يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۸۰۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۵     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
کارگردان فیلم شیار 143 با بیان اینکه ما هنوز در سینما و هنر کاری برای جنگ نکرده‌ایم، گفت: نیازمند نگاهی مردمی به حوزه دفاع مقدس هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: نرگس آبیار در همایش تجلیل از مادران شهدای گمنام در ارتباط با حضور خود برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدس اظهار کرد: من خیلی تصادفی وارد موضوع دفاع مقدس شدم البته انتظار مادرم را برای برگشت پدر و برادرانم از جنگ دیده‌ام و 10 مستند و فیلم کوتاه را کارگردانی کردم و تصادفی وارد موضوع جنگ شدم اما فهمیدم در حوزه دفاع مقدس چقدر حفره وجود دارد و چقدر موضوعات دراماتیک در آن هست که باید به تمام آنها به درستی پرداخته شود.

وی افزود: من در سفری که به فرانسه داشتم در طاق آزادی آن دیدم که یک موسیقی حماسی می‌نوازند و به من گفتند که آنها 70 سال است که ساعت 4 بعدازظهر این موسیقی را می‌نوازند و هنوز بسیاری از خیابان‌های پاریس به نام کشته‌های جنگ جهانی دوم است.

آبیار تصریح کرد: ما امروز نباید شهدا و مادران شهدا را فراموش کنیم و ما هنوز درگیر جنگیم و هنوز بسیار جا دارد که نگاهی مردمی به دفاع مقدس داشته باشیم و خوشحال هستم که امروز سینماگران به موضوع جنگ می‌پردازند.

کارگردان فیلم شیار 143 با تاکید بر اینکه در واقع ما هنوز کاری برای جنگ نکردیم و باید اقدامات زیادی در این حوزه انجام شود، گفت: فیلم شیار 143 سه سیمرغ و 45 تقدیر را تاکنون در کارنامه خود دارد و در کشورهای زیادی همچون فرانسه از این فیلم استقبال شده است.

آبیار تاکید کرد: توفیق این فیلم این است که به قهرمانان این فیلم که مادران شهید هستند بیشتر پرداخته شده و توفیق دیگر ما این است که مقام معظم رهبری ایمن فیلم را تماشا کردند و ما را دعوت کردند و در این جلسه به ما لطف داشتند و این فیلم را رویش انقلاب دانستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها