يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۱۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
موعد پرداخت سومین قسط از 2.8 میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه ‌شده نفتی ایران که بر اساس تمدید برنامه اقدام مشترک امروز 26 شهریور ماه باید پرداخت شود، فرا رسید.
به گزارش پایگاه 598 ؛ ایران و کشورهای گروه 1+5 در بامداد شنبه 28 تیرماه 1393 پس از 2 روز رایزنی توافق کردند تا توافق موقتی 6 ماهه ژنو را به مدت 4 ماه دیگر تمدید کنند تا به توافقی جامع دست یابند که تاکنون 59 روز از این تمدید 4 ماهه سپری شده است.
 
یکی از مفاد توافق صورت گرفته در وین آزادسازی 2.8 میلیارد دلار دیگر از درآمدهای نفتی بلوکه شده ایران است که بر این اساس، به فاصله هر 3 هفته یک بار، طی 6 مرحله قسط این مبلغ به حساب بانک مرکزی ایران در کشورهای ثالث واریز خواهد شد.
 
از زمان تمدید توافق موقتی ژنو تاکنون، بر اساس اعلام بانک مرکزی ایران، اقساط اول و دوم از 2.8 میلیارد دلار مورد توافق معادل یک میلیارد دلار، از حساب بانک مرکزی ژاپن به محل حساب بانک مرکزی ایران در کشور عمان واریز شده است.
 
بر اساس  زمان‌بندی این پرداخت‌ها، 26 شهریور ماه یعنی 17 سپتامبر سررسید سومین قسط به مبلغ 400 میلیون دلار است.
 
بر اساس توافق صورت گرفته در خصوص تمدید چهار ماهه برنامه اقدام مشترک، آمریکایی‌ها پذیرفته‌اند که تمهیدات لازم برای آزادسازی به‌موقع اموال بلوکه شده ایران را فراهم آورند.
 
ایران و گروه 1+5 در 24 نوامبر 2013 برابر با سوم آذر ماه 1392 در ژنو سوئیس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه 30 دی ماه همان سال  (20 ژانویه 2014) وارد مرحله اجرا شد.
 
یکی از مفاد این توافقنامه این بود که ایران در ازای کاهش گام به گام فعالیت‌های هسته‌ای خود 4.2 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده این کشور را طی 8 قسط آزاد سازد که به حساب ایران واریز شد.

منبع:فارس
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها