يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۰۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی چین از ورود به بورس نیویورک 25 میلیارد دلار سود کسب می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 ؛ شرکت "علی‌بابا" پس از مدت‌ها به زودی وارد بازار بورس نیویورک می‌شود؛ حرکتی که آن را بزرگترین ورود به بازار بورس در تاریخ می‌دانند و می‌تواند 25 میلیاد دلار سود نصیب این شرکت کند.
 
علی‌بابا که آن را بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک آنلاین در دنیا می‌دانند، در سال 2003 وب سایت تابائو را راه‌اندازی کرد؛ وب سایتی که امروزه نامش به عنوان یکی از پربازدیدترین وب سایت‌های اینترنتی ثبت شده است. هر کسی این امکان را دارد که در این وب سایت یک صفحه فروش باز کند و اجناسش را بفروشد. امروزه 80 درصد خرید‌های آنلاین در چین به پای علی‌بابا نوشته می‌شود.
 
در کنار وب سایت تابائو، دو وب سایت دیگر هم با عملکردی مشابه وجود دارند: تی مال و علی‌بابا دات کام که هر دو زیرمجموعه شرکت علی‌بابا هستند. نقل و انتقال پول در این وب سایت‌ها از طریق سیستمی به نام "علی پی" انجام می‌شود که عملکردی مشابه با سیستم شناخته شده "پی‌پل" دارد.
 
شرکت علی‌بابا در سال 1999 توسط جک ما، یک معلم ساده زبان انگلیسی، در شهری در شرق چین راه‌اندازی شد. این شرکت هم اکنون 25 هزار کارمند و نزدیک به 300 میلیون مشتری دارد. البته مدت‌هاست که علی‌بابا صرفا یک وب سایت خرید و فروش آنلاین نیست.
 
این شرکت حالا صاحب یک سرویس پستی ویژه، یک سرویس آنلاین عرضه کارت، یک پلتفرم اینترنتی نظیر یوتیوب و حتی یک باشگاه فوتبال به نام خود است.
 
به گزارش دویچه وله، اما پرسشی که در این میان مطرح است، این است که آیا گسترش و توسعه علی‌بابا در زمینه‌های مختلف، دوام خواهد داشت؟ یک کارشناس مدرسه اقتصاد چین و اروپا واقع در شانگهای می‌گوید: ما می‌دانیم که سرمایه‌گذاران اغلب خوششان نمی‌آید که یک شرکت به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های ناآشنا دست بزند. یک استراتژی که چندان مطلوب نیست.

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها