يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۴۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
سرمربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد کی‌روش مربی زحمتکشی بوده اما مدیرانی که باید او را کنترل می‌کردند درست رفتار نکردند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال در برنامه ورزش و مردم صحبت‌های زیر را انجام داد.



*اسم شناسنامه‌ای شما اردشیر است، چه کسی اولین بار شما را امیر صدا زد؟



ما سه برادر هستیم، برادر بزرگم داریوش است، احمد صدایش می‌کنند، خودم اردشیر هستم، امیر صدایم می‌زنند، برادر سومم هم بابک است که عباس صدایش می‌کنند. پدرم علاقه داشت اسم‌های اصیل ایرانی هم در شناسنامه ما باشد. قلعه‌نِوی دهاتی است در نیشابور محله اصیلی است که در مرکز نیشابور قرار دارد، ما دهاتی هستیم و به آن افتخار می‌کنیم.



*بهترین مربی که دوست داشتید چه کسی است؟‌



دهه گذشته هم این مربیان عاشق بودند و زحمت می‌کشیدند، همه آنها را دوست دارم اما در اروپا آرسن ونگر را دوست دارم چون تیمش سرعت خوبی دارد.



*رفتار شما همیشه با علی پروین مقایسه می‌شود، نظرتان در این خصوص چیست؟



پروین استاد و مربی من است او را دوست دارم همه می‌دانند زبان من تلخ است. اگر کسی را دوست نداشته باشم مشخص می‌شود اما پروین را دوست دارم. البته از نظر سبکی ما با هم متفاوت هستیم.


*رمز موفقیت‌تان در لیگ برتر چیست؟


مردم باید درباره ما قضاوت کنند. بعد از خدا و اهل بیت صداقت کاری باعث موفقیت می‌شود که البته آن هم شاخ و برگ‌های خودش را دارد که نظم و انضباط یکی از آنهاست. من برای هر جلسه تمرین هشت ساعت وقت می‌گذارم دو سه ساعت خودم تمرین می‌کنم برای اینکه از نظر روحی روانی آماده شوم. فیلم بازی می‌بینم و با همکارانم جلسه می‌گذارم.

*می‌دانید چه کسی برای اولین بار به شما لقب ژنرال داد؟‌


کامران منزوی، به من لقب ژنرال خط میانی داد. من دنبال این حرف‌ها نیستم اما بعد از چند ماه مصدومیت که برگشتم و بازی خوبی که داشتم این لقب را گرفتم. بعد از یازده ماه مصدومیت که برگشتم استقلال دسته سه بود به لیگ برتر که آمدیم به سایپا باختیم و نایب‌قهرمان شدیم. نهمی و سیزدهمی استقلال برای ما بوده هر وقت استقلال پول نداشته باز هم برای ما بوده است.


*این مسیر چطور طی شد؟

اندازه سیصد سال سختی کشیدم. بعد از فوت پدرم از پنجم ابتدایی کار کردم. همیشه افتخار کردم که خدا و اهل بیت(ع) را در نظر داشتم. بعد از توکل به خدا رضایت مادرم را در نظر دارم.


*نظرتان در مورد کی‌روش چیست؟


او یک مربی روزمه‌دار است و برای فوتبال ما زحمت کشیده اما بستر خوبی فراهم نشد تا مدیرانی که باید او را کنترل می‌کردند درست رفتار کنند. قرارداد او با کل کشور نبود، قرار و رفتارش کاملاً یک طرفه بود.


*اگر جای شما با ما خبرنگاران عوض شود،‌چگونه از کی‌روش حمایت می‌کردید؟‌

دین ما دین اعتدال است، اما افراط و تفریط جوان‌ها را به اینجا کشانده است، من 9تا عمل برای استقلال انجام دادم، داماددار هستم اما هر وقت برادر بزرگم به خانه ما بیاید پایم را جلوی او دراز نمی‌کنم اما الآن جوان‌ها اینگونه نیستند. شما خبرنگاران هم باید به گونه‌ای رفتار کنید که قداست‌ها حفظ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها