يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۳۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که باراک اوباما برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ندارد گرچه رئیس جمهور آمریکا هنوز آماده برگزاری چنین نشستی است.
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است تصریح کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا احتمالا دیدار دو جانبه ای را با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک خواهد داشت و دو طرف در خصوص مساله هسته ای تهران و سایر مسائل گفتگو و رایزنی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش این مقام آمریکایی افزود: در شرایط کنونی هیچ نشستی بین اوباما و روحانی برنامه ریزی نشده است. رئیس جمهور آمریکا برای برگزاری چنین نشستی به خوبی شناخته شده است ولی این انتخاب واقعا با ایران است.

سال گذشته اوباما و روحانی که تازه به ریاست جمهوری ایران برگزیده شده بود تماس تلفنی تاریخی پس از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل داشتند. گرچه روحانی و اوباما در آن زمان در نیویورک بودند ولی ملاقاتی نداشتند.

ایران و 6 قدرت جهانی دور جدید مذاکرات هسته ای را از امروز جمعه از سر می گیرند. هدف اصلی این مذاکرات دستیابی به توافق نهایی برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های اقتصادی و تجاری علیه ایران است.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد که احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه ایران و 6 قدرت جهانی در مذاکرات هسته ای در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد. در آستانه مذاکرات هسته ای، ویلیام برنز معاون وزیر خارجه و وندی شرمن معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه با مقام های ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

مقام های ایرانی و غربی اعلام کردند که دستیابی به توافق در جریان مذاکرات نیویورک بعید به نظر می رسد. ظریف روز چهارشنبه به درخواست های غیر منطقی قدرت های غربی در مذاکرات هسته ای مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم اعتراض کرده.

مقام آمریکایی گفت: واشنگتن تنها خواستار آن است که تهران نشان دهد برنامه هسته ای اش صلح آمیز است. وی افزود: من فکر نمی کنم این اهداف غیر منطقی و درخواست های بیش از اندازه ای باشد. اگر ایران گام های ضروری را بردارد تحریم ها می تواند برداشته شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها