أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۱۲۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
شش سارق زورگير پس از آزادي از زندان باند آدم‌ربايي تشكيل دادند. دزدان خشن با تصادف ساختگي قرباني خود را به گروگان گرفته و دست به اخاذي ميليوني مي‌زدند.
به نوشته اعتماد، رسيدگي به اين پرونده از آذر ماه سال گذشته و همزمان با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت مسلحانه يك دستگاه خودرو سواري هيوندا»، در دستور كار پليس قرار گرفت.

مالباخته گفت: ساعت 9 شب 20 شهريور سال 92 با خودرو سواري در حال بازگشت از محل كار خود در منطقه خادم آباد شهريار بودم. ناگهان يك دستگاه خودرو سواري پژو با پنج سرنشين، در جاده شهريار از پشت سر با من تصادف كرد و من براي بررسي ميزان خسارت تصادف در حاشيه جاده توقف كردم. پس از پياده شدن از ماشين، ناگهان پنج سرنشين خودروي پژو 405 به سمت من حمله‌ور شده و مرا به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها قصد داشتند تا با تهديد اسلحه كمري مرا سوار ماشين خود كنند كه در يك لحظه از غفلت يكي از آنها كه براي لحظه‌يي دستم را رها كرده بود، استفاده كرده و با حركت در عرض جاده از دست‌شان فرار كردم و آنها نيز به سرعت سوار هر دو ماشين شده و از محل متواري شدند. همزمان با آغاز رسيدگي، پرونده‌هاي مشابه ديگري از سوي دادسراي جنايي تهران به پليس آگاهي با موضوع آدم‌ربايي و اخاذي ارجاع شد. بررسي اظهارات تمامي شكات نشان داد در تمامي اين پرونده‌ها سارقان به شيوه‌يي مشابه اقدام به ايجاد تصادف ساختگي در محدوده اتوبان آزادگان كرده و پس از آدم‌ربايي صاحب خودرو، اقدام به اخاذي از آنها كرده‌اند.

يكي از اين شكات گفت: دوم ارديبهشت امسال، در محور اتوبان تهران- ساوه در حال بازگشت به سمت تهران بودم. بعد از گذشتن از عوارضي، يك دستگاه خودرو پژو از پشت سر با من تصادف كرد. در حاشيه جاده توقف كردم كه جواني حدود 20 الي 25 ساله از ماشين پژو پياده شد و به سمت ماشين من حركت كرد. ناگهان اين جوان از پشت سر مرا گرفت و همزمان با وي، چهار نفر ديگر از پژو پياده شده و با كتك و ضرب و شتم، مرا به زير صندلي عقب ماشين خودم انداختند. در داخل خودرو آنها درخواست 300 ميليون تومان پول كردند. تحت فشارهاي شديد آنها، سه عابربانك حاوي 120 ميليون تومان را در اختيارشان گذاشتم.

با انجام سلسله اقدامات پليسي پيچيده‌يي كه از سوي كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ انجام شد تمامي اعضاي گروه سارقان مورد شناسايي قرار گرفتند. اعضاي گروه سارقان به نام‌هاي اسماعيل، يوسف، رضا، حسام، سجاد و محمد، همگي از مجرمان سابقه‌داري هستند كه بارها به اتهام ارتكاب سرقت‌هاي خشن به ويژه سرقت‌هاي مسلحانه تحت تعقيب قرار داشته و يكي از آنها به نام محمد با داشتن محكوميت 17 سال زندان به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقيب قرار داشت.

با شناسايي مخفيگاه هر شش متهم در سه منطقه قلعه حسن خان، شهريار و پرند، هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه قضايي انجام و سرانجام در سه عمليات مشترك و همزمان، ساعت 11 صبح 22 شهريور امسال تمام متهمان دستگير و به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل و پس از مواجهه حضوري با چند تن از شكات مورد شناسايي قرار گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها