أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۱۹۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه با بیان اینکه مذاکرات دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا در نیویورک بر موضوع هسته‌ای متمرکز است، گفت شاید مسائل دیگری هم مطرح شود، اما هدف اصلی مسئله هسته‌ای است.
به گزارش پایگاه 598 ، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه با اشاره به دیدارهای دوجانبه مقامات ایران و آمریکا در نیویورک، گفت این مذاکرات بر مسئله هسته‌ای متمرکز خواهد بود.
 
وی با این حال مطرح شدن مسائل دیگر در حاشیه این نشست‌ها را رد نکرد، اما تأکید کرد که تمرکز و هدف اصلی این گفت‌وگوها، مسئله هسته‌ای است.
 
این مقام آمریکایی که خواسته است نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفته است: «مذاکرات در مورد مسئله هسته‌ای خواهد بود. در حاشیه گفت‌وگوها گاهی مسائل دیگر هم مطرح می‌شود، اما این هدف یا نیت مذاکرات نیست و همواره نیز همین‌طور بوده است.»
 
«ویلیام برنز» و «وندی شرمن» معاونین وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز در آستانه آغاز رسمی دور تازه مذاکرات هسته‌ای، با همتایان ایرانی خود دیدار کنند.
 
آمریکایی‌ها پیش از این از مذاکرات هسته‌ای برای مطرح کردن مسئله عراق و درخواست کمک از ایران برای مبارزه با داعش استفاده کرده بودند.
 
بر اساس توافق موقتی که سوم آذر سال گذشته میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد و آخر تیر ماه تمدید شد، طرفین تا آذر ماه سال جاری برای دستیابی به راهکار جامع زمان دارند. دور تازه گفت‌وگوها از فردا در نیویورک برگزار می‌شود.
 
«وندی شرمن» دو روز قبل در نشستی در دانشگاه «جورج تاون» با بیان اینکه طرفین در مذاکرات جدی هستند، گفت با این حال «اختلافات زیادی بر سر مسائل اصلی از جمله حجم و ابعاد غنی‌سازی ایران وجود دارد.»
 
«مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تکرار این اظهارات، گفته است اختلاف‌ها همچنان زیاد است، اما طرفین تلاش می‌کنند اختلاف موجود را تا حد امکان کاهش دهند.
 
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، شب گذشته با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا به تشریح مواضع ایران پرداخت و تصریح کرد که تهران به حل مسئله هسته‌ای متعهد است، اما همچنان بی‌اعتمادی عمیقی به آمریکا دارد.
 
نظرسنجی مشترک دانشگاه تهران و مرکز مطالعات بین‌المللی مریلند که نتایج آن شب گذشته توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شد، نشان می‌دهد از هر 4 ایرانی سه نفر معتقدند که آمریکا پس از توافق هسته‌ای نیز ممکن از بهانه تازه‌ای برای تحریم ایران بتراشد. بر اساس این نظرسنجی 94درصد مردم ایران از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز حمایت می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها