يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۳۶۰
زمان انتشار: ۰۱:۲۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
نشست افتتاحیه هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ریاست ظریف و اشتون بعد از 40 دقیقه پایان یافت و در حال حاضر رایزنی های دوجانبه در جریان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: - جمعه- مقر سازمان ملل متحد میزبان هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه حل جامع هسته ای بود.

این مذاکرات پیش از ظهر امروز -جمعه- به وقت محلی به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت های ایران و 1+5 آغاز و حدود 40 دقیقه به طول انجامید.

پس از این نشست، ظریف و اشتون ملاقات خصوصی داشتند که حدود نیم ساعت طول کشید.

سید عباس عراقچی و هلگا اشمیت معاونان ظریف و اشتون نیز حدود نیم ساعت با هدف رسیدن به چارچوب و نحوه مذاکرات در روزهای آینده به گفت وگو نشستند.

معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و سرگئی ریابکوف نیز گفت وگویی دوجانبه داشتند که 45 دقیقه به طول انجامید.

معاونان وزرای خارجه ایران و انگلستان نیز به مدت نیم ساعت به گفت وگو پرداختند.

قرار است تا دقایقی دیگر نیز نشست دوجانبه ایران و فرانسه به ریاست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و نیکلا دو ریویر نماینده فرانسه در گروه 1+5 برگزار شود.

نیویورک بعدازظهر امروز به وقت محلی میزبان نشست کارشناسی ایران و 1+5 خواهد بود

به گزارش فارس، نشست معاونان و مدیران سیاسی ١+٥ فردا صبح به وقت محلی نیز مجددا برگزار خواهد شد.

هیأت های مذاکره کننده ایران و 1+5 پیش از این شش دور در شهر وین درباره راه حل جامع هسته ای به گفت وگو نشستند که در ششمین دور به دلیل اینکه توافقی حاصل نشد قرار شد این مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر 1393) تمدید شود.

وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) سوم آذر ماه سال گذشته (1392) در شهر ژنو درباره برنامه هسته ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه 30 دی ماه وارد مرحله اجرا شد و پس از آن مذاکرات به منظور دستیابی به راه حل جامع هسته ای آغاز شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها