أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۱۷۶۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
عليپور رييس کميته ارزشيابي سازمان ليگ خبر از محروميت باشگاه سپاهان به دليل عدم رعايت سقف بودجه نموده است.
به گزارش "ورزش سه"، علیپور در مورد شرایط باشگاه سپاهان گفت: باشگاه سپاهان از هرگونه نقل و انتقالات در نیم فصل لیگ برتر تا اطلاع ثانوی محروم شده است. گزارش تخطی این باشگاه به بالاترین مقام مسئول مجمع باشگاه یعنی معاون محترم وزیر مرتبط اعلام تا تصمیمات مدیریتی اتخاذ شود. باشگاه استقلال هم در صورتی که اصلاحات لازم را انجام ندهد به سرنوشت سپاهان دچار خواهد شد.

محرومیت از نقل و انتقالات ، جریمه ای است که در ماده 65 اساسنامه فدراسیون به عنوان یک تنبیه ذکر شده و در ماده 61 آن اساسنامه می خوانیم ارکان قضایی فدراسیون، کمیته انضباطی، کمیته استیناف و کمیته اخلاق هستند و قید گردیده فقط آرای ارکان قضایی لازم الاجراست.

کمیته ارزشیابی یا صیانت از سلامت لیگ یا هر نوع کمیته دیگری می تواند وجود داشته باشد اما مجاز به صدور رای نیست زیرا خارج از آن سه کمیته ای که در ماده 61 آمده، هر رایی صادر گردد لازم الاجرا نبوده و وجاهت قانونی ندارد.

علیپور نهایتا می تواند تخلف هر باشگاهی درباره عدم رعایت سقف بودجه را با مستندات به ارکان قضایی تحویل دهد تا آنها در این خصوص رای صادر نمایند و آرا طبق قانون ابلاغ و روند آن طی شود. فارغ از این روند، هر چه گفته شود قانونی نیست و مغایر با اساسنامه فدراسیون است. درباره این موضوع خاص و عبور از سقف بودجه هم به عنوان یک تخلف خارج از میدان فوتبال، باید کمیته اخلاق رای صادر نماید و لاغیر. چنانچه باشگاه سپاهان در خصوص رای سازمان لیگ با فیفا مکاتبه نماید و نظر مشورتی بخواهد قطعا فدراسیون زیر سوال خواهد رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها