أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۰۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
مرکز آمار ايران اعلام كرد
طبق تازه‌ترین آمار رسمی مرکز آمار قیمت زمین و آپارتمان و همچنین اجاره بها در نیمه دوم سال گذشته بین 14 تا 17 درصد افزایش داشته است. براساس گزارش جدید مرکز آمار از اوضاع بازار مسکن در کل کشور طی نیمه دوم سال گذشته، رکود سنگینی بر معاملات مسکن و همچنین نقل‌وانتقالات بازار زمین حاکم بوده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد ایران آنلاین، براساس گزارش جدید مرکز آمار از اوضاع بازار مسکن در کل کشور طی نیمه دوم سال گذشته، رکود سنگینی بر معاملات مسکن و همچنین نقل‌وانتقالات بازار زمین حاکم بوده است.


اما در بازار اجاره به‌خاطر شیفت تقاضا به سمت این بازار، معاملات اجاره 25 درصد در نیمه دوم سال 92 نسبت به مدت مشابه سال 91 افزایش پیدا کرده است.


میانگین قیمت آپارتمان در کل کشور در نیمه دوم سال 92 به یک میلیون و 419 هزار تومان رسید که 15 درصد نسبت به مدت مشابه (نیمه دوم‌سال 91) افزایش داشته است.


متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در کل کشور 732 هزار تومان است که نسبت به دوره قبل 9/7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 2/17درصد افزایش داشته است.


کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین مربوط به استان یزد با 5 هزار تومان و بیشترین میزان آن در استان تهران با 19 میلیون و 650 هزار تومان است.


در این گزارش متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیر بنای مسکونی در سطح کل کشور6 هزار و 632 تومان بوده که نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 2/14درصد افزایش داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها