أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۰۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

1. این دو تیم تاکنون 16 بار به میزبانی استقلال با هم روبرو شده‌اند که 9 برد سهم استقلال بوده،3 دیدار مساوی شده و 4 دیدار با پیروزی فولاد پایان یافته است.

2. از میان سرمربیان استقلال، منصور پورحیدری و عبدالصمد مرفاوی با هیچ تیمی در دیدارهائی که میزبان فولاد بوده‌اند، به این تیم نباخته‌اند.

از میان سرمربیان فولاد، ملادن فرانچیچ – مجید جلالی و حسین فرکی تنها سرمربیانی هستند که سابقه پیروزی برابر استقلال در تهران را دارند. ضمن آنکه فرانچیچ در مدت زمان حضور در ایران، برابر استقلال شکست نخورد.

3. از میان سرمربیان استقلال، امیر قلعه نوعی و پرویز مظلومی تنها سرمربیانی هستند که برابر فولاد در تهران شکست خورده‌اند.

از میان سرمربیان فولاد، لوکا بوناچیچ با هیچ تیمی در دیدارهائی که میهمان استقلال بوده (در چهارچوب لیگ) برابر این تیم پیروز نشده است.

4. شادروان ناصر حجازی (متأسفانه در حال حاضر فوت کرده است) اولین سرمربی استقلال برابر فولاد در تهران بوده است.

همایون شاهرخی (-) اولین سرمربی فولاد برابر استقلال در تهران بوده است.

5. شادروان ناصر حجازی اولین سرمربی استقلال است که برابر فولاد در تهران امتیاز گرفته و پیروز شده است.

وینکو بگوویچ اولین سرمربی فولاد است که برابر استقلال در تهران امتیاز گرفته و ملادن فرانچیچ اولین سرمربی فولاد است که برابر استقلال در تهران پیروز شده است.

6. یوگنی سوکومورخوف اولین سرمربی استقلال است که برابر فولاد در تهران امتیاز داده و امیر قلعه نوعی اولین سرمربی استقلال است که برابر فولاد در تهران شکست خورده است.

همایون شاهرخی اولین سرمربی فولاد است که برابر استقلال در تهران امتیاز داده و شکست خورده است.

7. از میان سرمربیان استقلال، یوگنی سوکومورخوف و رول‌اند کخ تنها یکبار جدال‌های این دو تیم در تهران را تجربه کرده‌اند.

از میان سرمربیان فولاد، همایون شاهرخی-لفته سه برادران-ملادن فرانچیچ-نناد نیکولیچ و اگوستو ایناسیو تنها یکبار مصاف‌های این دو تیم در تهران را تجربه کرده‌اند.

8. از میان سرمربیانی که فقط یکبار مصاف‌های این دو تیم را تجربه کرده‌اند، نناد نیکولیچ و اگوستو ایناسیو از فولاد، این دیدار تنها دیداری بوده که در دوران سرمربیگری خود برابر استقلال قرار می‌گرفتند.

9. یوگنی سوکومورخوف روس و رول‌اند کخ آلمانی، سرمربیان خارجی استقلال در مصاف با فولاد بوده‌اند.

وینکو بگوویچ، لوکا بوناچیچ، ملادن فرانچیچ و نناد نیکولیچ کروات و اگوستو ایناسیو پرتغالی سرمربیان خارجی فولاد در مصاف با استقلال بوده‌اند.

10. جدال‌های 3 ام و 6 ام دو تیم جدالهائی بوده که سرمربیان هر دو تیم خارجی بوده‌اند.

11. شادروان ناصر حجازی تنها سرمربی یکی از دو تیم است که هم اکنون در قید حیات نیست (روحش شاد و یادش گرامی باد).

12. محسن گروسی (-) اولین گلزن استقلال برابر فولاد بوده است. بهنام سراج (-) اولین گلزن فولاد برابر استقلال بوده است.

13. از میان گلزنان استقلال، آرش برهانی و آندرانیک تیموریان در تیم کنونی استقلال نیز حضور دارند. از میان گلزنان فولاد، آرش افشین و مهرداد جماعتی در تیم کنونی فولاد نیز حضور دارند.

14. از میان گلزنان استقلال، سیدعلی موسوی سابقه بازی برای فولاد را نیز دارد. از میان گلزنان فولاد، احمد مومن زاده سابقه بازی برای استقلال را نیز دارد.

15. هیچ یک از بازیکنان مشترک دو تیم سابقه گلزنی به هر دو تیم را ندارند.

16. فابریزتزیو برزیلی از استقلال، تنها گلزن خارجی مصاف‌های این دو تیم بوده است.

17. هیچ یک از سرمربیان دو تیم، سابقه بازی یا سرمربیگری در تیم مقابل را ندارند.

18. این دو تیم تاکنون 1 بار در هفته 9 ام با هم دیدار کرده‌اند. این دیدار مصاف دو تیم در لیگ 84-1383 در تهران بود که طی آن، استقلال با قلعه نوعی برابر فولاد فرانچیچ 2-1 شکست خورد!! همانطور که ملاحضه می‌کنید نقاط اشتراک بازی آینده دو تیم با آن بازی حضور امیر قلعه نوعی روی نیمکت استقلال و حضور یک سرمربی کروات روی نیمکت فولاد است. از دیگر اشتراکات بازی آینده با آن بازی اینکه بازی ماقبلشان در آن لیگ با شکست استقلال برابر ذوب آهن و پیروزی فولاد برابر شموشک تمام شده بود. در آن فصل استقلال عنوان 3 ام و فولاد عنوان قهرمانی را کسب کردند.

ضمنا دو تیم یکبار در 9 امین بازی خود در لیگ 81-1380(البته از هفته 8 ام) در دزفول به دیدار هم رفتند که طی آن فولاد بگوویچ با نتیجه 2-1 برابر استقلال پورحیدری شکست خورد. فولاد در آن فصل عنوان 3 ام و استقلال عنوان نائب قهرمانی را کسب کردند.

19. در 4 فصل استقلال، فولاد را دابل کرده است. فصل 78-1377، فصل 80-1379، فصل 91-1390 و فصل گذشته. در فصل بعد از این دابل ها، استقلال به ترتیب در تهران 0-0،0-0، باخت 3-2 را برابر فولاد تجربه کرده!! در 2 فصل اول (فصول 79-1378 و 81-1380) استقلال عنوان نائب قهرمانی و در فصل 92-1391 عنوان قهرمانی را کسب کرد. فولاد نیز در 3 فصل مذکور بترتیب 10 ام،3 ام و 4 ام شده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها