کد خبر: ۲۵۲۰۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
سخنگوی تیم انتخاباتی «اشرف‎غنی احمدزی» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: کاندیداها در نشست روز گذشته درخصوص اختیارات پست ریاست اجرایی توافق کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «فیض‎الله ذکی» سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف‎غنی احمدزی کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اعلام کرد: 2 کاندیدای ریاست جمهوری این کشور درخصوص اختیارات سمت ریاست اجرایی توافق کردند.

ذکی در خصوص جزئیات این توافق اظهار نظر نکرد، اما گفت: قرار است جزئیات کامل این توافق به زودی در رسانه‎ها منتشر شود.

سخنگوی تیم انتخاباتی احمدزی همچنین اظهار داشت: قرار است 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز بار دیگر دیدار نموده و درخصوص موضوعات اختلافی با هم بحث و تبادل نظر کنند.

وی تأکید کرد: تمام موضوعات اختلافی میان کاندیداها حل شده و موارد اختلافی که باید روی آن توافق صورت گیرد، چگونگی اعلام نتایج انتخابات و تشکیل کابینه جدید است.

این عضو ستاد انتخاباتی احمدزی خاطر نشان کرد: تیم انتخاباتی «عبدالله» از تیم انتخاباتی احمدزی خواسته است که کابینه جدید باید به طور مساوی میان 2 تیم انتخاباتی تقسیم شود.

فیض‎الله ذکی در ادامه گفت: تیم انتخاباتی تحول و تداوم این درخواست تیم اصلاحات و همگرایی را نپذیرفته زیرا این تیم در نظر دارد تا کابینه جدید بر اساس شایستگی افراد تشکیل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: برخی نخبگان افغان هم‎اکنون در هیچ تیم انتخاباتی نیستند و یا در خارج از افغانستان هستند که باید یک سمت خوب دولتی را به دست آورند.

این توافق در حالی اعلام می‌شود که 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در سفارت آمریکا در کابل با یکدیگر دیدار نموده و قرار بود درخصوص موضوعات اختلافی و چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی با یکدیگر گفت‎وگو کنند.

از سوی دیگر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد در نظر دارد در هفته جاری نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها