يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۱۵۰۲
زمان انتشار: ۲۲:۱۵     ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
مرد افغان که متهم است به دختری ایرانی تعرض کرده، او را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده است برای بار دوم پای میز محاکمه رفت.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از شرق، تابستان سال90 بود که مادر دختری جوان به نام مینا به پلیس خبرداد این دختر گم شده است. او گفت: «دخترم برای کار از خانه بیرون رفت. او قبل از خروج از منزل گفت اطلاعیه‌ای را روی دیوار دیده که نوشته بودند برای کارگاه کمربند‌سازی کارگر می‌خواهند. دخترم اول با آنها تماس گرفت و بعد هم برای کار رفت اما دیگر از او خبری نشد.»

 

پلیس چند روز بعد جسد مثله‌شده دختری جوان را پیدا کرد و مشخص شد جنازه متعلق به میناست. ماموران با بررسی‌های بیشتر کارگاه کمربند‌سازی را پیدا کردند و زوج افغان را که صاحب آن بودند مورد بازجویی قرار دادند. هرچند این زوج ابتدا همه چیز را انکار کردند اما بعد از مدتی لب به اعتراف گشودند و جزییات جنایت فجیع خود را فاش کردند.

 

زن افغان گفت: «یک روز قبل از حادثه مینا برای کار به کارگاه ما آمد. من انگشتر و گردنبند او را دیدم، فردای آن روز که برای کار آمد با شوهرم نقشه سرقت را کشیدیم. ابتدا شوهرم او را مورد تعرض قرار داد و بعد به قتل رساند و جواهراتش را برداشت. با هم تصمیم گرفتیم جسد را مثله کنیم. سپس جسد را بیرون انداختیم تا ردی از ما نماند.»


این گفته‌ها مورد تایید مرد افغان نیز قرار گرفت و پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم به شعبه 74دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه رسیدگی بعد از اینکه نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و برای هر دو متهم درخواست مجازات کرد مادر مقتول برای بیان درخواست خود به جایگاه رفت.

 

 او گفت: «دخترم بسیار پاک و مهربان بود. او برای اینکه کمک‌خرج خانواده باشد، تصمیم گرفت کار کند و متاسفانه به طرز فجیعی کشته ‌شد. من هم درخواست قصاص و مجازات برای هر دو متهم دارم.»در ادامه مرد افغان در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد اما گفت به دختر جوان تعرض نکرده‌ است.

 

او گفت: «برای اینکه انگشتر این دختر را بگیرم به سمت او رفتم. دختر جوان مقاومت کرد و من هم او را به قتل رساندم. تجاوز و مثله‌کردن مقتول کار من نبود و این اتهام را قبول ندارم.»وقتی همسر متهم در جایگاه حاضر شد، گفت: هر دو آنها با هم جنازه را مثله کردند. او گفت: «شوهرم به مینا تجاوز کرد و بعد هم انگشترش را گرفت و ما با هم جسد را مثله کردیم.»


هیات قضات بعد از پایان جلسه محاکمه وارد شور شدند و مرد افغان را به یک‌بار قصاص به جرم قتل عمدی، یک‌بار اعدام به جرم تجاوز و پرداخت دیه به جرم مثله‌کردن جسد محکوم کردند. همچنین زن افغان به حبس و پرداخت دیه محکوم شد. پرونده با اعتراض متهمان به دیوانعالی کشور ارسال شد. قضات دیوان با تایید حکم قصاص مرد افغان و احکام صادره برای همسر وی حکم اعدام و دیه مرد افغان را نقض کردند و خواستار بررسی بیشتر شدند.

 

روز گذشته متهمان یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفتند و مرد افغان باز هم مدعی شد تجاوزی در کار نبوده و مثله‌کردن جسد هم کار او نیست اما همسرش گفت: «من و شوهرم با هم جسد را مثله کردیم. من پایین تنه و شوهرم بالاتنه مقتول را تکه‌تکه کردیم؛ اینکه به تنهایی چنین کاری کرده ‌باشم، امکان ندارد چون اصلا زورم نمی‌رسید و به کمک نیاز داشتم. شوهرم در مثله‌کردن حضور داشت؛ ضمن اینکه به مقتول تجاوز هم کرد.»


بعد از اینکه وکیل‌مدافع متهم ردیف اول دفاعیات خود را مطرح کرد قضات با شنیدن آخرین دفاع متهم برای صدور رای وارد شور شدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها