أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۲۸۰
زمان انتشار: ۰۲:۳۱     ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
اظهارات مربیان پس از روز اول هفته نهم لیگ/
در اولین روز هفته نهم لیگ برتر مربیان از هر دری گفتند؛ اما اظهارات سرمربی تیم پرسپولیس درباره دریبل زدن بازیکن در تمیش جالب توجه بود.
هفته نهم لیگ برتر با انجام 3 دیدار آغاز شد که در نخستین بازی پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2 بر 1 راه آهن را از پیش رو بردارد. در بازی دوم سپاهان مقابل صبای قم با نتیجه 1 بر 1 متوقف شد و استقلال خوزستان مقابل تراکتور سازی تبریز به برتری برسد.

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:

راه آهن 1 - 2 پرسپولیس

سرمربی راه آهن: به کادر فنی پرسپولیس تبریک می گویم

از ممنوعیت دریبل در پرسپولیس تا خط و نشان برای درخشانحمید استیلی پس از شکست 2 بر یک راه‌آهن مقابل پرسپولیس در هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم که مقابل پرسپولیس با وجود اینکه عقب افتادند اما بازی رو به جلویی به نمایش گذاشتند و یک گل را جبران کردند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست نداشتن مدافع میانی مشکل اصلی تیم ما بود. تا روز گذشته قرار بود از مدافع خارجی‌مان که یک هفته بود با تیم تمریناتش را انجام داده بود استفاده کنیم اما به یکباره تیم پزشکی اعلام کرد که وی نمی‌تواند برای راه‌آهن به میدان برود. در این شرایط مجبور شدم از محسن ایران‌نژاد و عظیمی در پست دفاع وسط استفاده کنم، این در حالی است که از پست اصلی عظیمی مهاجم است نه مدافع وسط.

سرمربی راه‌آهن 2 گل تیم پرسپولیس را ناشی از اشتباهات فردی بازیکنان تیم خود دانست و عنوان کرد: در این دیدار موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم اما تنها از یک موقعیت‌مان استفاده کردیم. بازی را به پرسپولیس واگذار کردیم و این پیروزی را به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم اما نباید از فوتبال خوب و هجومی تیمم بگذرم.

استیلی به تعریف و تمجید از عملکرد بازیکنانش در دیدار مقابل پرسپولیس پرداخت  و گفت: به جز بازی با تیم پدیده در همه دیدارها رو به جلو بازی کردیم. ما یکسری بازیکنان جوان به تیم خود آورده‌ایم که روز به روز بهتر می‌شوند. امیدوارم عملکردشان روز به روز بهتر شود تا بتوانیم بازیکنان خوبی را به فوتبالمان معرفی کنیم.

سرمربی پرسپولیس: بازیکنی که در تیمم دریبل بزند نمی خواهم

از ممنوعیت دریبل در پرسپولیس تا خط و نشان برای درخشانحمید درخشان در مورد اینکه پرسپولیس به تحول زیادی نیاز دارد، گفت: صد درصد این موضوع را قبول دارم زیرا باید مشکلات‌مان را برطرف کنیم و کلی اشکال داریم که هفته به هفته باید این اشکالات برطرف شود.

وی در مورد حضور مکانی در ترکیب به خاطر اعتراض گفت: خیر ما یک تیم کامل هستیم و تا هفته آخر همه بازیکنان باید به من کمک کنند. مکانی و نیلسون برای‌شان فرقی ندارد که کدام یک بازی می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چرا تیمش در نیمه دوم کم آورد، گفت: در تعطیلی لیگ که 50 روز است فرصت خوبی برای بازسازی بزرگ داریم و بدنسازی خوبی انجام می‌دهیم که در دور برگشت آماده باشیم. این افتی که شما می‌گویید را قبول دارم.

وی در مورد اینکه در طول بازی به بازیکنانش تذکر زیادی می‌داد، گفت: سعی می‌کردم وظایف بازیکنان را به آنها گوشزد کنم و قانون من این نیست که بازیکن برای خودش بازی کند. این درست نیست که یک بازیکن 5 بازیکن را دریبل کند مطمئن باشید اگر در تیم من این کار را کند از تیم بیرون می‌ماند.

سرمربی پرسپولیس در مورد تعویض دوباره فاطمی گفت: اولین دلیلش خستگی عالیشاه بود و دلیل دومش هم این بود که فاطمی را جو بازی گرفت و از قسمت او دو خطر خوب به راه‌آهن رسید و او در بازی کپ کرده بود ولی ما نمی‌توانیم ریسک کنیم که یک جوان طوری عمل کند که ما خسارتش را بدهیم ولی فاطمی بازیکن آینده‌داری است.

سپاهان 1 - 1 صبای قم

سرمربی سپاهان: سپاهان مقابل صبا بدشانس بود

از ممنوعیت دریبل در پرسپولیس تا خط و نشان برای درخشانحسین فرکی پس از تساوی یک بر یک سپاهان مقابل صبا، اظهار داشت: یک بازی یک بر یک دیگر برای سپاهان رقم خورد. منتها تفاوت این بازی در این بود که اول گل دریافت کردیم و پس از آن توانستیم به گل برسیم. از همه بازیکنانم تشکر می‌کنم که تمام توان خود را در بازی گذاشتند.

وی ادامه داد: به بازیکنانم گفته بودم که صبا دفاعی بازی می‌کند و مراقب باشند اما متأسفانه بازیکنان ما غفلت کردند و گل خوردند. شاید در اعلام پنالتی‌ها اشتباهی صورت گرفته باشد که اگر اینگونه باشد سپاهان متضرر می‌شود البته به جامعه داوری احترام می‌‌گذاریم اما از آنها می‌خواهم که دقت بیشتری داشته باشند.

سرمربی سپاهان در خصوص وقت‌کشی بازیکنان صبا تأکید کرد: کادر فنی صبا بسیار خوب است و می‌دانم که چنین تفکراتی ندارد. این مسائل به برخی بازیکنان صبا مربوط بود. شاید به خاطر فشاری که در بازی وجود داشت این کار را انجام می‌دادند. ما بازی امروز را فراموش خواهیم کرد و به فکر دیدار مقابل تراکتورسازی هستیم. در این بازی بدشانس هم بودیم و در بازی یک‌طرفه می‌توانستیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم.

فرکی در مورد تساوی‌های مکرر سپاهان در اصفهان گفت: این موضوع را قبول دارم. ما باید روی بازی‌های خانگی حساب ویژه‌ای باز کنیم. به بازیکنانم گفته‌ام که اگر تمام امتیازات خانگی و از هر دو بازی خارج از خانه 4 امتیاز کسب کنیم می‌توانیم در کورس قهرمانی بمانیم.

سرمربی صبای قم: صبا بر ما مسلط بود

از ممنوعیت دریبل در پرسپولیس تا خط و نشان برای درخشانصمد مرفاوی پس از تساوی یک بر یک صبا مقابل سپاهان، اظهار داشت: بازی سخت و نفس‌گیری بود. سپاهان تیم بزرگ، پرمهره و با تجربه‌ای است. ما سعی کردیم فوتبال منظم و خوبی را ارائه دهیم. در این زمینه در نیمه اول به یک گل رسیدیم.

وی ادامه داد: طبیعی بود پس از گلی که به ثمر رساندیم فشار سپاهان روی دروازه ما بیشتر شود. دوست نداشتیم نحوه بازی اینگونه شود و این فشار روی دروازه ما باشد. ما می‌خواستیم بازی را اداره کنیم و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم.

سرمربی صبا تصریح کرد: از سپاهان شناخت کامل داشتیم اما آنها بر ما کاملا مسلط بودند و بازی دربست در اختیار آنها بود. ما قصد کنترل و حفظ بازی را داشتیم البته کسب یک امتیاز در اصفهان هم غنیمت است آن هم از تیم بزرگی چون سپاهان. من به آنها بابت ارائه فوتبال منظم و ساختار منظم تبریک می‌گویم.

مرفاوی در مورد اینکه آیا سپاهان می‌تواند عنوان قهرمانی این دوره از بازی‌ها را کسب کند، گفت: صددرصد سپاهان شانس قهرمانی دارد. این تیم فاکتورهای لازم برای کسب این عنوان را دارد و مطمئن باشید در ادامه مسابقات نتایج بهتری کسب خواهد کرد.

وی در مورد وقت‌کشی بازیکنانش و اینکه فوتبال دهه شصت را ارائه دادند، یادآور شد: فوتبال دیگر دهه 60 یا 70 یا 80 نمی‌شناسد. نمی‌توان از بیرون زمین یکسری مسائل را مشاهده کرد و در تخیلات خود به آن رسید. دیدید که برخی تیم‌ها در جام جهانی هم دفاعی بازی می‌کردند. اگر شما سپاهان و صبا را جایشان را عوض می‌کردید شاید این حواشی طبیعی بود. در زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم هر گاه بازیکنی روی زمین می‌افتاد به سرعت بلند می‌شد اما هم‌اکنون فوتبال فرق کرده است. بازیکنان با کوچکترین برخوردی روی زمین می‌افتند و این موضوع در همه تیم‌ها وجود دارد. من هیچ گاه چنین تفکری را به بازیکنانم انتقال نمی‌دهم. هدف ما کسب امتیاز بود.

وی در خصوص عملکرد دروازه‌بان تیمش، گفت: همه بازیکنان ما امروز خوب بودند. مخصوصا از عملکرد گلر تیم بسیار راضی هستم.

استقلال خوزستان 2 - 2 تراکتور سازی تبریز

سرمربی استقلال خوزستان: انگیزه ما مقابل پرسپولیس بیشتر است

از ممنوعیت دریبل در پرسپولیس تا خط و نشان برای درخشانعبدالله ویسی عصر امروز پس از تساوی 2 بر 2 تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: می‌توانستیم بیش از 4 گل به حریف بزنیم اما روی بی‌دقتی بازیکنان‌مان نتوانستیم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.

سرمربی تیم استقلال خوزستان افزود: هر دو تیم امروز بازی کاملاً هجومی و تاکتیکی ارائه داده‌اند و تماشاگران لذت بردند؛ اگرچه سهم ما بیشتر بود و می‌توانستیم برنده میدان باشیم.

وی ادامه داد: ما در خلق موقعیت بهتر از تراکتور بودیم، اما روی اشتباه بازیکنان خود نتوانستیم هر سه امتیاز بازی را از آن خود کنیم.

ویسی متذکر شد: ما در این بازی روی بازیکنان جوان خود خیلی حساب باز کرده بودیم، اما متأسفانه آنها در دقایقی آخر بازی از نظر بدنی کم آوردند و تیم ما افت شدیدی پیدا کرد.

وی ادامه داد:‌ ما در این بازی موقعیت به حریف ندادیم، چراکه نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کردیم و این نشان می‌دهد که ما در تمام نقاط برطرف از آنها بودیم.

سرمربی تیم استقلال خوزستان در پایان در خصوص بازی ‌آینده تیمش مقابل پرسپولیس نیز گفت: بازی با پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی برای ما بهتر است، چراکه انگیزه بازیکنان دو برابر می‌شود.

سرمربی تراکتور: بازی استقلال خوزستان تاکتیکی نبود

از ممنوعیت دریبل در پرسپولیس تا خط و نشان برای درخشانرسول خطیبی پس از تساوی 2 بر 2 مقابل استقلال خوزستان،‌ اظهار داشت: به عنوان تیمی که در صدر جدول هستیم به دنبال 3 امتیاز بازی بودیم اما با توجه به اتفاقاتی که در قبل از بازی برای ما پیش آمد نتوانستیم بازی همیشگی خودمان را انجام دهیم.

وی ادامه داد: قبل از سفر به اهواز سه بازیکن ‌مان مصدوم شدند که نتوانستیم در این بازی از آنها استفاده کنیم. در تمرین دیروز هم حامد لک دچار مصدومیت شد اما به هر طریقی بود مقابل استقلال خوزستان بازی کرد اما با این وجود به دنبال 3 امتیاز بودیم. استقلال خوزستان به دنبال اجرای تاکتیکی و بازی تاکتیکی نبود و سعی می‌کرد بازی تأخیری انجام دهد و در برخی موارد جلوی تاکتیک ما را گرفت.

سرمربی تراکتورسازی تأکید کرد: در کل بازی تماشاگر پسندی را شاهد بودیم زیرا 4 گل داشت. امیدوارم تراکتورسازی روند بردها و نباختن خود را ادامه دهد. امروز هم می‌توانستیم پیروز شویم اما بازی مساوی شد. چند بازیکن ما هم دو اخطاره بودند که از آنها خواستیم محتاطانه بازی کنند تا بازی مقابل سپاهان را از دست ندهند.

خطیبی در مورد اینکه آیا مشکل کارت‌های پایان خدمت در تیم تراکتورسازی هم وجود‌ دارد یا نه، گفت: اکثر بازیکنان ما سرباز هستند و مشکلی در این مورد ندارند. بقیه بازیکنان هم که سربازی‌شان تمام شده مشکل کارت معافیت ندارند. این مشکل بیشتر در خوزستان دیده می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها