أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۳۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته تاکید کرد که آینده راکتور آب سنگین اراک هنوز یکی از موانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای بین تهران و گروه ۱+۵ به شمار می‌رود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد که مساله راکتور اراک از جمله موانع اصلی مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 محسوب می شود.

بر اساس این گزارش ریابکوف در ادامه گفت: مشکل سانتریفیوژهای هسته ای ایران نیز هنوز از موضوعات نگران کننده باقی مانده است. این دیپلمات ارشد روسی افزود: در جریان دورهای قبلی مذاکرات هسته ای ایران، مذاکره کنندگان به این توافق دست یافته اند که ایران ظرفیت غنی سازی خود را به 5 درصد محدود کند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که نشست های متعددی بین اعضای 5+1 و طرف ایرانی برگزار شده است. نشست هماهنگی بین گروه 5+1 شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه، آمریکا و انگلیس با ایران اواخر روز گذشته در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای برگزار شده است.

ریابکوف تصریح کرد که احساس می شود که تفاهم مشترکی وجود دارد که همه تلاش ها باید برای دستیابی به توافق انجام شود. انعطاف پذیری برای تشکیل یک چارچوب برای دستیابی به توافق لازم است. ما به عنوان هیات روسی این انعطاف پذیری را داریم ولی خطوط قرمز خودمان را هم داریم که عادی است.

دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی قرار است طی روزهای 18 تا 22 سپتامبر در نیویورک برگزار شود. 24 نوامبر 2013 میلادی طرح اقدام در شهر ژنو به تصویب رسید. دو طرف به توافق رسیده اند تا مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا 24 نوامبر 2014 میلادی تمدید شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها