أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۱۷۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
البته غير از «اميرى» هم يكى، دو نفر شاعر غزلسرا بودند كه شعرهايشان را دوست ‏داشتم؛ يكى مرحوم «رهى معيّرى» بود كه او را از نزديك نديده بودم، يكى مرحوم «شهريار» بود كه از شعرش خيلى خوشم مى‏آمد. با ايشان هم آشنا بودم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، رهبر معظم انقلاب در برخي مناسبت‌‌هاي مختلف يادي از استاد محمدحسين بهجت متخلص به شهريار داشته‌اند كه در ذيل گزيده اي از سخنان ايشان در پي مي‌آيد:
 
* «شهريار»، يك چهره‏ مطرح هنرى و ادبى امروز است
 
گاهى در اين سمينارهايى كه در سطح كشور تشكيل مى‏گردد، سخنرانيهاى خوبى ايراد مى‏شود، كه انعكاس آن مفيد است. البته همه سخنرانيها را نمى‏گويم؛ بعضى از آنها حشو است؛ يعنى همه‏اش كاملاً لُب نيست؛ اما در عين ‏حال در اين سخنرانيهاى خوب، لُبهاى خوبى وجود دارد. فرض كنيد در تبريز يك سمينار در تجليل از علامه طباطبايى مى‏گذارند. گاهى حرفهاى خوبى در آن‏جا زده مى‏شود؛ چرا شما آنها را منعكس نمى‏كنيد؟ يا مثلاً در تهران كنفرانس انديشه‏ اسلامى برگزار مى‏شود، كه البته نه همه‏ حرفهاى آن، ليكن بعضى از موارد آن را مى‏شود منعكس كرد. شما كانال آموزشى هستيد؛ چرا منعكس نمى‏كنيد؟ 
 
در بعضى از جاهاى ديگر، نمونه‏هاى خوبى در اين زمينه‏ها وجود دارد؛ من مثال بى‏اشكال‏ترش را بگويم؛ چون از معاصران زنده، آدم يك كلمه بگويد، ممكن است مشكلاتى ايجاد بشود! امروز شما مى‏توانيد روى چهره‏ «شهريار» كار كنيد. «شهريار»، يك چهره مطرح هنرى و ادبى امروز است. ممكن است ديروز اين‏گونه نبوده باشد، ليكن امروز با توجه به اين جمهوريهايى كه آزاد شده‏اند، و با توجه به آن منطقه‏ عظيمى كه گرايش و گويش تركى دارند - كه از چين تا اروپا را گرفته است - عنصرى مثل «شهريار»، يك شاعر ترك‏زبان در اين حد، با آن عشق و اخلاص به جمهورى اسلامى، زنده‏كردنى و نشان‏دادنى است؛ اين كار را شما بكنيد؛ البته به شكل صحيح و هوشمندانه‏اش. از اين قبيل كارهاى خوب، مى‏شود انجام بدهيد؛ مثلاً كار روى شعراى معاصر، ادباى حاضر، ادباى متوفى، در زمينه‏هاى كودكان و امثال اينها. 
«بيانات در ديدار با مديران شبكه‏ دوم سيماى جمهورى اسلامى ايران‏ 7/11/1370»
 
* از شعر «شهريار» خيلى خوشم مى‏آمد
 
من شعراى معاصر را تقسيم مى‏كنم به شعرايى كه غزلسرا بودند، شعرايى كه قصيده‏سرا بودند و شعرايى كه نوسرا بودند. هر كدام چند نفرى هستند كه من به ايشان علاقه داشتم. در غزل، مرحوم «اميرى فيروزكوهى» است كه من با ايشان دوست هم بودم و ايشان به من هم خيلى علاقه داشتند و سالها تا بعد از انقلاب، با يكديگر رفت و آمد داشتيم. در زمان رياست جمهورى من، ايشان از دنيا رفتند. 
البته غير از «اميرى» هم يكى، دو نفر شاعر غزلسرا بودند كه شعرهايشان را دوست ‏داشتم؛ يكى مرحوم «رهى معيّرى» بود كه او را از نزديك نديده بودم، يكى مرحوم «شهريار» بود كه از شعرش خيلى خوشم مى‏آمد. با ايشان هم آشنا بودم. البته من بعد از انقلاب با ايشان آشنا شدم؛ قبل از انقلاب، هيچ ارتباطى با يكديگر نداشتيم. 
 
«بيانات در ديدار صميمانه رهبر معظم انقلاب اسلامى با جوانان به مناسبت هفته جوان‏ 7/2/1377»
 
* جلسه رهبر انقلاب با شهريار
 
من مشهد را مى‏شناسم. مشهد شهرى است كه من در آن بزرگ شدم و مى‏دانم كه اين شهر، لبالب از هنر و ذوق و شعر و توانايى ادبى است؛ ولى آيا استفاده مى‏شود؟ من نمى‏دانم آيا استفاده مى‏شود يا نه. بايد برويد اين عناصر را شناسايى كنيد. تبريز هم همين‏طور است. بنده چند سال قبل از اين به تبريز رفته بودم؛ مرحوم شهريار - خدا رحمتش كند - جلسه‏يى با ما داشت. جمعى از اين شعراى تبريز را دعوت كرده بودند؛ من ديدم كه واقعاً يك عده شعراى قوى و خوب در تبريز هستند؛ اما بنده اصلاً خبر نداشتم كه در تبريز اين همه شاعر هست. با اين‏كه من به يك معنا ترك‏زبان هستم و تركى مى‏فهمم و صحبت مى‏كنم و با آنها احساس خويشاوندى مى‏كنم و به آن‏جا رفت‏وآمد هم داشته‏ام، در عين حال نمى‏دانستم كه در آن‏جا اين‏قدر شاعر و گوينده‏ خوب وجود دارد؛ اينها را بايد شناسايى كرد و از وجودشان استفاده نمود. در حوزه‏هاى علميه گاهى افراد خيلى خوبى هستند. در حوزه‏ علميه‏ى مشهد افراد بسيار خوبى هستند؛ جاهاى ديگر هم همين‏طور است. 
 
«بيانات در ديدار با مديران مراكز سازمان صدا و سيماى جمهورى اسلامى ايران در استانها 7/12/1370»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها