يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۲۴۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
پیغمبر اکرم(ص) فرمود: چهار چيز از سنت پيامبران است: عطر، مسواك، زن، ختنه.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از سرویس مذهبی افکارنیوز- پيغمبر (ص) فرمود: جبرئيل همواره درباره مسواك به من سفارش كرد چندان كه ترسيدم دندانهايم سائيده شود يا از بين برود.

و مدام مرا در باره همسايه سفارش مى‏ نمود تا جايى كه ترسيدم كه او ارث خواهد برد. و پيوسته درباره مملوك بمن وصيت كرد تا آنجا كه گمان كردم بعد از مدتى آزاد خواهد شد.

موسى بن جعفر (ع) فرمود: خوردن اشنان بدن را آب ميكند، و سفال به بدن ماليدن بدن را مى‏ فرسايد، و مسواك در مستراح دهان را بدبو كند.

و از پيغمبر (ص) فرمود: مسواك بر فصاحت مرد مى‏ افزايد.
و پيغمبر (ص) فرمود: وقتى روزه‏ دار هستيد صبحگاه مسواك كنيد، و شب مسواك ننمائيد كه هيچ روزه ‏دارى لبهايش در شب خشك نباشد مگر اينكه در قيامت جلويش را روشن سازد.
و نيز فرمود: چوب زيتون مسواك خوبى است، از درختى مبارك كه زردى‏ هاى دندان را مى ‏برد، و مسواك من و انبياء پيش از من از آن است.
و نيز فرمود: چهار چيز از سنت پيامبران است: عطر، مسواك، زن، ختنه.
از كتاب روضة الواعظين، حضرت موسى بن جعفر (ع) فرمود: شيعيان ما از چهار چيز بى ‏نياز نيستند: از سجاده (يا مهرى) كه بر آن نماز بگذارند، و انگشترى كه بدست نمايند، و مسواكى كه با آن مسواك كنند، و تسبيحى سى و سه دانه از تربت قبر امام حسين (ع)، كه هر گاه در حال ذكر آن را بگرداند خداوند به هر دانه‏اى چهل ثواب برايش بنويسد، و اگر در حال سهو و غفلت بگرداند، خداوند بيست حسنه برايش بنويسد.

پيغمبر (ص) در وصيتش به على (ع) فرمود: يا على بر تو باد به مسواك در وقت هر وضوء گرفتن. و نيز فرمود مسواك جزئى از وضوء است.

پی نوشت:مكارم الأخلاق / ترجمه ميرباقرى، ج‏۱، ص‏93و94.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها