کد خبر: ۲۵۲۸۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
سه‌شنبه؛‌
یکی از متقاضیان استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت که قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با وزیر راه و استیضاح کنندگان برگزار شود.
به گزارش پایگاه 598، موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از عدم اعلام وصول این طرح استیضاح اظهار داشت: امروز به مشاور آقای لاریجانی و دفتر حجت‌الاسلام ابوترابی‌‌فرد نایب رئیس اول مجلس، اعلام کردیم که اگر این طرح استیضاح هرچه سریع‌تر اعلام وصول نشود و یا برای تعیین تکلیف جلسه‌ای با حضور آخوندی برگزار نکنند، استیضاح‌کنندگان در جایگاه هیئت رئیسه تحصن می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه دایما امروز و فردا می‌کند و برخی هم می‌گویند، استیضاح هیچ وزیری در دستورکار مجلس نیست در حالی‌که اکنون استیضاح وزیر آموزش و پرورش، کشور و راه و شهرسازی در دستورکار مجلس است.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: هنر هیئت رئیسه در این است که یا مشکل را حل کند و یا قانون را اجرا و طرح استیضاح را اعلام وصول کند. اما در حال حاضر هیئت رئیسه تنها امروز و فردا می‌کند و این مسئله برای نمایندگان مشکل ساز خواهد شد.

ثروتی همچنین تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی به راحتی اعلام می‌کند که قرارداد راه آهن دولت دهم فساد داشته است. خب اگر در این قرارداد فساد بوده،‌ وزیر به صورت روشن اعلام عمومی کند. جالب این است شرکت ساینو هیدرو چین در جواب وزیر می‌گوید ما با نظام جمهوری اسلامی قرارداد بستیم و حاضر نیستیم قرارداد را تغییر دهید لذا در دادگاه بین‌المللی شکایت می‌کنیم اما برای دولت مهم نیست که در دادگاه بین‌المللی محکوم شویم مثل کرسنت.

وی در پایان با تاکید براینکه برروی استیضاح وزیر راه و شهرسازی مصر هستیم، تاکید کرد: آقای زمانی مشاور لاریجانی گفت که قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با وزیر راه و استیضاح کنندگان برگزار شود.

به گزارش تسنیم، طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی حدود 2 ماه پیش با 18 امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

به گفته استیضاح‌کنندگان مشکلات مربوط به مسکن مهر، راه‌های روستایی و شهری، راه‌آهن، عدم پاسخگویی وزارت مسکن به طرح‌های تملک اراضی و زمین، توزیع ناصحیح بودجه شرکت فرودگاه‌ها و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای تامین هواپیما و خطوط پروازی برای مناطق مورد نیاز در کشور را از جمله مهمترین محورهای استیضاح آخوندی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها