يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۸۲۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
«روضه الشهیدین» آرامستانی است واقع در حومه‌ی جنوبی شهر بیروت (موسوم به «ضاحیه»).
«روضه الشهیدین» آرامستانی است واقع در حومه‌ی جنوبی شهر بیروت (موسوم به «ضاحیه»). در بخش هایی از این آرامستان، شهدای مقاومت اسلامی لبنان به خاک سپرده شده اند. خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، در جریان سفری به بیروت، توفیق زیارت این آرامستان را پیدا کرد و نمایی که پیش رو دارید، مربوط به همان سفر است.

این شهید «أحمد إبراهیم حیدر أحمد» نام دارد. وی در 22 دی ماه 1344 شمسی (مصادف با شب قدر «21 رمضان») در محله‌ی «غبیری» بیروت متولد شد و 27 سال بعد، به تاریخ 5 مرداد 1372 شمسی (مصادف با شب 8 صفر) بال در بال ملائک گشود.
سنگ مزار این شهید، به شکلی زیبا و چشم نواز، با اصول عقاید شیعی، تزیین شده است.
بر صدرِ سنگِ مزار، آیه‌ی 47 از سوره احزاب و «بشّر المؤمنین بأنّ لهم من اللّه فضلاً کبیرًا» نقش بسته است.سپس بخش هایی برگرفته از «شهادت اهل ایمان» حک شده است:

الله جل جلاله ربی والإسلام دینی والقرآن کتابی والکعبة قبلتی و محمد (ص) نبیی
و علی بن ابی طالب أمیر المؤمنین (ع)
الامام الحسن الزکی
الامام الحسین(ع) شهید‌کربلا
الامام علی(ع) زین العابدین
الامام محمد(ع) الباقر
الامام جعفر (ع) الصادق
الامام موسى (ع)  الکاظم
الامام علی(ع) الرضا
الامام محمد(ع) الجواد
الامام علی(ع) الهادی
الامام الحسن(ع) العسکری
محمد بن الحسن المهدی القائم المنتظر(عج)

مزارِ دیدنی یک اهل ایمان +تصاویر

مزارِ دیدنی یک اهل ایمان +تصاویر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
۰
۰
رحمت خدا بر او
از این شهید شیعه لذت بردم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها