أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۳۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۴     ۲۸ شهريور ۱۳۹۳
هزاران یمنی روز جمعه در محکومیت دخالت‌های خارجی در صنعا تظاهرات برگزار کردند و شعارهای ضد صهیونیستی و آمریکایی سر دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مردم یمن امروز ضمن شرکت در برگزاری نماز جمعه به دعوت «سید عبدالملک الحوثی» رئیس جنبش انصار الله  در شهر صنعا تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی دخالت‌های خارجی در امور کشورشان را رد کردند.

تظاهرات امروز پس از آن شکل گرفت که برخی از منابع دولتی یمن از دستیابی به توافق بین جنبش انصارالله و دولت پس از سفر روز چهارشنبه «جمال بن عمر»، فرستاده سازمان ملل در یمن به استان صعده و دیدار با عبدالملک الحوثی خبر دادند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن روز پنجشنبه (27‌شهریور) به منظور ارزیابی اوضاع کشور همزمان با گسترش موج اعتراضات مردمی علیه دولت، نشستی فوق العاده با مسئولان کمیته عالی نظامی و امنیتی کشور برگزار کرد.

مردم یمن روز پنجشنبه گذشته در مناطق مختلف صنعا و مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

در پی شلیک خمپاره به ساختمان رادیو و تلویزیون، پخش برنامه‌های تلویزیون دولتی یمن قطع شد.

خبرگزاری «رویترز» و برخی از رسانه‌های غربی با انتشار گزارشی مغرضانه درباره تحولات یمن اعلام کرد که معترضان و مخالفان یمنی به سمت ساختمان رادیو و تلویزیون تیراندازی کردند و آن را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

این در حالی است که «علی القحوم» عضو دفتر اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی «الیمن» با تاکید بر لزوم جلوگیری از اقدامات نیروهای امنیتی در هدف قرار دادن افراد عابر در اطراف مقر تلویزیون دولتی یمن، تاکید کرد که اقدامات این افسر ارتش یمنی با هدف تخریب چهره انصارالله صورت می‌گیرد.

این عضو دفتر اطلاع رسانی جنبش انصار الله تاکید کرد: ما با وجود تداوم تیراندازی‌های نظامیان به آتش بس و برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز پایبند هستیم.

از سوی دیگر مخالفان و حوثی‌های یمن با نیروهای ارتش و تکفیری ها روز پنجشنبه در غرب صنعا به شدت با یکدیگر درگیر شدند و در پی آن حدود 50 نفر کشته  و بیش از 70 نفر زخمی شدند.

 

در پی تشدید درگیری‌ها در پایتخت یمن، روابط عمومی شرکت خطوط هواپیمایی صنعا امروز(جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی عربی و خارجی پروازهای خود به سمت صنعا را به دلیل ناآرامی‌ها در پایتخت به تعویق انداختند.

در این بیانیه آمده است که تعویق پروازها از شب گذشته وارد مرحله اجرا شد و دست کم به مدت 24 ساعت ادامه خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی صنعا همچنین اعلام کرد که درباره استمرار تعلیق و یا ازسرگیری پروازها بر اساس اوضاع امنیتی پایتخت یمن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

هزاران یمنی امروز(جمعه) در اعتراض به دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور تظاهرات کردند.

شبکه تلویزیونی «المسیره» گزارش داد که این تظاهرات ضد دولتی هو اکنون از مرکز صنعا تا خیابان منتهی به فرودگاه صنعا در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، مردم یمن پس از برگزاری تظاهرات اقامه نماز جمعه می کنند و پس از آن نیز به اعتراضات خود ادامه می دهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی دخالت های آمریکا در امور داخلی یمن و فتنه انگیزی کشورهای غربی را در کشورشان محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در شعارهای خود تاکید کردند که «هرگز خون شهدای انقلاب خود را فراموش نخواهند کرد» و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها