امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۵۲۹۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
اینکه یک مرتبه از نرخ رشد اقتصادی منفی ۵ درصد به نرخ رشد اقتصادی ۲.۵ درصد برسیم، یک مقدار جای تأمل و تفکر بیشتری دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، مدیرکل دفتر شاخص قیمت مرکز آمار ایران در گفتگو با نسیم ضمن بیان این مطلب، درباره ارائه آمارهای مختلف درباره نرخ رشد اقتصادی توسط مقامات دولتی اظهار داشت: من از موضع یک کارشناس اقتصادی درباره این موضوع صحبت می‌کنم، نه از موضع مدیرکل دفتر شاخص قیمت مرکز آمار.

وی افزود: در بحث نرخ رشد اقتصادی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در زمان اعلام افزایش یک درصد نرخ رشد اقتصادی باید اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور رخ داده باشد که ما شاهد افزایش نرخ رشد اقتصادی باشیم.

مدیرکل دفتر شاخص قیمت مرکز آمار ایران در گفتگو با نسیم تصریح کرد: ارقام و اعدادی که ما استخراج می‌کنیم، گویای بهبود در روند اقتصاد کشور است، اما اینکه این بهبود به چه میزانی است، همه در حد پیش‌بینی است.

وی خاطرنشان کرد: ارقامی که از نرخ رشد اقتصادی در سال‌جاری اعلام می‌شود، برمبنای نرخ رشد اقتصادی فصلی است.

حکیمی‌پور متذکر شد: به طور قطع دقت محاسباتی ما به اندازه دقت محاسباتی نرخ رشد اقتصادی سالانه نخواهد بود، اما آنچه که مشخص است، این‌که اطلاعات به ما این امید را می‌دهد که حداقل به نرخ رشد حدود یک ۱ تا پایان سال می‌رسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها