يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۱۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شفاف، در حالی که این روز‌ها، موضوع فعالیت گروه‌های تکفیری در منطقه خاورمیانه و شکل‌گیری ائتلافی برای مقابله با این گروه‌ها از سوی آمریکا به مهم‌ترین بحث بین‌المللی تبدیل شده، در گوشه دیگری از جهان و در اروپا، همه‌پرسی برای استقلال اسکاتلند از انگلیس نیز به موضوعی جنجالی تبدیل شده است. یکی از ابعاد بحث در این زمینه، این است که استقلال اسکاتلند چه تأثیری بر چهره قاره اروپا خواهد داشت؟

به گزارش "شفاف"، خبرگزاری «رویترز» در مطلبی به بررسی تبعات برگزاری همه‌پرسی در اسکاتلند و استقلال این کشور پرداخته و می‌نویسد، نتیجه همه‌پرسی پیش رو در این کشور هر چه ‌باشد، دیگر شاهد اروپای قدیمی نخواهیم بود، زیرا نیروهای گریز از مرکز در این قاره تلاش خود را برای جدا شدن از پیکره دولت‌های موجود شدت خواهند بخشید.

به باور این خبرگزاری، در صورتی که اسکاتلندی‌ها به استقلال رأی مثبت داده و پس از ۳۰۷ سال از پیکره پادشاهی متحده جدا شوند، زلزله‌ای سیاسی در اروپا به وقوع خواهد پیوست که پس لرزه‌های آن از کاتالونیا تا فلورانس را در بر خواهد گرفت. در صورتی که رأی منفی به استقلال داده شود، دولت انگلیس وعده داده که اقتدار سیاسی بیشتری در اختیار اسکاتلند بگذارد که این امر هم بر ولز و ایرلند شمالی تبعاتی خواهد داشت.
 
در هر دو صورت، موضوع برگزاری همه‌پرسی برای استقلال و خودمختاری، به عنوان رویه‌ای در سراسر قاره اروپا جا باز خواهد کرد. در این راستا، دولت اسپانیا کار سختی برای ادامه مخالفت با برگزاری همه‌پرسی جهت استقلال ایالت کاتالونیا خواهد داشت؛ ایالتی که با یازده میلیون جمعیت، از بسیاری از کشور‌ها در اروپا بزرگ‌تر است.
جو استقلال طلبی در اسکاتلند به قدری رویه مثبتی در پیش گرفته که پرچم ها و نمادهای "بله به استقلال" در همه جای اسکاتلند به چشم می خورد.





























نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها