أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۶۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
هدف از این طرح به هیچ عنوان انحصاری نمودن تولید داخل خودرو و یا مخالفت با واردات خودرو نمی باشد بلکه جلوگیری از ضربه خوردن تولید داخلی بدلیل عدم مدیریت صحیح واردات خودرو وقطعات خودرو به کشور است.

به گزارش پایگاه 598 ؛ آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور در گفتگو با دنیای خودرو گفت: از نظر ما نباید صد درصد مانع واردات خودرو شد چون واردات خودرو جزیی از حقوق مردم است و مصرف کننده باید این حق را داشته باشد که از تنوع محصولات استفاده کند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی واردات خودرو و قطعات آن اظهار داشت: هدف از این طرح به هیچ عنوان انحصاری نمودن تولید داخل خودرو و یا مخالفت با واردات خودرو نمی باشد بلکه جلوگیری از ضربه خوردن تولید داخلی بدلیل  عدم مدیریت صحیح واردات خودرو وقطعات خودرو به کشور است.

محبی نژاد ادامه داد: صنعت کشور و بخصوص صنعت خودرو بدلیل مشکلات متعدد از قبیل افزایش نرخ ارز، کمبود شدید نقدینگی، عدم مدیریت صحیح، قیمت گذاری دستوری، تحریم ها و ده ها عامل دیگر ضربه پذیر شده ودر این میان عکس العمل  دولت و مجلس به سیر تحولات بسیار کند و ناکافی بوده است بعضا به منظور حل موضعی یک مشکل  و بدلیل عدم توجه به تبعات و اثرات میان مدت و بلند مدت تصمیمات متخذه اتفاقاتی می افتد که  باعث تشدید مشکلات و تهدیدها میگردد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش یکباره ۵۰ درصدی واردات خودرو، عدم جلوگیری از ورود خودروهای  ساخت کشور های تحریم کننده صنعت خودرو کشور و اتفاقات مشابه در بدترین سالهای صنعت خودرو نشان از عدم توجه کافی مسئولین به این موضوع می باشد.

وی در ادامه گفت: واردات خودروی سواری در سال ۱۳۹۲ با افزایش ۷۵% نسبت به سال ۱۳۹۱ و ۹۷%  نسبت به سال ۱۳۹۰ بیشتر از ۷۸۰۰۰ دستگاه گردیده و این تعداد واردات۶/۱۲% تولید داخل می باشد در حالیکه همین نسبت در سال ۱۳۹۰، ۸/۲% بوده است.شایان ذکر است متاسفانه نه تنها شاهد رشد نسبی ۵/۴ برابری واردات خودرو ظرف سه  سال بوده ایم، حرکت تدریجی و خزشی واردات خودرو و قطعات آن طی سه سال گذشته بسیار نگران کننده است.

محبی نژاد با بیان اینکه جامعه قطعه سازی صدمه بیشتری از بابت واردات بی رویه خواهد دید، گفت: با ورود هرخودرو علاوه بر از دست دادن بازار قطعات خودرو تولید داخل، بمدت ۱۵ الی ۲۰سال قطعات یدکی خودرو های وارداتی نیز توسط قطعه سازان خارجی تامین خواهد شد و قطعه ساز ایرانی تماشاگر بی گناه این واقعه خواهد بود.

وی اظهار داشت: ضربه مضاعف به صنعت قطعه سازی از بابت ورود قاچاق یا رسمی قطعات خارجی وارد می آید که متاسفانه به دلیل تنوع و پراکندگی تعرفه های واردات قطعات، فرار تعرفه ای و قاچاق  قطعات خودرو امکان ارائه آمار رسمی برای این معضل وجود ندارد.

محبی نژاد در پایان گفت: ما معتقدیم طرح جامع مدیریت واردات خودرو و قطعات آن میبایست تدوین و به سرعت اجرایی گردد. فراموش نکنیم که  در راستای سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، ابلاغی مقام معظم رهبری”دست یافتن به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم”، صنعت خودرو به عنوان پیشتاز و لکوموتیو صنعت کشور از طریق ایجاد توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و … می‌تواند در دستیابی  به چشم‌انداز کشور ایفای نقش نماید.

 



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها