أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۱۶۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در صعده دولت این کشور را فاسد و سرکوبگر توصیف کرد و گفت : مذاکرات در یمن به علت دخالت برخی کشورها به حالت تعلیق در آمده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، ضیف الله الشامی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین درباره تحولات یمن، گفت : حوادثی که در یمن روی می دهد حرکت انقلابی است و مردم یمن از همه طیف ها و قشرهای جامعه راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار و خیمه هایی برای تحصن برپا کردند. این اقدامات طبق قانون اساسی حق مردم است و مردم حق دارند دیدگاه خود را آزادانه بیان کنند به همین علت زمانی که مردم یمن برخلاف انتظار دولت سرکوبگر، اعتراضات شدیدی به راه انداختند، دولت روی شکست این حرکت حساب باز کرده بود اما با حرکت همه مردم و پیوستن آن ها به این انقلاب و شرکت در راهپیمایی های میلیونی غافلگیر شد.
 
وی افزود: دولت تلاش کرد این تظاهرات را سرکوب کند و تظاهرکنندگانی را به قتل برساند که به شیوه مسالمت آمیز تحصن کرده بودند. اما با این وجود اعتراضات ادامه یافت. دولت فراموش کرده است که این مردم تصمیم گرفته است خواسته های خود را عملی کند و از این خواسته ها عقب نشینی نخواهد کرد.
 
الشامی درباره مذاکرات در یمن گفت: مذاکرات به علت دخالت ده کشور به حالت تعلیق در آمده است. با دولت توافق به دست آمده بود اما این ده کشور که نفوذ زیادی در دولت فاسد دارند و می خواهند همواره بر این ملت تسلط داشته باشند، دخالت و تلاش کردند این توافق را به شکست بکشانند و اوضاع را به نقطه صفر بازگردانند. به بازی گرفتن ملت یمن و انقلاب آن و خواسته های یمنی ها غیرقابل قبول است. این کشورها تلاش کردند خواسته های مردم را نادیده بگیرند و به خواسته های دولت سرکوبگر و فاسد به زیان مردم، عمل کنند.
 
دهها کشته در حمله نیروهای امنیتی یمن
 
درگیری میان نیروهای امنیتی و حوثی ها در شملان یمن دهها کشته برجای گذاشت.
 
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، در درگیری میان نیروهای امنیتی و حوثی ها در شملان یمن ده ها تن از شهروندان یمنی همچنین صدای سه انفجار در منطقه شملان در شمال غربی صنعا پایتخت یمن شنیده شد.
 
تاکید مردم یمن بر ادامه تحرکات انقلابی 
 
مردم یمن در مراسم تشییع پیکر کشته شدگان انقلاب این کشور بر ادامه تحرکات انقلابی خود تا ریشه کن کردن فساد در این کشور تاکید کردند.
 
تشییع کنندگان پیکرهای افرادی که در حملات نیروهای امنیتی یمن کشته شدند بر ادامه تحرکات انقلابی خود تاکید و اعلام کردند که مجرمان را به عدالت خواهند سپرد.
 
شرکت کنندگان در مراسم تشییع ، اعلام کردند  هر نوع تلاشی برای جلوگیری مردم از انقلابش نتیجه ای جز استوار شدن اراده مردم برای آشفته کردن خواب فاسدان نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها