أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۶۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ایجاد بورس ارز برای اقتصاد کشور را خطرناک دانست و گفت: دولت با راه اندازی مجدد بورس ارز، مجبور به تامین تمام نیازهای واقعی و غیر واقعی بوده، از این رو احتمال کمبود ارز برای واردات برخی کالاهای ضروری از قبیل غذا و دارو وجود خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بانکداری نیوز محمد حسن نژاد ، در رابطه با مسایل مطرح شده مبنی بر احتمال ایجاد مجدد بورس ارز، گفت: در هیچ جای دنیا ساختاری تحت عنوان بورس ارز وجود نداشته و این موضوع تنها در ایران مطرح می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه بانک مرکزی، مدیریت نقدینگی و ارز کشور بوده و نمی توان بازاری را راه اندازی کرد که در آن، مردم ارز را خریداری و در منازل خود بلوکه کنند و این موضوع کاملا غیر منطقی است.

وی با تاکید بر محدود بودن عرضه کنندگان ارز در کشور تصریح کرد: تنها عرضه کنندگان ارز در کشور دولت و صادرکنندگان هستند، بانک مرکزی هم به عنوان سیاستگذار پولی کشورباید ارز را مدیریت و آن را به واردات کالاهای ضروری اختصاص دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این موضوع که میزان ارز موجود در کشور مشخص نیست، ادامه داد: ابتدا باید مشخص شود که آیا ارز موجود، پاسخ نیازهای ضروری را خواهد داد، همچنین اگر این بورس راه اندازی شود مشکل ارزی خود را به دنیا نشان داده ایم که به ضرر نظام خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معاملات ارز در این بازار، باعث شفاف سازی داد و ستدها و جلوگیری از نوسانات هیجانی نمی شود، گفت: این موضوع به هیچ عنوان ممکن نبوده و اجرای آن برای اقتصاد، کاملا خطرناک است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: این طرح تاکنون چندین بار در مجلس مطرح شده، اما با نظر نمایندگان تصویب نشده است، چرا که اجرای آن آسیب های فراوانی را به اقتصاد وارد خواهد کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس بیان کرد: دولت با راه اندازی بورس ارز، مجبور به تامین تمام نیازهای واقعی و غیر واقعی بوده، از این رو احتمال کمبود ارز برای واردات برخی کالاهای ضروری از قبیل غذا و دارو وجود خواهد داشت./
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها