يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۳۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
انتشار یک تصویر از سوی یکی از رسانه‌های استان و ادعای بی‌حرمتی به امام و رهبری در آستانه کریمه اهل‌بیت در جریان سفر شیخ الازهر نادرست است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ نگار، روز گذشته یکی از رسانه‌های استان طی خبری مدعی شد که در جریان سفر شیخ الازهر به قم در آستانه مقدس حضرت معصومه (س) به تمثال امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بی‌حرمتی شده است.

در این خبر آمده: «در حاشیه دیدار شیخ احمد محمود کریمه با حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس قم متاسفانه شاهد یک بدسلیقگی سوال برانگیز از جانب مدیران ذیربط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بودیم که تمثال  حضرت امام خامنه ای «مدظله العالی» و امام خمینی «ره» را بر روی  زمین و پشت سر این استاد دانشگاه الازهر گذاشته بودند که غیرقابل توجیه به نظر می رسد...».

 با پیگیری‌های خبرنگار فرهنگ‌نگار در این رابطه به دو نکته قابل‌تأمل دست‌یافتیم که در ادامه می‌آید:

-در تصاویر منتشرشده از سوی سایت رسمی حرم مطهر، عکس رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبر مطابق دیدارهای رسمی در کشور عزیزمان بالای سر طرف ایرانی قرارگرفته است که این تصویر را در زیر می‌توانید مشاهده نمایید؛ بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که تمثال‌های موجود در خبر رسانه مذکور به‌عنوان تصاویر رسمی برای این دیدار استفاده‌شده است.

-با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت (س)، آن چیزی که در خبر مذکور به آن اشاره‌شده است بخشی از بسته فرهنگی به‌عنوان هدیه برای شیخ الازهر بوده و هیچ گونه بی حرمتی نسبت به تصاویر امام و رهبر انجام شده است.

با توجه به موارد ذکر شده نمی‌توان آنچه به آستان مقدسه نسبت داده‌شده را قابل‌قبول دانست و این تنها ناشی از کج‌سلیقگی و دخالت دادن اغراض شخصی و یا جناحی نویسنده در تنظیم این خبر بوده است.

لازم به ذکر است نویسندگان و خبرنگاران باید بکوشند در اخباری که با اهل‌بیت (س) در ارتباط است دقت کافی را به خرج دهند و از هرگونه واردکردن مباحث حزبی و جناحی به این مسئله خودداری کنند تا از مشکلات ناشی از این بی‌دقتی جلوگیری شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها