يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۶۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت پرداخت نوین گفت: اگر آرامش در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی حاکم باشد و هموطنان بتوانند با اعتماد و بدون دغدغه، به ابزارهای پرداخت الکترونیک دسترسی داشته باشند طبعا شاهد تاثیرگذاری در این عرصه خواهیم بود که در چنین شرایطی شاهد صرفه‌جویی در منابع و تسهیل در روابط مالی خواهیم بود.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل ازروابط عمومی بانک اقتصادنوین احمد میردامادی مدیرعامل شرکت پرداخت نوین در گفتگو با برنامه "در شهر" ابزارهای پایه و مدرن را دو بخش صنعت پرداخت الکترونیک دانست و اذعان کرد این دو حوزه زمینه اصلی فعالیت شرکت پرداخت نوین را تشکیل می‌دهند.
وی در خصوص ابزارهای پایه به شبکه پایانه‌های فروش و خودپردازها که در کل کشور فعال است اشاره کرد و گفت: پرداخت نوین به واسطه شبکه کیوسک خود از دیگر شرکت‌های فعال این حوزه متمایز شده است چرا که این شبکه کمک موثری به گسترش سریع فرهنگ مبادلات غیرنقدی می‌کند.
میردامادی همچنین به تشریح حوزه ابزارهای مدرن پرداخت و اظهار داشت: در این حوزه در حال گسترش ابزارهای پرداخت اینترنتی هستیم.
در بخش دیگر تلفن‌های همراه را داریم که با گسترش کسب و کار همراه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ابزارهایی مثل mobile pos یا پایانه‌های همراه نیز از ابزارهایی است که مورد توجه ویژه پرداخت نوین در این حوزه قرار گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای ورود آن به بازار هستیم. پرداخت‌های شهروندی یا کیف پول خرد هم به عنوان یکی از ابزارهای تسهیل کننده در بخش مدرن مورد استفاده قرار گرفته و با همکاری نهادهای شهری در حال گسترش آن هستیم.
مدیرعامل پرداخت نوین در ادامه سخنان خود به الزامات مورد توجه برای تحقق اهداف مورد نظر اشاره کرد و تامین زیرساخت‌های مطمئن و در دسترس را از مهمترین آنها برشمرد.
وی در این زمنیه گفت: موضوع پرداخت الکترونیک، حوزه جوان و نوینی است و باید به نماد اعتماد و امنیت تبدیل شود. یعنی اینکه مردم بتوانند در حالیکه به سهولت به آن دسترسی دارند، با خیال راحت از این ابزارها استفاده کنند.
وی همچنین استفاده از توان‌های هم‌افزا را به عنوان عاملی پیشران دانست و یادآور شد: ما نمی‌توانیم در قالب یک جزیره عمل کنیم و خود را مستقل از کسب و کارهای دیگر در نظر بگیریم. باید در این حوزه از توان‌های هم‌افزا استفاده کنیم که لازمه آن یک تعامل فرابخشی است که منطبق با آن کسب و کارها بتوانند به صورت متمرکز به تبادل اطلاعات و توان یکدیگر بپردازند و این حوزه را گسترش دهند.
قرار گرفتن در جایگاه برترین PSP کشور در ارائه خدمات حداکثری در بستر کاملا امن به شهروندان، چشم اندازی است که پرداخت نوین در نظر دارد ظرف 2 سال آتی به آن دست یابد.
مدیرعامل پرداخت نوین در همین راستا ابراز داشت: نگاه عمده ما این است که حداقل نیمی از تراکنش‌هایی را که پوشش می دهیم در حوزه‌های مدرن مثل اینترنت و به ویژه تلفن همراه باشد و خوشبختانه در شرایط فعلی هم این تناسب در شبکه پرداخت نوین قابل مشاهده است.
میردامادی مهمترین عامل در گسترش استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک را فرهنگ‌سازی دانست. وی در تبیین مقوله فرهنگ‌سازی گفت: هدف این است که شهروند بداند چگونه باید از این ابزارها استفاده کند و توانمندیهایی که در این مدل ابزار وجود دارد را بشناسد تا بتواند به صورت بهینه از آن استفاده کند.
وی همچنین در زمینه فرهنگ‌سازی، آموزش‌های پایه‌ای که باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود را بسیار مهم دانست و گفت: در این میان رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با توجه به فراگیری فوق‌العاده زیاد آن، نقش بسیار موثری در فرهنگ‌سازی دارند.
برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز از جمله راهکارهای دیگری بود که میردامادی در حوزه فرهنگ سازی آنها را مهم برشمرد.
مدیرعامل پرداخت نوین در ادامه خاطرنشان کرد: عامل دیگری که می‌تواند در فرهنگ‌سازی نقش موثری داشته باشد، راهکارهای تشویقی است. به نظر می‌رسد اگر نهادهای تبلیغ کننده به جای تبلیغات صرف و مستقیم به سمت تشویق روی بیاورند یعنی برای شهروندانی که از ابزارهای نوین پرداخت الکترونیک بهره می‌برند، امکانات خاصی را در نظر بگیرند بسیار موثر باشد به شکلی که این بخش را از بخش پرداخت‌های سنتی متمایز کند.
میردامادی به توجه ویژه پرداخت نوین به مقوله کارآفرینی و بهره‌مندی از نخبگان اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش کردیم که دانش محوری و تولید دانش جزو اهداف مدام ما باشد. وی همکاری‌های صورت گرفته با دانشگاه امیرکبیر و حمایت از نخبگان جوان کشور را از پایه‌ای ترین اقدامات فرهنگی پرداخت نوین دانست و اشاره کرد: با همکاری دانشگاه امیرکبیر یک مرکز رشد راه‌اندازی شده که بتوانیم ایده‌های جوان را حمایت کنیم و این ایده‌ها را در جهت کاربردی شدن، هدایت کنیم.
شرکت پرداخت نوین از جمله شرکت‌های عضو گروه اقتصادنوین است که خدمات پرداخت الکترونیک به هموطنان ارایه می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها