أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۵۲۸۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس‌جمهور گفت: وام ازدواج جوانان روستایی برابر با شهری‌هاست و وام ساخت مسکن روستایی نیز از ۱۲.۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.
به گزارش پایگاه 598، ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: سفر اخیر به مشهد مقدس بنا به دعوت مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بود و توفیق داشتیم ضمن زیارت بارگاه منور رضوی در قدمگاه امام رضا(ع) در روستای ده‌سرخ حاضر شویم و آب چشمه زمزم رضوی را هم بنوشیم.

وی افزود: 29 روستا در خراسان رضوی با برنامه ریزی استاندار و مدیران اجرایی استان به‌عنوان روستاهای توسعه یافته شناخته شده و یکی از این روستاها، روستای ده‌سرخ شهرستان ملک‌آباد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: روستاهای ما جمعیتی بالغ بر 21 میلیون نفر را در خود جای داده که عمدتاً تولید کننده هستند، اما به‌علت پراکندگی و کم‌پهنایی حامی و حمایت کننده‌ای تشکیلاتی ندارند.

رضوی تصریح کرد: خانواده‌های روستایی، خانواده تولید هستند و نه نفر تولید و می‌بینیم که فرزند 4ساله روستایی مشغول به کار بوده، اما در شهر فرزند بالای 18 سال مشغول به کار است.

وی تأکید کرد: زن روستایی به همسر خود کمک می‌کند و در شهرها این نکته کمتر دیده می‌شود و متأسفانه روستائیان به‌لحاظ توانمندی اقتصادی ضعیف‌تر هستند و کسی جز دولت نمی‌تواند حامی و پشتیبان آنها باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌ جمهور بیان کرد: دولت تدبیر و امید به تبعیت از مقام معظم رهبری و عقل اجتماعی و سیاسی، برنامه ریزی مشارکت های مردمی را در دستور کار فعالیت‌های اقتصادی خود قرار داده و مردم روستایی را در تولیداتی که لازمه هر کشور بوده دخیل کرده است.

رضوی گفت: امروز در هر خانواده روستایی حداقل یک فرد تحصیل کرده داریم و با اطمینان می‌توانیم مسئله مدیریت و مشارکت را به آنها بسپاریم، چیزی که در گذشته غیر قابل اطمینان بود و علتش هم سطح علمی پایین روستائیان بود که خوشبختانه امروزه این مهم تقویت شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات دولت می‌توان به مشارکت‌های مردم روستا اشاره کرد و اینکه خود مردم شرکتی را در روستای‌شان راه‌اندازی کنند و هر میزان که آورده داشته باشند دولت 3 برابر آن وام قرض الحسنه اعطا می‌کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌ جمهور اظهار کرد: شرایط این وام بسیار خوب بوده، به‌طوری که دارای تنفس در یک سال اول، بهره 4درصدی، بازپرداخت 3 تا 7 ساله و عدم نیاز به ضامن بوده و فرد درخواست کننده می‌تواند با کارت دریافت یارانه خود این وام را از دولت بگیرد.

رضوی تصریح کرد: وام ازدواج جوانان روستایی برابر با شهری‌هاست و وام ساخت مسکن روستایی نیز از 12.5 میلیون تومان به 15 میلیون تومان رسیده است.

وی تأکید کرد: اگر هر روستایی امروز اعلام آمادگی کند و شرکت، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و سرمایه‌اش مشخص و آماده شده باشد و مورد تأیید مسئولان استان قرار بگیرد، ظرف مدت 3 ماه این تسهیلات به آنها اعطا می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: همچنین اگر برنامه‌های اجرایی در بازه زمانی مقرر انجام شود و تکمیل گردد، معاون اول رئیس جمهور جهت بهره برداری از آن طرح به روستای مربوطه سفر می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها