يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۶۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
همزمان با شدت گرفتن رسوایی‌های عربستان به دلیل حمایت‌های همه جانبه این کشور از گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف دنیا، رسانه‌های سعودی حملات فرافکنانه و تازه‌ای را ضد جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" چاپ لندن در مطلبی به قلم "مشاری الذایدی" نوشت: حوادث این روزهای یمن در مقایسه با تحولات عراق و سوریه، اگر نگوییم مهمتر است، حداقل برای کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) و به ویژه عربستان سعودی از اهمیت یکسانی برخوردار است.
این روزنامه نگار سعودی، با ادعای اینکه فعالیتهای جنبش انصارالله یمن، یک "پروژه پیچیده و هجومی ایرانی" است؛ تأکید کرد که این جنبش برای عربستان سعودی و اعراب از نظر راهبردی بزرگترین خطر است.
وی با ادعای اینکه القاعده و داعش و شاخه‌های آن به هیچ پروژه‌ای متصل نیستند؛ مدعی شد که جنبش یمنی انصارالله، کاملا مربوط به ایران است. !
درحالیکه دولت یمن، خیزش مسالمت آمیز مردم این کشور را که به هدف برخی مطالبات اقتصادی و سیاسی آغاز شده، با گلوله و کشتار مردم بی دفاع پاسخ داده است؛ این روزنامه نگار سعودی مدعی شد که "عبد ربه منصور هادی" فاقد زیرکی است و غیر از نصیحت و توصیه مخالفان، کار دیگری نمی کند.
روزنامه سعودی "الوطن اونلاین" هم در مطلبی همسو با فرافکنی‌های رسانه‌ای عربستان، ادعا کرد که "تهران و اسلام سیاسی خطرناکترین تهدید برای امنیت" کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است؛ گویا نویسنده این روزنامه فراموش کرده است که این روزها عربستان سعودی و دیگر حامیان گروه های تروریستی در سوریه و عراق، ائتلافی تبلیغاتی را تحت عنوان مقابله با داعش به راه انداخته اند. ائتلافی که در نهایت مشخص شد هدف از آن تقویت گروه‌های تروریستی در سوریه تحت عنوان "آموزش و تسلیح مخالفان میانه رو" می باشد.
"الوطن اونلاین" با اشاره به کنفرانسی که اخیرا با مشارکت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تحت عنوان "منطقه (خلیج فارس) و چالشها" برگزار شد؛ تأکید کرد که این کنفرانس دو روز قبل در ریاض به کار خود پایان داد و به این نتیجه رسید که "ایران حتی اگر عامل همه مشکلات این منطقه نباشد، مسبب برخی از این مشکلات است". !!
"مایکل کلارک" مدیر انگلیسی پژوهشکده عربستانی مغز دراین نشست ادعا کرد که ایران کشوری است که تعامل با آن بسیار دشوار است.
"لی چانگ اون" سفیر چین نزد عربستان سعودی هم مدعی شد که دو مشکل منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، که یکی انقلابهای عربی و دیگری گروه های افراطی است و در عین حال مشکلات قدیمی این منطقه (خلیج فارس) مانند "دخالتهای خارجی ایران" و مسأله فلسطین تمام نشده است. !!
این دیپلمات چینی همچنین از مواضع پادشاه عربستان در مبارزه با تروریسم، از طریق پرداخت بیش از 2 میلیارد دلار به مرکز مبارزه با تروریسم تمجید کرد. !
"سعد بن طفله" وزیر سابق اطلاع رسانی کویت هم با دفاع از طرح کنفدرالیسم پادشاه عربستان، تأکید کرد که "کشورهای عربی منطقه نمی توانند سیاستهای تهران و آمریکا را تغییر دهند" ولی می توانند با اجرای طرح کنفدرالیسم، یکپارچه شوند.
این مسؤول سابق کویتی با ادعای این که افکار افراطی به دلیل "اسلام سیاسی" به وجود آمده اند، گروه تروریستی "داعش" را با مقاومت اسلامی لبنان یکسان دانست؛ این درحالی است که تفکرات تروریستهای داعش کاملا برگرفته از آموزشهای مبلغان وهابی و افراطی سعودی است.
در این کنفرانس همچنین مسائلی مانند مقابله با تروریسم و مسلمانان مقیم اروپا بررسی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها