يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۶۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس احتمال تصویب قانون مالیات بر عایدی مسکن در مجلس را بسیار بالا توصیف و مبنای این پایه مالیاتی را نرخ تورم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از ساختمان ایران محمدرضا پورابراهیمی در مورد اخذ مالیات بر عایدی مسکن طبق قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: این پایه مالیاتی برای اولین بار در اقتصاد کشور اجرایی خواهد شد که مالیات ناشی از تفاوت قیمت زمان خرید و فروش مسکن است و آنچه دنبال آن هستیم، ایجاد کمترین فشار در فضای اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این مالیات به شکلی اجرا خواهد شد که فضای اقتصادی دچار چالش نشود و به تدریج عملیاتی شده تا موجب کنترل بازارهای موازی شده و نیز از سفته‌بازی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تغییراتی در این پایه مالیاتی اعمال شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، این مالیات فشار روی املاک و مستغلات داشته باشد، اما با تغییرات این مباحث را تعبیر کردیم و همچنین با بخش خصوصی و انبوه‌سازان مشورت شده است.

به گفته پورابراهیمی اکنون در این اصلاحیه نرخ تورم را در عایدی مسکن محاسبه می‌کنیم، تا متناسب با فضای اقتصادی پس از اعمال تفاوت مالیات بر مبنای نرخ تورم این پایه مالیاتی دریافت شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کلیات پایه مالیاتی عایدی مسکن برای مجلس، دولت و بخش خصوصی قابل قبول است‌، عنوان کرد: تا حد زیادی بخش خصوصی با این موضوع موافق بوده و دولت و مجلس نیز در این زمینه توافق دارند و همزمان با این موضوع به دنبال عدم ایجاد شوک در املاک و مسکن هستیم و به نظر می‌رسد، فردا این موضوع تصویب شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها