يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۵۲۹۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
لاریجانی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها باید این مساله را بفهمند که ایران در مذاکرات هسته‌ای پایبند منطق است و علاقه‌ای به کرشمه‌های سیاسی آمریکا ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها باید این مساله را بفهمند که ایران در مذاکرات هسته‌ای پایبند منطق است و علاقه‌ای به کرشمه‌های سیاسی آمریکا ندارد.
 
علی لاریجانی در نطق امروز (یکشنبه) مجلس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: آغاز هفته دفاع مقدس مصادف است با سال تحصیلی در کشور، به تعبیری سال تحصیلی مدارس و دانشگاه با مدرسه دفاع مقدس و کلاس عشق به میهن شروع می‌شود که امیدوارم اساتید و معلمان و دانشجویان و دانش آموزان عشق به تعلیم و تعلم را با تعشق به مجاهدت در راه اسلام درآمیزند که کلید سرافراز زیستن در این صراط مستقیم است.
 
نماینده مردم قم از ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری تشکر کرد و افزود: این سیاست‌ها قطعا در قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی این بخش مبنا قرار می‌گیرد.
 
وی با تشریح آثار و پیامدهای جنگ تحمیلی گفت: جنگی که رژیم بعثی عراق با حمایت آمریکا به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد از مهمترین جنگ‌های معاصر در خاورمیانه بود که در یک بستر بین‌المللی شکل گرفت. به طوری که پشتیبانی قدرت‌های بزرگ و اکثر کشورهای عربی در طول جنگ همراه رژیم صدام بودند و یکی از کم سابقه‌ترین رویدادها در عصر جهان دو قطبی در این جنگ بروز کرد.
 
لاریجانی تصریح کرد: شکل گیری جبهه واحد دو قطب همسو با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی ایران نمود یافت که با فراز و نشیب‌هایی در طول جنگ 8 ساله خودنمایی کرد. اکثر کشورهای عربی نیز رژیم عراق را با کمک‌های وسیع مالی مورد حمایت قرار دادند. بعد از ظهر دوشنبه 31 شهریور سال 1359 ارتش رژیم صدام حمله سراسری خود را به خاک ایران آغاز کرد و در دو ماه نخست جنگ بیش از 15 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور را اشغال کرد. این مدفع آزمون بزرگی برای ملت ایران بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بزرگ‌اندیشی و عزت نفس و غیرت ملی ملت ایران را در این شرایط سخت قابل تقدیر دانست و افزود:‌ جوانان ایرانی و مردم و نیروهای مسلح کشور با مقاومتی بی‌نظیر بر شرایط سخت تفوق یافتند و دشمن را ناکام گذاشتند با این که عراق حمله تهاجمی و غافلگیرانه خود را در همه ابعاد گسترش داد یعنی علاوه بر نبردهای گسترده‌ی زمینی و بمب‌باران‌های هوایی از موشک‌های زمین به زمین برای حمله به مردم غیر نظامی و نیز سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد اما ملت ایران با نیروی ایمان و رهبری حکیمانه امام(ره) و ابداع شیوه‌های نوین جنگ با اجرای حدود 100عملیات بزرگ متوسط و کوچک تمام قوا و نیروهای ارتش متجاوز بعثی را از خاک کشور بیرون راند.
 
نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: این جنگ خونین صدها هزار نفر از مردم ایران را شهید و مصدوم کرد و هزاران خانه و کاشانه را ویران کرد. صدها میلیارد دلار خسارت به کشور وارد آورد و یک دهه تحولات سیاسی خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار داد. اما همت بلند مردم ایران در حماسه دفاع مقدس استقلال و عزتمند زیستن را در کشور تثبیت کرد. در 200 سال گذشته این جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که ایران توانست تمام سرزمین‌های خود را تنها با تکیه بر ملت و قوای مسلح خود و در شرایط تحریم تسلیحاتی از دشمن بازپس گیرد و حیثیت اسلامی و ملی خود را حفظ کند.
 
وی افزود: یکی از نکات مهم در تاریخ دفاع مقدس نقش آمریکا در معرکه جنگ تحمیلی است. آمریکا که در دوره‌ی شاه از ایران به عنوان پایگاه اصلی کنترل منطقه بهره می‌گرفت به طوری که ایران را مرکز اصلی پشتیبانی نیروهای آمریکایی مستقر در تی‌تی‌تی یعنی توکیو، تهران و تل‌آویو قرار داده بود با حضور بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی عملا مغز و قدرت تکیه ارتش ایران را در اختیار داشت و تنها پیکر و اندام آن در اختیار رژیم شاهنشاهی بود با هنگامه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357آمریکا فروش 16 فروند هواپیمای آراف فور‌ای، 7 فروند هواپیمای آواکس، 160 فروند هواپیمای اف 16، 170 فروند موشک فونیکس، 174 فروند موشک توربیدو،‌60 فروند موشک ضد سطحی هارپون، 66 فروند موشک هارپون هوا به سطح و 83 فروند موشک هارپون از نوع آرجی‌ام به ایران لغو کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورهای هم پیمان آمریکا نیز نظیر چنین اقداماتی را انجام دادند. مثلا آلمان قرارداد ساخت زیردریایی با ایران را لغو کرد، دولت انگلیس اجازه‌ی انتقال تانک‌های چیفتن خریداری شده از این کشور را به ایران نداد. ایتالیا از واگذاری بالگردهای بزرگ و نیروبر شینوک امتناع کرد. این در حالی بود که پول اکثر این معاملات را دریافت کرده بودند و فقط آمریکا 12 میلیارد دلار از این بابت به ایران بدهکار است که هنوز نپرداخته است.
 
نماینده مردم قم با اشاره به سایر شیوه‌های آمریکا در ضربه زدن به مردم ایران گفت: کمک‌ به جریان‌های تروریستی که پس از گرفتن لانه جاسوسی اسناد آن منتشر شد. در اکثر قائله‌های تجزیه طلبانه یا تروریستی ابتدای انقلاب رد پای آمریکا را در عراق مشاهده می‌کنیم. حتی در طراحی کودتای نقاب موسوم به نوژه در 19 تیر سال 59 یعنی تنها دو ماه قبل از شروع رسمی جنگ، آمریکا و عراق نقش جدی داشتند.
 
وی ادامه داد: نوع دیگر اقدامات آمریکا که نشانه دشمنی آشکار بود در 19 فروردین سال 59 رخ داد که رابطه سیاسی خود را با ایران قطع کرد و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرد. آمریکا اموال ایران را بلوکه کرد، حساب‌های بانکی ایران را بست و ارتباط مستقیم بانکی با ایران را ممنوع کرد. و از این تاریخ تحریم اقتصادی ایران به ویژه در حوزه‌ی مالی و روابط بانکی آغاز شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: البته امام پاسخ درخوری به این اقدام آمریکا داد. امام در پیامی فرمودند، اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت به پا خواسته برای رهایی از چنگال چپاول‌گران بین‌المللی با یک چپاول‌گر آدم خوار همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاول‌گر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم چون این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است.
 
لاریجانی با اشاره به دیگر اقدامات غیر انسانی آمریکا علیه مردم ایران گفت: یکی دیگر از اقدامات آمریکا اعزام معاون وزیر خارجه به نزد صدام و تحریک او به جنگ علیه ایران بود که در این ملاقات که قبل از جنگ انجام شد به استناد گزارش مسئول اطلاعات ارتش عراق، آمریکا به صدام قول داد که همکاری‌های مختلف من جمله در زمینه‌ی اطلاعات به نیروهای مسلح عراق را انجام دهد و این کار از طرق گوناگون من جمله از طریق هواپیماهای آواکس انجام شد و در طول 8 سال جنگ ادامه داشت.
 
نماینده‌ی مردم قم تصریح کرد:‌علاوه بر همه‌ی اینها با اشاره‌ی آمریکا سلاح‌های مختلف توسط کشورهای غربی در اختیار صدام قرار گرفت. به طوری که فرانسوی‌ها به طور استثنایی هواپیماهای سوپر اتاندارد را به عراق اجاره دادند، هواپیماهای ویراژ در اختیار عراق قرار گرفت، برخی شرکت‌های آلمانی سلاح‌های شیمیایی در اختیار عراق دادند به طوری که در جنگ هواپیماهای عراقی 400 هزار پرواز جنگی علیه ایران داشتند و عراق 530 موشک به سمت شهرهای ایران شلیک کرد، اطلاعات نظامی را برای جنگ نفتکش ها در اختیار رژیم صدام قرار دادند به طوری که در دو سال ابتدایی جنگ، طی جنگ نفتکش‌ها در دو روز یک کشتی مورد هدف قرار می‌گرفت و در یک سال و نیم آخر جنگ به طور متوسط هر روز یک نفتکش مورد اصابت قرار می‌گرفت.
 
رئیس مجس شورای اسلامی با اشاره به آمار شهدا و ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی گفت: در دفاع مقدس 172 هزار نفر از فرزندان این ملت به شهادت رسیدند و 17 هزار نفر در اقدامات تروریستی شهید شدند. 23 هزار نفر در اقدامات تجزیه طلبانه و قائله‌های ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند که 10 هزار نفر از شهدای جنگ مربوط به استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی بوده است. مجموعا در جنگ تحمیلی 796 هزار نفر از ملت ایران شهید، جانباز و یا اسیر شدند و حدود یک میلیون نفر از رزمندگان اسلام مجروح شدند که 130 هزار نفر آنان ناشی از سلاح‌های شیمیایی بوده است. بر اساس بررسی کارشناسان جمع خسارات وارده به ایران در جنگ تحمیلی معادل هزار میلیارد دلار برآورد شده است.
 
لاریجانی با یادآوری این که ملت ایران هزینه سنگینی برای استقلال و عزت خود پرداخت کرده است خاطر نشان کرد: آیا آمریکا امروز هم نباید این واقعیت را بفهمد؟ آیا این توقع زیادی است که حداقل بفهمد در راه انقلاب خود حدود 200 هزار شهید داده است؟ آمریکا بعد از حدود سه دهه حداقل بفهمد که به چه جنایتی علیه ملت ایران دست زده است. ما به پاکی خون شهدای خود ایمان داریم. ما به وعده‌ی الهی اطمینان داریم و همانطور که رژیم صدام با ذلت از بین رفت اعتبار آمریکا در منطقه زائل خواهد شد.
 
نماینده مردم قم افزود: مساله‌ی مضحک این است که با این کارنامه‌ی سیاه، آمریکا در راه مبارزه با تروریسم غش کرده است. اصولا ساختار قدرت طلبی آمریکا با پدیده‌ی تروریسم گره خورده است چه در افغانستان و پاکستان، چه در عراق و سوریه؛ به همین جهت به خوبی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از رفع نقاحت در بیمارستان فرمودند، در بیمارستان تفریحی داشتیم و آن عبارت بوده است از مبارزه با تروریسم توسط آمریکا و فرمودند، ما اعتمادی به این گفته‌ها نداریم و مشاکت در چنین امری نخواهیم داشت. که موضعی بسیار دقیق و حکیمانه بود.
 
وی خاطر نشان کرد: شیطنت‌آمیزتر برخی‌ اظهارات مسئولان آمریکایی در مساله‌ی هسته‌یی ایران است. این که در آستانه مذاکرات هسته‌ای با حرف‌های نسنجیده و کودکانه قصد انحراف در بحث هسته‌ای را دارند، روحیه‌ی دیگر همان خوی استکباری آمریکا است که وقتی در مبارزه با ایران عاجز شدند و در مذاکرات هم نتوانستند تحمیلی ایجاد کنند و ضمنا به قدرت التزام بخش و امنیت ساز ایران در منطقه وقوف یافتند که در اصلاح گفتار وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت تاحدودی مشاهده شد به باید و نباید‌های غیر منطقی در حد و اندازه‌ی فعالیت‌های هسته‌ای ایران روی آوردند و خط و نشان کشیدند.
 
رئیس مجلس شوای اسلامی ادامه داد: اگر این اقدامات را به عنوان مانور مهربانی انجام می‌دهند باید این مساله را فهمیده باشند که ایران در مذاکرات هسته‌ای پایبند منطق است و علاقه‌ای به کرشمه‌های سیاسی آمریکا ندارد که اتلاف وقت است و اگر واقعا معتقد به این خط و نشان‌ها هستند چرا دنبال مذاکره می‌گردند.؟ این چه مذاکره‌ای است که نتیجه‌ آن از قبل با خط و نشان مشخص می‌شود و این تصور اشتباهی است اگر فکر می‌کنید با این گونه شلوغ کاری در مذاکرات، ایران طناب محدودیت اتمی را به دست خود و بر گردن خود می‌اندازد اشتباه می‌کنید. مذاکرات هسته‌یی صرفا بر پایه‌ی مقررات بین‌المللی که برای همه کشورها یکسان است مفهوم دارد نه با گردن کشی و گران فروشی.
 
نماینده مردم قم اظهار کرد:‌ جالب این است که در حالی که خود اذعان می‌کنند که به نفوذ و قدرت ایران در منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت نیاز دارد سخنان سبک در باید و نباید در نیتجه‌ی مذاکرات بر زمان می‌آید. این همه یک نوع کلاهبرداری مدرن است؛ البته ایرانیان صبورند و صحنه را می‌پایند و همت خود را مصروف بهبود اقتصاد درونی کشور می‌کنند که امروز پیشبرد اهداف انقلاب در گروه مجاهدت و آبادانی و رفع فقر در کشور است و ان شا الله ملت ایران در این مقطع از مبارزات خود موفق خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها