يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۶۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه طرح جامع مسکن 7 بار تدوین شده و 2 درصد هم موفق نبوده است، گفت: طرح جامع مسکن را افرادی تهیه کرده‌اند که سابقه‌ای عملی در ساخت‌وساز ندارند بنابراین این طرح قبل از شروع شکست خورده است.

به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از ساختمان ایران مجتبی بیگدلی در پاسخ به این سؤال که آیا نظری در خصوص طرح جامع مسکن دارید؟ گفت: پیش‌نویس طرح جامع به هیچ دردی نمی‌خورد چرا که یک عده‌ کارمند که هنوز سابقه‌ای در ساخت‌وساز ندارند برای بزرگترین بخش مولد و مجموعه کارآفرینی کشور می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند.

بیگدلی با بیان اینکه با کارمندسالاری نمی‌توان مشکل مسکن را حل کرد، افزود: طرح جامع مسکن هفتمین بار است که تدوین می‌شود اما حتی 2 درصد هم موفق نبوده و هر بار به محاق رفته است.

*تدوین کنندگان طرح جامع مسکن نگاه‌ کارمندسالاری به آن دارند

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ادامه داد: متأسفانه تدوین‌کنندگان طرح جامع مسکن نگاه‌های سوسیالیستی و نگاه کارمندسالاری به این طرح دارند در حالی که باید نگاه مدیریت جهادی در تدوین این طرح در سرلوحه قرار بگیرد که متأسفانه این طور نبوده است.

بیگدلی با اشاره به اینکه این طرح قبل از شروع شکست خورده است،گفت: این که طرح جامع مسکن را روی سایت وزارت راه و شهرسازی بگذارند تا نخبگان حوزه مسکن بر روی آن نظر بدهند هیچ کمکی به بخش مسکن نخواهد کرد.

وی افزود: این گونه برخوردها نشان می‌دهد که آخوندی وزیر راه و شهرسازی یک نگاه از بالا به پایین به کارشناسان دارد چرا که مشکل بزرگترین صنعت مولد کشور و مجموعه کارآفرینی را نمی‌توان بدین شکل حل کرد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در پاسخ به این سؤال که آیا راهکاری برای طرح جامع مسکن دارید؟ گفت: اولین راهکار بنده ارائه زمین برای ساخت است که متأسفانه با مخالفتی که با طرح مسکن مهر شد عملاً ساخت و ساز تعطیل شده است. وی افزود: ما نمی‌گوییم شهرک‌سازی را باید دولت انجام دهد اما حداقل اگر یک پروژه 100 واحدی در این دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شد می‌توانستیم بگوییم که دولت ساخت‌وساز را تعطیل نکرده است.

پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن عملاً تعطیل است

بیگدلی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت و تولید مسکن عملاً در دولت یازدهم تعطیل است، گفت: باید سیستمی تهیه شود که موارد و موانعی که پیش‌روی بخش مسکن است برداشته شود. وی افزود: برخی از اقدامات مثل کارهای اداری، نصب انشعاب، آب، برق، گاز و حتی بروکراسی‌ها در ثبت اسناد و املاک دارای مشکلاتی است که دست و پای ساخت‌وساز را بسته است.

وی با تأکید بر اینکه محکوم به تولید مسکن هستیم گفت: 95 درصد ساخت‌وساز کشور در اختیار بخش خصوصی است بنابراین می‌توان با دادن وام‌های ارزان قیمت که 70 درصد هزینه ساخت‌وساز را پوشش می‌دهد ساخت‌وساز را رونق دهیم و تولید مسکن را افزایش دهیم.

هزینه تراکم ساختمان در خیابان شانزلیزه فرانسه یک چهارم ایران است

بیگدلی اضافه کرد: متأسفانه مسابقه شهرداری‌ها و شوراهای شهر برای افزایش تراکم تنها به ضرر بخش مسکن است به طوری که اگر مقایسه‌ای میان هزینه تراکم ساختمان در خیابان شانزلیزه فرانسه با تهران داشته باشیم می‌بینیم که هزینه تراکم ساختمان در فرانسه یک چهارم هزینه تراکم ساختمان در ایران است.

2 سال است که وزارت راه تعطیل است

بیگدلی گفت: 2 سال است که وزارت راه و شهرسازی تعطیل است و بعد از ادغام وزارت مسکن با وزارت راه توان این وزارتخانه تنها دادن حقوق به کارمندان است. وی افزود: این وزارتخانه به یکی از حجیم‌ترین وزارتخانه‌ها تبدیل شده است و متأسفانه در این مدت گذشته حتی یک آجر روی آجر گذاشته نشده است و زیربنایی‌ترین وزارتخانه کشور حتی یک نقشه راه ندارد.

وی تصریح کرد: تمام کشور را به بهانه اینکه در رکود هستیم نمی‌توانیم تعطیل کنیم و تولید مسکن را فراموش کنیم چرا که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد قطعاً سال آینده با سونامی قیمت مسکن مواجه خواهیم شد. به گفته وی، بالا رفتن هزینه‌های اداری ساخت مسکن و قیمت تمام شده مسکن وضعیت خوبی را برای آینده مسکن نمی‌تواند ایجاد کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها