کد خبر: ۲۵۱۳۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
عضو سابق هیأت‌مدیره پرسپولیس گفت: «از دایی خواستم علی کریمی را به بازی بگیرد و زمینه ساز حضور مجددش در پرسپولیس شود.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه نود ، حسین محمدی از اتفاقات چند روز اخیر سرخپوشان به شدت گله‌مند بود و احساس می‌کرد در حق تیمی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده اجحاف شده و خیلی‌ها به بهانه هواداران و خواسته قلبی تماشاگران این و آن را وجه‌المصالحه منافع شخصی خود کرده‌اند.

 

آنچه پیش روی شماست مصاحبه ما با محمدی، عضو سابق هیأت‌مدیره پرسپولیس است، جدا از حرف‌هایی که قرار شد تا زمان مناسب خودش نزد ما به امانت باقی بماند.

 

* شما ارتباط نزدیکی با علی دایی دارید، در طول چند روز اخیر با وی گفت‌وگو کرده‌اید؟

- خیر در طول چند روز اخیر هیچ صحبتی با او نداشته‌ام. تنها یکی، دو هفته پیش سر تمرینات پرسپولیس رفتم تا از نزدیک کار بازیکنان را تماشا کنم و ببینم در تمرینات پرسپولیس چه می‌گذرد.

 

* این روزها چه کسی به دایی مشاوره می‌دهد؟

- نمی‌دانم، فکر می‌کنم همین بهمن دهقان که از دوران حضورش در سایپا همراه او بوده بیشتر از همه با دایی در ارتباط است و در تصمیمات وی تأثیرگذار.

 

* خب، پرسپولیس را چگونه دیدید؟

- این پرسپولیس، پرسپولیسی نبودکه بتواند توقع هواداران را برآورده کند. تا زمانی که من به یاد می‌آورم پرسپولیس محل تجمع بازیکنانی بوده که ستارگان فوتبال ایران به حساب می‌آمدند اما این تیم انگار بزرگ‌تر ندارد و با پرسپولیسی که در حد نام و آوازه این تیم باشد فاصله زیادی گرفته است. خود علی دایی سال‌ها جزو ستارگان و لیدرهای تیم پرسپولیس بود که این تیم را به خوبی رهبری می‌کرد. علی پروین هم همین‌طور جزو فرماندهان مقتدر تیم در میدان بود. او حتی در دوران مربیگری‌اش هم این اقتدار را حفظ کرد و به خاطر حضورش بسیاری از حواشی تیم در نطفه خفه می‌شد. اما حالا پرسپولیس تبدیل به تیمی شده که انگار بزرگ‌تر ندارد و هرکسی از راه می‌رسد یک ضربه به این تیم بی‌پناه می‌زند بدون اینکه ملاحظه هواداران میلیونی این تیم را کند و برای احساسات افرادی که روی سکوها فریاد می‌کشند احترام قائل شود.

 

* اما این روزها خیلی‌ها از هواداران دم می‌زنند و مدعی می‌شوند به خاطر آنها فداکاری کرده‌اند؟

- به این هیاهوها اهمیت ندهید و مطمئن باشید در این روزگار همه به دنبال منافع شخصی خودشان هستند. نه بازیکن نشانی از بازیکن باتعصب دهه پنجاه و شصت دارد، نه تماشاگران زیادی هستند که فقط به عشق تشویق تیم‌شان به ورزشگاه می‌آیند، نه مدیرانی وجود دارند که فقط و فقط به عشق هوادار فعالیت کنند و برای موفقیت تیم‌شان از جان مایه بگذارند و نه مربیانی سراغ داریم که از جیب برای موفقیت تیم شان خرج کنند و در کار معلمی به پول و منافع شخصی خود فکر نکنند.

 

* حالا باید با این اوضاع چه کرد؟

- البته دوست ندارم عینک بدبینی بزنم و همه‌چیز را سیاه ببینم و سیاه‌نمایی کنم اما فقط می‌خواستم یک پیش‌زمینه ذهنی از فوتبال این روزها در اختیار خوانندگان شما قرار دهم.

 

* برگردیم به ابتدای فصل و زمانی که علی دایی مدعی شده از همان اول می‌دانسته عاقبتش در پرسپولیس اینگونه خواهد شد؟

- دایی چنین حرفی زده؟!

 

* بله. دایی در مصاحبه با رسانه‌ها مدعی شده از همان ابتدای فصل می‌دانسته کارش با این پرسپولیس و این مدیران به مشکل می‌خورد؟

- اگر دایی می‌دانسته کارش به اینجا می‌کشد و باز هم اصرار کرده در پرسپولیس بماند، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. کدام آدم عاقل کاری را شروع می‌کند که می‌داند سرانجام درستی نخواهد داشت؟ ببینید یکی مثل کرانچار به عنوان یک مربی کروات وقتی حس کرد زمینه کاری برای تداوم حضورش در سپاهان مهیا نیست بدون یک لحظه درنگ استعفایش را تقدیم مسئولان باشگاه کرد تا به او مربی اخراجی نگویند اما دایی در این مورد خوب عمل نکرد. البته اعتقاد دارم اینکه سرمربی پرسپولیس بگوید از ابتدای فصل خیلی مسائل را می‌دانسته تصور درستی نیست ولی خب از زمانی که حس کرد در پرسپولیس مخالفان صاحب‌نفوذی دارد که قصد دارند چوب لای چرخ تیمش بگذارند باید یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد و از سمت خودش استعفا می‌داد.

 

* پیش از شروع فصل جدید صحبتی با دایی نداشتید که به این نکات اشاره کنید؟

- نه فقط یادم هست در ابتدای فصل سه نکته را به دایی گوشزد کردم و از او خواستم به این مسائل توجه کند که متأسفانه دایی نسبت به هر سه نکته بی‌تفاوت بود.

 

* می‌شود به این نکات اشاره کنید؟

- بله. یکی از دایی خواستم علی کریمی را به بازی بگیرد و زمینه ساز حضور مجددش در پرسپولیس شود. به او گفتم که کریمی را به پرسپولیس بیاورد و در جریان بازی‌ها از وجود وی استفاده کند. این کار دو حسن بزرگ دارد که یکی از ارکان موفقیت تو در پرسپولیس می‌شود. در حالت اول اگر کریمی خوب بازی نکند و با کریمی که ما می‌شناسیم فاصله داشته باشد می‌گویند دایی فرصت داد و به خواسته هواداران احترام گذاشت اما کریمی کریمی قدیم نبود. اگر هم کریمی خوب بود که تیم تحت مربیگری تو موفق می‌شود و تحت هر شرایطی تو برنده این بازی می‌شوی، اما دایی توصیه مرا نپذیرفت در صورتی که خوب یاد دارم پروین برای مدت زمان زیادی با محمدحسن انصاری‌فرد مشکل داشت اما به وی در پرسپولیس و تیم‌ملی بازی می‌داد و هرگز حساب روابط شخصی را با مسائل فوتبال قاطی نمی‌کرد. نکته دوم حفظ ارتباط خوب با سکوها و خبرنگاران و نکته سوم هم رعایت چارت اداری و مسائل جاری باشگاه بود.

 

* به نکته خوبی اشاره کردید. هواداری که روز شکست مقابل تراکتور به دایی بد و بیراه می‌گوید چطور در جریان برکناری او از سرمربی پرسپولیس حمایت می‌کند؟

- در این مورد حرفی برای گفتن ندارم غیر از اینکه این نکته را یادآور شوم که هوادار پرسپولیس در روز بازی با تراکتور در حق علی دایی بد کرد و بی‌دلیل مقابل او جبهه گرفت اما در روز حضور درخشان در تمرین به درستی پشت دایی ایستاد و ثابت کرد قدرشناس اسطوره‌هایش است. دایی تبدیل به نماد فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی شد، برکناری‌اش با این شیوه نامناسب، تبعات فرامرزی برای فوتبال ما دارد و طبعا در رسانه‌های گروهی معتبر دنیا منعکس خواهد شد.

 

* پس به شیوه کار مدیران پرسپولیس هم انتقاد دارید؟

- قطعا. مگر می‌شود با این اقدام ناشایست برخورد نکرد و در نکوهش این شیوه برکناری حرفی نزد. منتهی من متوجه نمی‌شوم چرا این دوستان که همه اقدامات لازم را برای برکناری دایی تدارک دیده بودند باید فردای بازی با تراکتور و در شرایطی که همه از نتیجه پرسپولیس دلخور بودند این پروژه به انجام می‌رسید چون قطعا در آن زمان خاص این برکناری کمترین تبعات را داشت. باید اعتراف کنم دوستان هیأت‌مدیره در مقدمه‌چینی برای برکناری دایی حرفه‌ای عمل کردند و با اعلام درخواست وزیر برای برکناری دایی هم کار خودشان را پیش بردند هم توپ را به زمین وزارت ورزش انداختند و از طرف دیگر انتخاب زمان برکناری دایی غیرحرفه‌ای بود و بیشترین ضربه را به وجهه باشگاه پرسپولیس و این مجموعه زد.

 

* اگر حرف خاصی مانده بیان کنید؟

- ببینید من معتقدم علی دایی با همه زرنگی‌ و هوشیاری‌اش در این مورد اشتباه کرد و وجه‌المصالحه کسانی قرار گرفت که اصلا از فوتبال آگاهی نداشتند و الفبای آن را هم نمی‌دانستند. دوستان دایی را سپر بلای خودشان کردند تا از افتخارات او در جامعه ورزش برای خودشان نردبان ترقی بسازند هرچند که این اتفاق رخ نداد و اوضاع مطابق میل هیچ‌کس پیش نرفت ولی حیف از دایی و اعتباری که با زحمت و ذره ذره در این فوتبال کسب کرده بود و دوستان یک‌شبه روی آن یک علامت سؤال بزرگ گذاشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها