يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۱۹۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
یک فرد هلندی پروژه‌ای ارائه داده است که افراد در موزه می‌توانند از طریق گوشی هوشمند، نقش اشیاء را کپی و تکثیر کنند.
یک طراح هلندی پروژه‌ای به نام «کپی‌ هوشمند» به منظور کپی از اشیاء داخل موزه‌ها ارائه داده است.

اغلب در موزه‌ها، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اشیاء تاریخی، آنها را در محفظه‌ای نگهداری می‌کنند؛ با این حال به مرور زمان نقش‌های این اشیاء تاریخی از بین می‌روند.

این پروژه قابل استفاده در موزه‌ها به منظور مرمت اشیاء قدیمی و تکثیر آن توسط تولید کنندگان است.

به گفته این طراح هلندی از طریق داشتن برنامه مخصوص بر روی گوشی هوشمند می‌توان دوباره نقش‌های اشیاء تاریخی را با چاپ آن تکرار و سپس در معرض نمایش گذاشت.

بازدیدکننده می‌تواند گوشی هوشمند خود را روبه‌روی اشیاء گرفته و اصلیت، سابقه و نقش آنها را بر روی گوشی خود مشاهده کند و سپس نقش آن را کپی کند.

کپی هوشمند آثار تاریخی +تصاویر

کپی هوشمند آثار تاریخی +تصاویر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها