کد خبر: ۲۵۲۲۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
پایگاه اینترنتی آمریکایی "‌WND" هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا را به دست داشتن در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در سال 2012 میلادی متهم کرد.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛این پایگاه اینترنتی به اظهارات متناقض کلینتون درباره تأمین امنیت کنسولگری این کشور در بنغازی لیبی استناد کرده است.
پایگاه اینترنتی نشریه بشایر مصر پنجشنبه با اعلام این خبر افزود : پایگاه اینترنتی آمریکایی WNDیک رسوایی بزرگ از هیلاری کلینتون را بر ملا کرده است.

WNDتصریح کرد کلینتون مستقر نبودن تفنگداران دریایی را در برابر کنسولگری برای حمایت از آن در برابر این حمله توجیه کرده و گفته است مأموریت این نیروها حمایت از اسناد و مدارک مهم است و کنسولگری نیز هیچ گونه سند مهمی نداشت تا نیروهای آمریکایی در آن مستقر شوند.
پایگاه اینترنتی WND تأکید کرد اما شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا به نقل از برخی منابع آمریکایی در لیبی پس از این حادثه اعلام کرد دستگاههای رایانه ویژه این کنسولگری در این حمله مفقود شده است و این دستگاهها نیز حاوی اطلاعات مهمی درباره شماری از لیبیایی ها بود که به همراه آمریکایی ها کار می کردند.

یکی از شاهدان لیبیایی این حادثه تأیید کرده بود مهاجمان سلاحهای آمریکایی و دستگاههای رایانه حاوی اطلاعات مهم را در داخل کنسولگری به تصرف خود در آوردند.
اظهار این شاهد مهر تأییدی بر خبر روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا درباره به تصرف در آمدن مدارک مهم در داخل کنسولگری توسط مهاجمان است و این اسناد نیز درباره عملیات آمریکا در داخل لیبی است. تلاشها برای جمع آوری سلاح و پروتکلهای تحلیه در موارد اضطراری از جمله این اسناد.

از طرف دیگر دو مسئول در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا) گفتند واشنگتن اطلاعات و اهمیت آنها را در صورت خارج کردن از بایگانی محرمانه بر اساس آسیبهای احتمالی اش بر امنیت ملی آمریکا دسته بندی می کند و چنین موضوعی درباره برخی اسناد که در مقر کنسولگری در لیبی بود مطابقت می کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها