدهم شهریور بود که خبر ناگهانی عمل جراحی مقام معظم رهبری همه را شوک زده کرد، بلافاصله خبرهای تکمیلی و فیلم منتشره از رهبر انقلاب قبل از رفتن به بیمارستان و همچنین گفتگوی دکتر مرندی خیال همگان را آسوده نمود؛ اما همچنان این موضوع در صدر خبرها قرار داشت. در مرحله اول خبرهای مرتبط با سلامتی ایشان و پس از آن اخبار مرتبط با عیادت کنندگان به تیترهای خبری تبدیل شد. این اخبار در فضای مجازی و رسانه ای همراه با تحلیل‌های مختلفی بود که برخی از آنان تامیل براگیز است.

اما آنچه جالب توجه می نمود طیف بندی عیادت کنندگان بود، رییس دولت یازدهم و رییس جمهور پیشین اولین عیادت کنندگان بودند، هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس و دیگر سیاسیون هم پس از آنها به دیدار رهبر انقلاب آمدند. علما، مراجع و نمایندگان ایشان طیف دیگری بودند که در بیمارستان بهمن حاضر گشتند. بازیگران سینما، طنز پردازان، شاعران و نویسندگان مطرح کشور، مجریان صداوسیما، فوتبالیست ها و ورزشکاران نیز با حضور خود در بیمارستان جویای احوال رهبر انقلاب شدند. چهره ها و شخصیت های بین المللی، روسای جمهور و سران کشورهای جهان نیز طی تماس های گوناگون برای ایشان آرزوی سلامتی نمودند. با نگاهی به این طیف بندی چند نکته قابل توجه به نظر میرسد.

حبل المتین انقلاب:

حضور دکتر احمدی نژاد، هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و محتشمی پور بر بالین آیت الله خامنه ای نشان میدهد که طیف های گوناگون سیاسی اگر چه در برخی موارد با یک دیگر 180 درجه اختلاف دارند اما همگی تحت لوای رهبر عزیز انقلاب قرار میگیرند و این معنای همان انساج ملی است که بارها مورد تاکید ایشان بوده. برخورد حکیمانه و فراجناحی آیت الله خامنه ای در 25سال گذشته موجب شد تا دایره دوستان نظام و انقلاب آنقدر وسیع باشد که بتواند اندیشه ها و جریانات مختلف سیاسی را در خود جای دهد و به همین علت است که می بینیم گروه ها و دسته های گوناگون سیاسی و فکری وجود خود را بر محور ایشان تعریف کرده اند.

آقای همه مردم ایران:

در سالهای اخیر و به علت چالشی شدن فضای سیاسی کشور این توهم در برخی سیاسیون و تحلیلگران ایجاد شد که اگرچه آیت الله خامنه ای از نظر سیاسی رهبر کشورند اما تنها یک تفکر خاص، مرید و گوش بفرمان ایشان است. حضور عمو پورنگ، جواد رضویان، علی پروین، رضا رفیع، رضا امیرخانی و دیگران در کنار چهره هایی چون دولتمردان، سیاسیون و نظامیون خط بطلانی بر این توهم چندساله کشید و نشان داد که آقای ما آقای 80میلیونی است و همه مردم ایران با هر فکر و سلیقه و نگرشی عاشق و دلنگران سلامتی ایشانند.

زعامت علمای شیعه:

گاه و بیگاه از تریبون دشمنان خارجی و منافقین داخلی شنیده میشود که فلان مرجع تقلید با رهبر انقلاب مخالفت کرده و یا شایعات بی اساسی از این دست که بارها نیز توسط این بزگواران و دلسوزان عالم اسلام، تکذیب شده است. اما بیماری ساده نایب امام زمان (عج) فرصتی شد تا تمامی این شایعات به صورت عملی پاسخ داده شوند، حضور آیت الله ناصری از اصفهان، آیت الله جوادی آملی از قم و آمدن نماندگان دیگر مراجع تقلید چون آیت الله وحید خراسانی، آیت الله صافی، آیت الله مکارم، آیت الله نوری همدانی و... نشان از عمق علاقه و حسن رابطه این بزرگواران داشت.

پیشوای جهان اسلام:

شاید آن روز که ملک عبدالله و یا ابوبکر بغدادی در خیال رسیدن به خلافت جهان اسلام خواب شتر میدیدند، فکرش را هم نمیکردند که پس از بیداری میبینند: علما، چهره های فرهنگی و شخصیت های سیاسی جهان اسلام –شیعه یا سنی- از راه دور نزدیک دعاگوی سلامتی رهبر انقلابند. آنها که میتوانستند به تهران آمده و آنها که نمی توانستند در هند، یمن، عراق و مصر برای سلامتی رهبر مسلمین جهان نذر و نیاز میکنند.

سلطان قلب‌ها:

اما نگاهی به شبکه‌های اجتماعی، سایت ها و بلاگ های شخصی، اپلیکیشن ها موبایلی و... نشان از آن میدهد که این روزها همه مردم از صمیم قلب نگران سلامتی امامشان شده اند. اشعار، دلنوشته ها و دعاهایی که در این مدت به صورت خودجوش سروده و منتشر میشد آنقدر زیبا و دلنشین بود که بسیاری از خبرگزاری های مطرح داخلی و خارجی را مجاب به انتشار آنها می نمود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها