امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۵۲۶۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
گرچه وزارت راه و شهرسازی بر تحویل واحدهای مسکن مهر با تمام امکانات تاکید دارد که هفته گذشته طی مراسمی ۱۳۷۰۰ مسکن این طرح در شهر پرند به متقاضیان واگذار شد اما فقط ۷۰ درصد آنها از امکانات زیربنایی برخوردار بودند.

به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از ساختمان ایران اواسط مردادماه سال‌جاری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت نیرو در خدمات رسانی به پروژه‌های مسکن مهر از تحویل واحدهای این طرح بدون امکانات زیربنایی با اخذ تعهد محضری از متقاضیان خبر داد.

نریمان در این‌باره گفت:‌ «با توجه به این که وزارت راه حق انشعاب آب، برق و فاضلاب 400 هزار مسکن مهر را پرداخت کرده و با در نظر گرفتن فشار مردم در خصوص تحویل پروژه های ساخته شده از متقاضیان تعهد محضری می گیرم و از این به بعد آنها برای دریافت انشعابات واحدهای خود به وزارت نیرو مراجعه می کنند.»

پس از این اظهارنظر بود که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که از واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی جلوگیری می‌کنیم به تسنیم گفت:‌ بخشنامه‌ای نیز در این زمینه وجود ندارد و بحث مذکور فقط در حد حرف بوده است.

اصغری مهرآبادی اظهار کرد: با این راهکار مخالف هستم، چراکه واحدی را می‌خواهیم به مردم تحویل دهیم باید خدمات زیربنایی داشته باشد. در غیر اینصورت بعد از دو هفته اعتراض می‌کنند و می‌گویند واحدی را بدون آب و برق به ما تحویل داده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که راهکار تحویل پروژه‌های مسکن مهر بدون آب، برق و فاضلاب درست نیست، تصریح کرد: این مسئله را قبول نداریم و تحویل واحدهای مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی اجرایی نخواهد شد. تا زمانی که انشعاب آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر تأمین نشود از واگذاری آنها به متقاضیان جلوگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز با بیان این‌که واگذاری مسکن مهر فاقد امکانات زیربنایی غیرمنطقی است، گفت:‌ سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که واحدهای مسکن مهر را با تمام امکانات تحویل متقاضیان دهد. پژمان اظهار کرد:‌ سیاست دولت و وزارت راه این نیست که واحدها را بدون امکانات زیربنایی و روبنایی به متقاضیان واگذار کند.

این در حالی بود که اوایل شهریور امسال همزمان با هفته دولت و در غیاب مدیرعامل شرکت عمران پرند 13700 واحد مسکن مهر این شهر به متقاضیان واگذار شد.

حال با گذشت حدود 20 روز باران هاشم‌زهی، مدیرعامل شرکت عمران پرند با اشاره به عدم پایبندی وزارت نیرو و شرکت گاز به تعهدات می‌گوید:‌ 70 درصد واحدهای مسکن مهر تحویل شده دارای امکانات زیربنایی هستند و 30 درصد دیگر آب، برق و گاز ندارند.

وی در این‌باره گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌های وزارت نیرو و شرکت گاز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و انشعابات آب، برق و گاز (واحدهای تحویل شده) را به‌طور کامل وصل نکرده‌اند.

 در ماه‌های اخیر برخلاف سیاست‌های اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بخشی از پروژه‌های مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی به متقاضایان واگذار می شود، برنامه‌ای که برخی از متقاضیان مسکن مهر به آن معترض بوده و از تحویل این واحدها خودداری می‌کنند.

رفتار دوگانه وزارت راه به هر دلیلی از جمله عدم پایبندی وزارت نیرو به تعهداتش برای متقاضایان مسکن مهر مصائب فراوانی را به همراه آورده و انتظار می‌رود مسئولان وزارتخانه‌های راه و نیرو با جدیت بیشتری نسبت به رفع موانع سکونت در واحدهای مسکن مهر تلاش کنند تا دیگر شاهد واگذاری واحدهای بدون امکانات مسکن مهر در کشور نباشیم.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها