يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۲۳۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
خبرنگار سی ان ان در اسکاتلند گفت نتایج نهایی همه پرسی استقلال این منطقه صبح فردا جمعه اعلام می شود.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان؛  نیک رابرتسون خبرنگار این شبکه در گلاسگو گفت بسیاری از افرادی که در این همه پرسی شرکت کرده اند می گویند که به نظر آنها این شلوغ ترین رای گیری بوده است که در آن شرکت کرده اند و استقبال از آن تا کنون بی سابقه بوده است.

امروز اگرچه یک روز کاری در انتخابات است افراد با لباس کار مشاهده می شوند که برای شرکت در همه پرسی پای صندوق های رای می روند. زنان نیز پس از رساندن کودکانشان به مدارس برای شرکت در رای گیری آمده اند. این انتخابات تا کنون با حضور گسترده مردم اسکاتلند روبرو شده است. بیش از چهار میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر برای شرکت در این همه پرسی ثبت نام کرده اند که این رقم نود و هفت درصد از افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات است. انتظار می رود میزان شرکت در این همه پرسی بسیار بالا باشد و می توان این روز را روز برگزاری یک همه پرسی تاریخی در اسکاتلند تصور کنیم.

خبرنگار سی ان ان گفت نتایج این همه پرسی صبح روز جمعه اعلام می شود. در حال حاضر هنوز چند ساعت دیگر تا پایان انتخابات باقی مانده است. در فاصله چند ساعت پس از پایان رای گیری، نتایج اولیه اعلام می شود. نخست نتایج مناطق مختلف جزایر دورافتاده اسکاتلند اعلام می شود. هفتصد و نود جزیره مختلف در اسکاتلند وجود دارد. سی و دو شعبه اخذ رای در این جزایر برپا شده است. نتایج نهایی این نظرسنجی پنج ، شش یا هفت صبح فردا اعلام می شود و این تاخیر به خاطر شمارش آرا در سه شهر بزرگ ادینبورو، ابردین و گلاسگو است، زیرا افراد زیادی در این سه شهر در همه پرسی شرکت می کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها